Ευχές από την ομάδα του Καπα3

Αγαπημένοι/ες μας φίλοι/ες

Όλοι εμείς , η ομάδα του Κέντρου Καθοδήγησης Καρκινοπαθών-ΚΑΠΑ3, σας ευχόμαστε ολόψυχα υγεία και ευόδωση των προσωπικών, οικογενειακών και επαγγελματικών σας στόχων.

Πέρασε άλλη μια χρονιά που όλοι μαζί σχεδιάσαμε, οραματιστήκαμε, αλληλεπιδράσαμε και υλοποιήσαμε δράσεις και έργα με ένα τρόπο μοναδικό.

Ξεφυλλίζοντας το ημερολόγιο του 2022, κοιτάμε με περηφάνια όσα έχουμε καταφέρει και νιώθουμε ευγνώμονες για όσους στήριξαν το έργο του Κ3.

Νέες συνεργασίες, που έγιναν φιλίες ήρθαν ως θεμέλιοι λίθοι να υποστηρίξουν την προσπάθεια μας και όλοι μαζί συστηματικά καταφέραμε να βάλουμε το δικό μας λιθαράκι σε αυτό που ονομάζουμε κοινωνική υποστήριξη ασθενών

Σας ευχόμαστε Καλές Γιορτές με ατέλειωτες αγκαλιές. Να περάσετε όμορφα. Να προσέχετε τον εαυτό σας και τους αγαπημένους σας .

Το νέο έτος θα είμαστε εδώ για σας.

Με την ίδια συνέπεια και εγκυρότητα.

Με την ίδια πίστη ότι όλοι μαζί θα τα καταφέρουμε .

❤️ Με πολλή αγάπη ❤️

Η ομάδα kapa3
Καλά Χριστούγεννα και Καλή Χρονιά!

5 Δεκεμβρίου : Παγκόσμια Μέρα Εθελοντή

Σήμερα την #ΠαγκόσμιαΜέραΕθελοντή όλοι εμείς στο #Καπα3 θέλουμε από καρδιάς να ευχαριστήσουμε όλη τη νέα γενιά εθελοντών μας που κατάφερε να αποτελέσει εφαλτήριο δράσεων με μέγιστο κοινωνικό αντίκτυπο .
Ευχαριστούμε !!

Ο εθελοντισμός αφορά στην ηθελημένη παροχή υπηρεσιών, χωρίς το κίνητρο της υλικής ανταμοιβής, για ένα κοινωφελή σκοπό είτε με πρωτοβουλία του ίδιου του ατόμου, είτε είτε στο πλαίσιο μιας ομάδας ή φορέα.

 Στις μέρες μας, αποτελεί θεσμό που εμπερικλείει οργανωμένη δυναμική συμμετοχή των εθελοντών μέσα από φορείς, σωματεία και οργανώσεις. Μέσα στο πλαίσιο μια κουλτούρας προσφοράς και αλτρουισμού οι πολίτες μπορούν να βρουν τρόπους δημιουργικής και ουσιαστικής κοινωνικής εθελοντικής προσφοράς.

Για εμας στο Καπα3 ΟΙ ΕΘΕΛΟΝΤΈΣ ΜΑΣ αποτελούν θεμέλιο λίθο και εφαλτήριο δράσεων ακόμα μεγαλύτερο κοινωνικού αντίκτυπου.
Ένα μικρό δείγμα της χαρά μας που τους έχουμε δίπλα μας ήρθε μέσα από την συνεργασία μας την #MissyMerida. Ενα μπλουζάκι για κάθε εθελοντή του ΚΑΠΑ3.
Γιατί έκαναν πολλούς να πιστέψουν στο “ΕΙΜΑΙ ΕΔΩ ΓΙΑ ΣΕΝΑ” με την παρουσία τους και την ηθική τους.
👇👇Η ομάδα του #ΚΑΠΑ3 θα χαρεί να σας ενημερώσει για τις δράσεις και των πρόγραμμα των εθελοντών αλλά και πως μπορείτε να αποκτήσετε την υπέροχη μπλούζα στέλνοντας ένα μνμ στο :
🔎 Find out more: https:www.kapa3.gr
☎️ 21 0522 1424
✉️ info@kapa3.gr
✉️ k3thes@kapa3.gr
📌 Κέντρο Καθοδήγησης Καρκινοπαθών
🌍 Πειραιώς 6, 10431 Ομόνοια, 2ος Όροφος
🌍 Θεσσαλονίκη, Θεαγένειο Νοσοκομείο, στην είσοδο
& στην Πυλαία, Μ.Η.Ν. “Ν. Κούρκουλος”, 1ος όροφος
Δείτε μερικά από τα αγαπημένα πρόσωπα μας

Δελτίου Τύπου : Όσα ειπώθηκαν στην ημερίδα του Καπα3 την Παρασκευή στις 11.11.2022

Την Παρασκευή 11 Νοεμβρίου το Κέντρο Καθοδήγησης Καρκινοπαθών διοργάνωσε ημερίδα με φυσική παρουσία στο Δημαρχιακό Μέγαρο Θεσσαλονίκης και με θέμα «Η συμβολή της Κινητής Μονάδας Πρόληψης και Αντιμετώπισης του ΚΑΠΑ3 στη διασφάλιση των δικαιωμάτων των ογκολογικών ασθενών. Συμπεράσματα Δράσης, Τάσεις και Προοπτικές» με αφορμή το έργο της “Κινητής Μονάδας Πρόληψης και Αντιμετώπισης”, που δημιούργησε το ΚΑΠΑ3 εντός του Θεαγενείου Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με το Ερευνητικό Εργαστήριο «Φροντίδας Ενηλίκων Ασθενών με Καρκίνο» του Τμήματος Νοσηλευτικής του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος και με την αποκλειστική χορηγία του ΤΙΜΑ-Κοινωφελές Ίδρυμα. 

Στην έναρξη της ημερίδας χαιρετισμούς απηύθυναν ο πατήρ Δημήτριος Τάνος, εκπροσωπώντας την Ιερά Μητρόπολη Θεσσαλονίκης, o Υφυπουργός Εσωτερικών Αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας & Θράκης Σταύρος  Καλαφάτης, οι βουλευτές Δημήτρης Βαρτζόπουλος, Κώστας Γκιουλέκας, Δημήτρης Κούβελας, Αναστασιάδης Σαββας Ιωαννης Κατερίνα Νοτοπούλου,  Χαράλαμπος Καστανίδης, Κωνσταντίνα Αδάμου, καθώς και η Γραμματέας Ποιότητας Ζωής και Εθελοντισμού Πίστη Κρυσταλλίδου. Παρευρέθηκαν επίσης η Αντιπεριφερειάρχης Υγείας Μελίνα-Μαρία Δερμεντζοπούλου, ο Διοικητής της 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας Μακεδονίας και Θράκης κ. Τσαλικάκης Γ. Δημήτριος, ενώ εκπρόσωπος του Δήμου Θεσσαλονίκης ήταν ο ιατρός κ. Χάρης Αηδονόπουλος.

 

Χαιρετισμό επίσης απηύθυναν εκπρόσωποι του Διεθνούς Πανεπιστημίου, ο Αντιπρύτανης Ερευνητικού Εργαστηρίου κ. Αγγελόπουλος, η πρόεδρος του τμήματος Νοσηλευτικής κ.Ευγενία Μηνασίδου, καθώς και οι εκπρόσωποι του Higgs Αναστασία Ψωμά και του CLEO Γεώργιος Γλαρός.

Από την πλευρά της κοινωνίας των πολιτών το παρών έδωσαν η εκπρόσωπος της Ένωσης Ασθενών και πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων των Παιδιών με Χρόνιες Ρευματοπάθειες  κ.Ελίνα Ρέπα, από τον Σύλλογο Φίλων Αντικαρκινικού Νοσοκομείου Θεαγένειο “Αλέξανδρος Συμεωνίδης” η Μαρία Σιδηροπούλου, η Γενική Γραμματέας του ΔΣ Συλλόγου Γυναικών με Καρκίνο του Μαστού “Άλμα Ζωής” Θεσσαλονίκης Ανδρομάχη Αθηναίου, ο πρόεδρος του Συλλόγου Καρκινοπαθών Μακεδονίας και Θράκης Ι. Σαριδάκης, καθώς και η πρόεδρος Τασούλα Σπυρίδου και τα μέλη του Συλλόγου Καρκινοπαθών και Φίλων Νομού Έβρου “ΣυνεχίΖΩ”.

Την εκδήλωση συντόνισε η δημοσιογράφος  Φένια Κλιάτση και συμμετείχαν οι: Ευαγγελία Κουρτέλη – Ξουρή, Διοικήτρια του Θεαγενείου Νοσοκομείου, Μαρία Λαβδανίτη-,Καθηγήτρια Τμήματος Νοσηλευτικής, Διευθύντρια του Ερευνητικού Εργαστηρίου “Φροντίδας Ενηλίκων Ασθενών με Καρκίνο” του Τμήματος Νοσηλευτικής του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος, Μπίστα Ευαγγελή, Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων, MSC, MBA, Υπεύθυνη Ανάπτυξης και Λειτουργίας ΚΑΠΑ3, Paul Kidner, Σύμβουλος ΤΙΜΑ Κοινωφελές Ίδρυμα, Αντώνιος Ι. Χρήστου – Ph.D., SFHEA, AFBPsS Επίκουρος Καθηγητής Νευρογνωστικής Ανάπτυξης Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας-Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής-Βόλος, Αντώνης Κοντάκης – Φυσιοθεραπευτής–Συγγραφέας, Αναστάσιος Μπούτης – Αντιπρόεδρος ΕΟΠΕ- Επιστημονικά Υπεύθυνος Θεαγενείου Νοσοκομείου, Έφη Σίμου – Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Επικοινωνίας και ΜΜΕ στη Δημόσια Υγεία – Τμήμα Πολιτικών Δημόσιας Υγείας- Σχολή Δημόσιας Υγείας- Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, Χριστίνα – Γραμματική Τσόπελα, Επιστημονικά Υπεύθυνη για τα θέματα πρόληψης και λοιμώξεων του CLEO, MD Παιδίατρος, Ειδικός Πρόληψης Λοιμώξεων, Αντώνιος Κώστας– Δρ. Κοινωνικών Επιστημών, Διδάσκων ΔΙΠΑΕ και ΕΑΠ, Γενικός Γραμματέας Κοινωνικού Συνεταιρισμού Περιορισμένης Ευθύνης Καβάλας (ΚοιΣΠΕ Καβάλας).

Για τη διοργάνωση της ημερίδας το Κέντρο Καθοδήγησης Καρκινοπαθών ευχαριστεί θερμά τόσο τη συντονίστρια όσο και την INNACT.NGO για την εξαιρετική βοήθεια.

Τον κύκλο της πρώτης συνεδρίας με τίτλο ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΟΥ άνοιξε η κ. Ευαγγελία Κουρτέλη – Ξουρή, Διοικήτρια του Θεαγενείου Νοσοκομείο με τίτλο εισήγησης «Καινοτομικό Νοσοκομείο με “Κοινωνική Νοημοσύνη”, η οποία μας παρουσίασε το σημαντικό έργο που επιτελεί το Θεαγένειο Νοσοκομείο, στο πλήθος κόσμου που έχει παράσχει νοσηλεία καθώς και τις αμέτρητες εξετάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί από τα μηχανήματα τελευταίας τεχνολογίας. Συγκεκριμένα, σημείωσε τη σπουδαιότητα και προσφορά του Θεαγενείου νοσοκομείου μέσα στη φράση “είναι ένα νοσοκομείο που δεν μετράει τις μέρες, αλλά κάνει τις μέρες να μετράνε”. Σημείωσε, επίσης πως το Θεαγένειο είναι πρότυπο υγειονομικής περίθαλψης στα Βαλκάνια. Χαρακτηριστικά, ανέφερε «όπου υπάρχει επιθυμία υπάρχει και δρόμος”. Επιπλέον, σχετικά με την συνεργασία με το ΚΑΠΑ3 “…ανοίγουν προοπτικές, καθώς στόχος μας είναι ένα πανευρωπαϊκό κέντρο ολιστικής αντιμετώπισης της ασθένειας». Οι στόχοι του Θεαγενείου είναι η προαγωγή της υγείας, επιμόρφωση του πληθυσμού και η αντιμετώπιση των ογκολογικών παθήσεων με απόλυτη εξειδίκευση του συνόλου του υγειονομικού προσωπικού με την χρήση των τεχνολογιών.

Εν συνεχεία, η κα. Μαρία Λαβδανίτη Καθηγήτρια Κλινικής Νοσηλευτικής – Φροντίδας Ενηλίκων Ασθενών με Καρκίνο, Διευθύντρια του Ερευνητικού Εργαστηρίου “Φροντίδας Ενηλίκων Ασθενών με Καρκίνο”, Καθηγήτρια του Τμήματος Νοσηλευτικής στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος (IHU) παρουσίασε τις προοπτικές «Συνέργειας επιστημονικών φορέων και κοινωνίας των πολιτών-Η συμμετοχή του Ερευνητικού Εργαστηρίου στο έργο».  Το Ερευνητικό Εργαστήριο «Φροντίδας Ενηλίκων Ασθενών με Καρκίνο» ιδρύθηκε το 2020 και έκτοτε συνεργάζεται με πλήθος ακαδημαϊκών ιδρυμάτων και ερευνητικών κέντρων, εξυπηρετώντας διάφορες ανάγκες και παρέχοντας συμβουλευτικές, νοσηλευτικές και άλλες υπηρεσίες φροντίδας υγείας. Το 2021 ξεκίνησε η ιδιαίτερη διαδικασία με το Κέντρο Καθοδήγησης Καρκινοπαθών-ΚΑΠΑ3. Η κ. Λαβδανίτη αναφέρθηκε στη στενή σχέση του Πανεπιστημίου με την κοινωνία των πολιτών και τόνισε την αναγκαιότητά της με στόχο τη διαμόρφωση στρατηγικών κατευθύνσεων σχετικά με τους τρόπους κάλυψης των αναγκών της οικονομίας αλλά και της κοινωνίας γενικότερα από το Πανεπιστήμιο. Έκλεισε τονίζοντας ότι οι 3 φορείς που συνεργάζονται σε αυτή τη δράση, βρίσκονται σε μια αποτελεσματική επικοινωνία και συνέργεια προσφέροντας σημαντικό έργο στην κοινωνία των πολιτών και συγκεκριμένα πολλαπλά οφέλη στους ογκολογικούς ασθενείς και στους φροντιστές τους.

Έπειτα, ο κ. Paul Kidner, ο οποίος παρουσίασε τα πεδία που στοχεύει το ίδρυμα ΤΙΜΑ σχετικά με την τρίτη ηλικία καθώς και τις δράσεις του με αριθμούς. Στη συνέχεια, παρέθεσε μερικά στοιχεία από την ελληνική πραγματικότητα για τους πολίτες άνω των 65 και το πόσο κινδυνεύουν από τη φτώχεια και τη νόσηση. Κατέληξε μιλώντας για το ΚΑΠΑ3 και την καινοτόμα πρωτοβουλία της “Κινητής Μονάδας Πρόληψης και Αντιμετώπισης”, τους στόχους του βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, τα Σημεία Στήριξης, δράση όπου ξεκίνησαν όλα καθώς και τους βασικούς λόγους για τους οποίους επικοινωνούν οι ασθενείς με το ΚΑΠΑ3. Τέλος, αναφέρθηκε στις επιτυχίες του έργου μέχρι στιγμής, μεταξύ των οποίων είναι οι συνεργασίες που αναπτύχθηκαν, η υποστήριξη των ογκολογικών ασθενών, η ανάπτυξη δεξιοτήτων στην ομάδα έργου και στους εθελοντές, καθώς και η υιοθέτηση σύγχρονων τάσεων επικοινωνίας για καλύτερη πρόσβαση και ενημέρωση ασθενών και φροντιστών.

Ακολούθησε παρέμβαση  από τους κ.κ Αντώνιο Ι. Χρήστου, και Αντώνη Κοντάκη, , ο καθένας από τους οποίους παρουσίασε το προσωπικό του βίωμα σχετικά με τη νόσο του καρκίνου στο οικογενειακό του περιβάλλον.

Τον πρώτο κύκλο με την ομιλία της ολοκλήρωσε η κα. Ευαγγελή Μπίστα, Υπεύθυνη Ανάπτυξης και Λειτουργίας του ΚΑΠΑ3  παρουσίασε το ρόλο του Κέντρου Καθοδήγησης Καρκινοπαθών(ΚΑΠΑ3) στη διασφάλιση των δικαιωμάτων των ογκολογικών ασθενών. Αποτελέσματα δράσης, προκλήσεις και προοπτικές.Υπογράμμισε για μια ακόμη φορά τους στόχους του οργανισμού:

  • Ολοκληρωμένη και πλήρης ενημέρωση των ανθρώπων που έχουν νοσήσει από καρκίνο για τα δικαιώματά τους, καθώς και για δράσεις, μέτρα και ενέργειες που τους αφορούν, συγκεντρώνοντας το σύνολο των πληροφοριών σε έναν ιστότοπο.
  • Η ανάπτυξη ψηφιακών εφαρμογών για την ενημέρωση της ομάδας στόχου για το σύνολο των παρεχόμενων υπηρεσιών πρόνοιας και δράσεων που τους αφορούν, για τα απαραίτητα δικαιολογητικά και τα κριτήρια αξιολόγησης.
  • Η υποστήριξη της ομάδας στόχου για την αξιολόγηση και διεκπεραίωση κάθε μορφής αίτησης και διαδικασίας που απαιτείται στην αξιοποίηση των δικαιωμάτων τους.

Τόνισε ότι η καινοτομία της κινητής ομάδας έγκειται στο ότι με ευέλικτο τρόπο μπορούν να προσεγγίζονται άτομα της ομάδας – στόχου, απευθείας στο χώρο που πραγματώνουν ένα ακόμη σημαντικό κομμάτι της υγείας τους, – μέσα στο νοσοκομείο αλλα και η επένδυση σε συνεργατικό δίκτυο που χτίστηκε με το σκοπό την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και καλών πρακτικών όσον αφορά την υποστήριξη της ποιότητας ζωής των καρκινοπαθών και των οικογενειών τους λειτουργώντας κάτω από το πρίσμα του #ανθρωποκεντρικούμοντέλου, έχοντας ως εργαλείο την #εφαρμογήψηφιακώντεχνολογιώνυγείας μέσα από #διαγενειακήπροσέγγιση – εκπαιδευτική σχέση ανάμεσα στις διάφορες γενεές που ενισχύει την καλλιέργεια κοινωνικής συνοχής – έφερε ιδεατά αποτελέσματα.

Άλλωστε τα αποτελέσματα της δράσης έδειξαν την μεγάλη ανάγκη που υπάρχει όταν οι 400 ωφελούμενοι δημιουργούν από μόνοι τους μητρώο ανισοτήτων.

Η κ. Μπίστα υπογράμμισε «Ένα κομμάτι αν έλειπε από το παζλ, το αποτέλεσμα σίγουρα δεν θα ήταν το ίδιο. Μοιάζει μια από εκείνες τις σπάνιες ευτυχείς συγκυρίες που ο καθένας βρίσκεται στο σωστό μέρος τη σωστή στιγμή. Όπως ήταν το ΤΙΜΑ που μας τίμησε με την εμπιστοσύνη του, όπως ήταν το Θεαγένειο και η Διοικήτρια του η κ. Ευαγγελία Κουρτέλη- Ξουρή, όπως ήταν η 4η  ΥΠΕ με τον Διοικητή της κ.Τσαλικάκης Δημήτριος, όπως ήταν το Ερευνητικό Εργαστήριο του Τμήματος Νοσηλευτικής από το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος με την κ. Λαβδανίτη». Ολοκλήρωσε λέγοντας: «Κι εμείς οφείλουμε να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας. Εδώ στη Θεσσαλονίκη, στην Αθήνα ή σε όποια πόλη της Ελλάδας μπορούμε. Όπως λέμε και στο Κ3 «κανείς μόνος». Τώρα το λέμε με σιγουριά: ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΟΝΟΙ. Σας ευχαριστούμε».

Μετά το lunch break, κατά τη διάρκεια του οποίου έγιναν προβολές βίντεο και φωτογραφιών, τον δεύτερο κύκλο συνεδρίας με τίτλο ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΕΡΓΟΥ  άνοιξε  ο κ. Αναστάσιος Μπούτης –, με τίτλο εισήγησης “Η συμβολή του ΚΑΠΑ3 στην ογκολογική κοινότητα: από τη σκοπιά του παθολόγου ογκολόγου”. Ο ίδιος αναφέρθηκε στα προβλήματα και στα κενά που υπάρχουν εντός του ελληνικού συστήματος υγείας, τα οποία έρχεται να καλύψει το ΚΑΠΑ3 με τη δημιουργία της Κινητής Μονάδας Πρόληψης και Αντιμετώπισης.Πιο συγκεκριμένα, ανέφερε ελλείψεις προσωπικού σε όλα τα επίπεδα, χωρίς εκπαιδεύσεις και αξιολογήσεις του ανθρώπινου δυναμικού ή με ιατρική παιδεία, δυσκολίες στη μετάβαση από ιατροκεντρικό σε ανθρωποκεντρικό σύστημα υγεία, ενώ προβλήματα υπάρχουν και στους πόρους, τις διαδικασίες και την ευελιξία του συστήματος.

Τα κενά που καλύπτει το ΚΑΠΑ3 – ενημέρωση, πληροφόρηση, επικοινωνία – μαζί με τους κύριους πυλώνες δραστηριοποίησης του όπως είναι η δημιουργία φακέλου ΚΕΠΑ, η γραμματειακή υποστήριξη, η καθοδήγηση σε χώρους καθώς και η διευκόλυνση πρόσβασης και επικοινωνίας των ογκολογικών ασθενών, η πλήρης ενημέρωση και εκπαίδευσή τους αποτελούν εχέγγυο ολιστικής αντιμετώπισης για τον ασθενή και το περιβάλλον του.

Τον λόγο στη συνέχεια έλαβε η κ. Έφη Σίμου, που παρουσίασε την ομιλία της με θέμα: «Επικοινωνία ασθενούς – επαγγελματιών υγείας: Πως να επικοινωνούμε αποτελεσματικά». Κατά τη διάρκεια της ομιλίας της φώτισε τους παράγοντες που οδηγούν στην κακή επικοινωνία ασθενούς-γιατρού και τα λάθη που κάνουμε γενικότερα σύμφωνα με τον τρόπο που έχουμε μάθει να επικοινωνούμε τις ανάγκες μας και στη συνέχεια διερεύνησε τη σημαντικότητα και τα είδη της επικοινωνίας στο πεδίο της υγείας και το πώς αυτή μπορεί να βελτιωθεί με διάφορους τρόπους αλλά και τα οφέλη της σωστής και υγιούς επικοινωνίας. Ακολούθως επεσήμανε τα εμπόδια που παρεισφρέουν στην επαφή μεταξύ του ασθενούς και του υποστηρικτικού του δικτύου και τα αδιέξοδα που δημιουργούνται, με αποτέλεσμα να ζημιώνεται ο ασθενής. Τέλος, ανέλυσε κάποιες παραμέτρους των βασικών δεξιοτήτων επικοινωνίας και το πώς μπορούν να εφαρμοστούν στην καθημερινότητα του ασθενούς.

Η κα. Χριστίνα – Γραμματική Τσόπελα, ξεκίνησε την ομιλία της με τίτλο εισήγησης «Νοσοκομειακές λοιμώξεις και ογκολογικοί ασθενείς», αναφέροντας πως ο καρκίνος είναι η δεύτερη αιτία θανάτου μετά τα καρδιαγγειακά νοσήματα παγκοσμίως. Σύμφωνα με τα επιδημιολογικά δεδομένα στην Ελλάδα που εξέθεσε έχουν γίνει 62.577 νέες διαγνώσεις καρκίνου και έχουν σημειωθεί 3.300 θάνατοι. Επιπλέον η κ. Τσόπελα μας έδωσε τον ορισμό της νοσοκομειακής λοίμωξης. Παρουσίασε την αύξηση των νοσοκομειακών λοιμώξεων μετά τη πανδημία του COVID-19. Στο κεφάλαιο νοσοκομειακές λοιμώξεις και ογκολογικοί ασθενείς ανέφερε τα ποσοστά των νοσοκομειακών λοιμώξεων των ογκολογικών ασθενών συγκριτικά με τους άλλους ασθενείς και ποιοι είναι πιο επιρρεπείς σε νοσοκομειακές λοιμώξεις. Συμπερασματικά σύμφωνα με την κ. Τσόπελα: Ο καρκίνος είναι μια νόσος που μας αφορά όλους, και οι νοσοκομειακές λοιμώξεις είναι ένα πρόβλημα με παγκόσμιες διαστάσεις που επιφέρουν επιπτώσεις όπως Παράταση χρόνου νοσηλείας, Μακροχρόνια αναπηρία, αντοχή στα αντιμικροβιακά, Οικονομικό κόστος στο σύστημα υγείας κόστος σε ασθενείς & οικογένειές τους.

Τον κύκλο των ομιλιών ολοκλήρωσε ο κ. Αντώνιος Κώστας, ο οποίος εξέθεσε τις δυνατότητες κεφαλαιοποίησης και επέκτασης του Έργου, μέσω της ανάπτυξης συνεργειών και συνεργασιών με κοινωνικούς και υγειονομικούς φορείς της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκη. Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στη σωστή χημεία ανθρώπων που από το μηδέν δημιουργούν δράσεις, όπως ακριβώς το ΚΑΠΑ3 στο έργο “Κινητή Μονάδα Πρόληψης και Αντιμετώπισης”. Σύμφωνα με τον ίδιο, υπάρχουν φορείς που δραστηριοποιούνται τόσο στην πρόβλεψη για θεραπεία όσο και στην κοινωνική επανένταξη. Στόχος είναι και θα πρέπει να είναι για όλους τους φορείς-ιδιωτικού και δημοσίου συμφέροντος- η δημιουργία κοινωνικού αποτελέσματος και κοινωνικού αντικτύπου, ώστε η πολιτεία και η κοινωνία να αγκαλιάσει το πρόβλημα, που είναι η περιθωριοποίηση των ογκολογικών ασθενών και των ευάλωτων ομάδων της κοινωνίας εν γένει.

Η ημερίδα στέφθηκε με επιτυχία καθώς την ασθένεια του καρκίνου προσέγγισαν ολιστικά οι ομιλητές και διατυπώθηκαν ενδιαφέρουσες και καινοτόμες πρακτικές, οι οποίες έχουν ως κύριο στόχο την υποστήριξη των καρκινοπαθών ασθενών και των φροντιστών τους.

Από όλους εμάς στο Κέντρο Καθοδήγησης Καρκινοπαθών ένα μεγάλο ευχαριστώ αρχικά στο ΤΙΜΑ Κοινωφελές Ίδρυμα που έδωσε αμέριστη υποστήριξη, ενθάρρυνση και ως αποκλειστικός χορηγός κατάφερε μια μικρή ιδέα να γίνει μεγάλη δράση αλλά και σε όλους τους λοιπούς που καταφέραμε να γίνουμε οικογένεια σε μια δύσκολη διαδρομή δημιουργώντας δράσεις με νόημα.

Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό

 

 

Διπλή Βράβευση για τους ανθρώπους του ΚΑΠΑ3 στα Healthcare Business Awards 2022

Σε μια υπέροχη βραδιά που διοργανώθηκε για 7η συνεχή χρονιά από το BOUSSIAS, στα πλαίσια των Healthcare Business Awards 2022 https://www.healthcareawards.gr, το Κέντρο Καθοδήγησης Καρκινοπαθών,απέσπασε 2 βραβεία.

Η Κινητή Μονάδα Πρόληψης και Αντιμετώπισης, η νέα μας δράση για το 2022 απέσπασε το SILVER βραβείο στην κατηγορία Ποιότητα Υπηρεσιών Υγείας &Φροντίδας Ασθενών.

Η συνεργασία του Κέντρου Καθοδήγησης Καρκινοπαθών www.kapa3.gr με το Μεγαλύτερο Αντικαρκινικό Νοσοκομείο της Βορείου Ελλαδος, το Θεαγένειο Νοσοκομείο, https://theageneio.gov.gr/el/ και το Ερευνητικό Εργαστήριο Φροντίδα Ενηλίκων Ασθενών με Καρκίνο του Τμήματος Νοσηλευτικής του Διεθνές Πανεπιστημίου http://feaklab.nurse.ihu.gr έδωσε λύσεις σε μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την Υγεία. Η αξία και η δυναμική εφαρμογής καινοτόμων μεθόδων υποστήριξης προκειμένου να αξιοποιηθούν κατάλληλα εργαλεία, τεχνικές και συνεργίες με στόχο την αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας ήταν για όλους μας ο πρωτεύον στόχος. Και τον καταφέραμε.

Τίποτε όμως δεν θα είχε επιτευχθεί χωρίς πίστη στην ιδέα-όραμα για παροχή ολιστικής φροντίδας στο ογκολογικό ασθενή όπου  εργαζόμενοι, εθελοντές και πλήθος φίλων και συνοδοιπόρων που εργάστηκαν για αυτό το σκοπό.

Τέλος, στην ενότητα Προσφορά στην Υγεία από ΜΚΟ, το Κέντρο Καθοδήγησης Καρκινοπαθών www.kapa3.gr ,απέσπασε το BRONZE βραβείο. Για όλους εμάς οι υπηρεσίες υγείας αποτελούν το πιο ευαίσθητο – ίσως κομμάτι κοινωνικής πολιτικής σε ένα οργανωμένο κράτος. Η παροχή ποιοτικών υπηρεσιών προς τους λήπτες /τριες προϋποθέτουν ένα ολοκληρωμένο, συνεκτικό και αποτελεσματικό μοντέλο παροχής υγειονομικής φροντίδας και αποτελούν συνάρτηση πολλών παραγόντων, που χρήζουν διαρκούς παρακολούθησης και αξιολόγησης.

Το ΚΑΠΑ3 έχει την τύχη να έχει δίπλα του πλήθος  συνεργατών, εθελοντών, αγαπημένων συνοδοιπόρων και φίλων που υπομένουν και επιμένουν μαζί, ώστε ο Οργανισμός να βρίσκεται πάντα στην πρώτη γραμμή. Η δυναμική της ομάδας  για πρωτοβουλίες αυτής της εμβέλειας μας δίνει την δυνατότητα για εξαιρετικές συνεργασίες – Σύλλογοι Ασθενών, Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, άλλες ΜΚΟ, ιατρικές επιστημονικές εταιρείες –  που όλοι προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε με αποτελεσματικό τρόπο τα τεράστια  θέματα που προκύπτουν. Όλοι εμείς υποσχόμαστε ότι θα παραμένουμε πιστοί στο δικό μας μότο “ΚΑΝΕΙΣ ΜΟΝΟΣ”.

Τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης δράσης θα ανακοινωθούν στην ημερίδα /εκδήλωση που οργανώνει το ΚΑΠΑ3 στις 11.11.2022

Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα.

Κ3 App

Κατηγορίες και Φωτό Βράβευσης 

Ενότητα 3. Νοσοκομεία, Ιδιωτικές Κλινικές & Διαγνωστικά Κέντρα – Ποιότητα Υπηρεσιών & Φροντίδας Ασθενών

SILVER Κέντρο Καθοδήγησης Καρκινοπαθών- Κ3, Θεαγένειο Αντικαρκινικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης, Εργαστήριο Φροντίδας Ενηλίκων Ασθενών με Καρκίνο του Τμήματος Νοσηλευτικής του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος | Προσωπικός Βοηθός Κ3-Κινητή Μονάδα Πρόληψης Και Αντιμετώπισης

Ενότητα 9. Προσφορά στην Υγεία από ΜΚΟ

BRONZE Κέντρο Καθοδήγησης Καρκινοπαθών- Κ3, Θεαγένειο Αντικαρκινικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης, Εργαστήριο Φροντίδας Ενηλίκων Ασθενών με Καρκίνο του Τμήματος Νοσηλευτικής του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος | Προσωπικός Βοηθός Κ3-Κινητή Μονάδα Πρόληψης Και Αντιμετώπισης

 

 

Διοργάνωση ημερίδας στις 11.11.2022 με τίτλο: Η συμβολή της Κινητής Μονάδας Πρόληψης και Αντιμετώπισης του ΚΑΠΑ3 στη Διασφάλιση των Δικαιωμάτων των Ογκολογικών Ασθενών. Συμπεράσματα Δράσης,Τάσεις και Προοπτικές.

Το Κέντρο Καθοδήγησης Καρκινοπαθών, ΚΑΠΑ3 στο πλαίσιο της αποστολής του, διερευνά τρόπους για την υποστήριξη των ευάλωτων ευπαθών ομάδων – ογκολογικών ασθενών, και εισάγει νέες διαδικασίες και προσεγγίσεις με σκοπό την βελτίωση της ποιότητας ζωής τους.

Στο πλαίσιο αυτό, υπό την αιγίδα της Περιφερειακής Ενότητας  Θεσσαλονίκη, του Δήμου Θεσσαλονίκης, της 4ης ΥΠΕ Μακεδονίας και Θράκης, του Διεθνές Πανεπιστημίου της Ελλάδος, της ΕΟΠΕ και με  αποκλειστικό μέγα χορηγό το Κοινωφελούς Ιδρύματος ΤΙΜΑ διοργανώνεται εκδήλωση – ημερίδα που  θα διεξαχθεί,με φυσική παρουσία, την Παρασκευή 11.11.2022 από 9:00 έως 14:30 στο Δημαρχιακό Μέγαρο Θεσσαλονίκης, στην αίθουσα «Μανόλης Αναγνωστάκης».

Σκοπός της ημερίδας είναι η πληροφόρηση για τα αποτελέσματα δράσης που υλοποίησε το Καπα3 σε συνεργασία με το Θεαγένειο Αντικαρκινικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης και το Ερευνητικό Εργαστήριο  “Φροντίδας Ενηλίκων Ασθενών με Καρκίνο” του Τμήματος Νοσηλευτικής του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος.

Η δράση υλοποιήθηκε από το 2022 με την αποκλειστική χορηγία του Κοινωφελούς Ιδρύματος ΤΙΜΑ. Η εν λόγω δράση επιδιώκει να καταδείξει τις ανάγκες που οδήγησαν στην ιδέα αυτή, ενώ παράλληλα φιλοδοξεί να ενημερώσει όλους τους – εμπλεκόμενους με την ασθένεια του καρκίνου – φορείς σχετικά με νέες μεθόδους και πρακτικές εξυπηρέτησης των ασθενών και των φροντιστών τους, με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών και ψηφιακών εφαρμογών. Επιμέρους σκοπός είναι και η καταγραφή και την αποτίμηση της εμπειρίας του λήπτη/ λήπριας των υπηρεσιών υγείας και ειδικά το βαθμός ικανοποίησης του/της από τους φορείς παροχής υπηρεσιών κοινωνικής υποστήριξης.

Στην βάση των συμπερασμάτων της δράσης επιδιώκεται η ευαισθητοποίηση όλων των άμεσα ή έμμεσα εμπλεκόμενων σχετικά με την αξία και τη δυναμική εφαρμογής καινοτόμων μεθόδων υποστήριξης προκειμένου να αξιοποιηθούν κατάλληλα εργαλεία, τεχνικές και συνέργιες με στόχο την αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας.

Το ΚΑΠΑ3 επέλεξε να διερευνήσει τον νευραλγικό αυτό τομέα γνωρίζοντας ότι οι υπηρεσίες υγείας αποτελούν τον πιο ευαίσθητο – ίσως κομμάτι κοινωνικής πολιτικής σε ένα οργανωμένο κράτος. Η παροχή ποιοτικών υπηρεσιών προς τους λήπτες /τριες προϋποθέτουν ένα ολοκληρωμένο, συνεκτικό και αποτελεσματικό μοντέλο παροχής υγειονομικής φροντίδας και αποτελούν συνάρτηση πολλών παραγόντων, που χρήζουν διαρκούς παρακολούθησης και αξιολόγησης. Σε αυτό το πλαίσιο επιδιώκεται η συγκεκριμένη ημερίδα να αποτελέσει ένα πεδίο παραγωγικού διαλόγου της επιστημονικής κοινότητας, των υπηρεσιακών παραγόντων αλλά και των λοιπών εμπλεκόμενων φορέων.

Παράλληλα φιλοδοξεί να κάνει μια πρώτη αποτίμηση της αποτελεσματικότητας της όλης δράσης εστιάζοντας στις εμπειρίες και την ικανοποίηση των ωφελούμενων από τις προσφερόμενες υπηρεσίες. Με αυτό τον τρόπο αποτυπώνεται η σκοπιμότητα του οργανωτικού προτύπου όσο και οι κατευθύνσεις βελτίωσης του με γνώμονα την προάσπιση της υγείας και με σεβασμό σε κάθε ανθρώπινο πόρο που εμπλέκεται.

Κατά την διάρκεια της ημερίδας θα έχουμε την δυνατότητα να δούμε δυο θεματικές ενότητες :

1η Ενότητα με Θέμα την Παρουσίαση της Δράσης με ομιλητές

  • Ευαγγελία Κουρτέλη – Ξουρή,  Διοικήτρια του Θεαγενείου Νοσοκομείου
  • Μαρία Λαβδανίτη, Διευθύντρια του Ερευνητικού Εργαστηρίου Φροντίδας Ενηλίκων Ασθενών του Τμήματος Νοσηλευτικής του Διεθνές Πανεπιστημίου
  • Ευαγγελή Μπίστα, Υπεύθυνη Ανάπτυξης και Λειτουργίας του ΚΑΠΑ3
  • Paul Kidner, Σύμβουλος ΤΙΜΑ Κοινωφελές Ίδρυμα

2Η Ενότητα με Θέμα την Κοινωνική Διάσταση του Έργου με ομιλητές

  • Αναστάσιο Μπούτη Παθολόγο Ογκολόγο, Διευθυντής Ε.Σ.Υ., Α.Ν.Θ. “ΘΕΑΓΕΝΕΙΟ”, Γενικός Γραμματέας ΕΟΠΕ,
  • Έφη Σίμου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Επικοινωνίας και ΜΜΕ στη Δημόσια Υγεία, Τμήμα Πολιτικών Δημόσιας Υγείας, Σχολή Δημόσιας Υγείας, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής,
  • Χριστίνα – Γραμματική Τσόπελα, Επιστημονικά Υπεύθυνη για θέματα πρόληψης και λοιμώξεων του CLEO, MD Παιδίατρος, Ειδικός Πρόληψης Λοιμώξεων
  • Σμάραγδος Κρεμύδας, Πρόεδρος Περιφερειακής Ομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης (ΠΟΜΑμεΑ ΑΜΘ), Πρόεδρος Νομαρχιακού Συλλόγου ΑμεΑ Καβάλας
  • Αντώνιος Κώστας, Δρ. Κοινωνικών Επιστημών, Διδάσκων ΔΙΠΑΕ κσι ΕΑΠ, Γενικός Γραμματέας Κοινωνικού Συνεταιρισμού Περιορισμένης Ευθύνης Καβάλας (ΚοιΣΠΕ Καβάλας).

Χαιρετισμό θα απευθύνουν πλήθος  αξιότιμων φίλων και συνοδοιπόρων, εκπρόσωποι της πολιτικής σκηνής, εκπρόσωποι φορέων, εκπρόσωποι συλλόγων ασθενών κ.α

Ομάδα – Στόχος : Η ημερίδα απευθύνεται σε στελέχη της δημόσιας διοίκησης, εργαζόμενους σε φορείς παροχής κοινωνικής φροντίδας, σε επαγγελματίες υγείας, σε όσους και όσους σχετίζονται με θέματα προστασίας δικαιωμάτων των ληπτών/πτριων υπηρεσιών υγείας, φορείς συλλογικής εκπροσώπησης ασθενών, σε φοιτητές και απόφοιτους σχολών υγείας, σε κάθε ασθενή, φροντιστή  καθώς και στο οικείο περιβάλλον του.

Οι ενδιαφερόμενοι /ες που επιθυμούν να συμμετάσχουν στην ανωτέρω ημερίδα μπορούν να απευθύνονται  για οποιαδήποτε πληροφορία στις:

κ.κ  Πανταζή Βαια & Αδαμοπούλου Βασιλική στελέχη της ομάδας έργου του ΚΑΠΑ3,στο τηλέφωνο 210-5221424 και στo email info@kapa3.gr.

 

Εκ μέρους του ΔΣ

Και του συνόλου των εργαζομένων και εθελοντών μας 

Με βαθύτατη Εκτίμηση

Η Υπεύθυνη Ανάπτυξης και Λειτουργίας

Μπίστα Eυαγγελή

Τριπλή παρουσία του Καπα3 στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης 2022

Ολοκληρώθηκε η φετινή Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης 2022, η οποία για το Κ3 απέκτησε ιδιαίτερη σημασία. Για πρώτη φορά στα 2,5 χρόνια από την ίδρυσή του το Κέντρο Καθοδήγησης Καρκινοπαθών έδωσε το παρών στη μεγαλύτερη έκθεση της χώρας μας. Ένα παρών δυναμικό, με τριπλή παρουσία και πολλές ενδιαφέρουσες συναντήσεις.
Εισήγηση της κ. Μπίστα στην ανοιχτή εκδήλωση: “Πολιτικές Κοινωνικής Πρόνοιας της κυβερνησησ” 

Η πρώτη παρουσία ήταν η συμμετοχή της υπεύθυνης του Κ3 και εκπροσώπου του Κέντρου στην ανοιχτή εκδήλωση που συνδιοργανώθηκε από τις Γραμματείες Ατόμων με Αναπηρία, Κοινωνικής Αλληλεγγύης & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Οικογενειακής Πολιτικής & Ισότητας των Φύλων, Ποιότητας Ζωής & Εθελοντισμού και το Μητρώο Στελεχών της Νέας Δημοκρατίας με θέμα “Πολιτικές Κοινωνικής Πρόνοιας της Κυβέρνησης”. Κεντρικός ομιλητής ήταν ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Κωστής Χατζηδάκης ο οποίος άνοιξε τον κύκλο ομιλιών την Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου στο Αμφιθέατρο “Σταύρος Κουγιουμτζής” του Δημαρχείου Πανοράματος.

Η κ. Μπίστα εκπροσωπώντας το Κ3 μετά από πρόσκληση της Γραμματέως Ποιότητας Ζωής & Εθελοντισμού κ. Πίστης Κρυσταλλίδου είχε την ευκαιρία να περιγράψει εκτενώς τη λειτουργία του Κέντρου, κυρίως όμως τις διαπιστώσεις που έχουν προκύψει από την ενασχόληση με ζητήματα που αφορούν τα δικαιώματα των ασθενών, τα διοικητικά εμπόδια, τις απαιτούμενες κοινωνικές παρεμβάσεις και την αναγκαιότητα συνεργειών για την επίτευξη των επιδιωκόμενων αποτελεσμάτων.

 

Δείτε περισσότερα εδώ : ΟΜΙΛΙΑ Ε.ΜΠΙΣΤΑ
Παρουσίαση της συνεργασίας με το Διεθνές Πανεπιστήμιο
Οι επισκέπτες της ΔΕΘ είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για το πρόγραμμα του Προσωπικού Βοηθού και τη Μονάδα Υποστήριξης του Ογκολογικού Ασθενούς που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη με έδρα το Θεαγένειο Νοσοκομείο.  Ένα καινοτόμο πρόγραμμα το οποίο υλοποιείται χάρη στη συνεργασία τριών φορέων, καθώς ιδιαίτερη είναι η συνεισφορά του Διεθνούς Πανεπιστημίου.
Η πρόεδρος του τμήματος Νοσηλευτικής κ. Ευγενία Μηνασίδου και η κ.Λαβδανίτη Μαρία καθηγήτρια του Τμήματος Νοσηλευτικής και Διευθύντρια του Ερευνητικού Εργαστηρίου Φροντίδας Ενηλίκων Ασθενών με Καρκίνο είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τη συνεργασία αυτή και να μιλήσουν τεκμηριωμένα αλλά και με θέρμη για τα οφέλη που προσφέρει στους νοσούντες αλλά και στους φοιτητές που ξεκινούν τον επαγγελματικό τους βίο μέσα από μια οργανωμένη ομάδα προσφοράς.
Σε αυτό το πλαίσιο πραγματοποίησαν μια μεγάλη σειρά επαφών και συναντήσεων επικοινωνώντας το ίδιο το πρόγραμμα, το παραγόμενο έργο αλλά και τη διάθεση προσφοράς που το συνοδεύει.

 

Συνάντηση εργασίας στο Θεαγένειο Νοσοκομείο
Κατά το διάστημα της ΔΕΘ δόθηκε η ευκαιρία στα στελέχη του να πραγματοποιήσουν μία ακόμη συνάντηση εργασίας. Προγραμματισμός, σχεδιασμός, αποτελέσματα και ανατροφοδότηση ήταν τα κύρια θέματα  της ατζέντας την οποία συμπλήρωσαν τα τεχνικά και διοικητικά θέματα που άπτονται της απρόσκοπτης εξέλιξης του προγράμματος.
Στη συνάντηση συμμετείχαν η Διοικήτρια του Θεαγενείου Νοσοκομείου κ. Ευαγγελία  Κουρτέλη Ξουρή, η Διευθύντρια του Ερευνητικού Εργαστηρίου Φροντίδα Ενήλικων Ασθενών με Καρκίνο κ. Μαρία Λαβδανίτη και η υπεύθυνη του Κ3 κ. Ευαγγελή Μπίστα. Ο έως τώρα απολογισμός υπερκαλύπτει ήδη τις αρχικές προβλέψεις και αποδεικνύει πως το πρόγραμμα ήρθε να καλύψει ένα σημαντικό κενό.
Πάνω από 300 είναι οι ωφελούμενοι που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα και πάνω από 500 άτομα χρησιμοποιούν πλέον το app K3 για την καθημερινή τους ενημέρωση. Τέλος περισσότεροι από 1500 βορειοελλαδίτες έχουν ενημερωθεί από τους εθελοντές του προγράμματος για τα δικαιώματά τους, αλλά κυρίως για τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσουν για να τα διεκδικήσουν.

 

Το έργο που διεξάγεται με τη χορηγία του Κοινωφελούς Ιδρύματος TIMA συμπληρώνει σύντομα επτά μήνες και ως κατακλείδα της συνάντησης αποφασίστηκε τα συγκεντρωτικά του αποτελέσματα να παρουσιαστούν σε ημερίδα που θα πραγματοποιηθεί στις 11.11.2022 στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης.

 

Ένα τελευταίο βήμα που όλοι εμείς στο Κ3 ελπίζουμε πως θα είναι ένα μικρό άλμα, που με τη σειρά του θα μας οδηγήσει σε έναν νέο δρόμο προσφοράς σε μια καινούρια γυναικεία υπόθεση. Η αποδοχή και η ικανοποίηση της συνεισφοράς στον συνάνθρωπο είναι συναισθήματα που δεν τα θες να τα αποχωριστείς ποτέ.

Συνάντηση Εργασίας στα γραφεία του Κ3

Την Πέμπτη 03 Αυγούστου 2022, πραγματοποιήθηκε στο χώρο του Κέντρου Καθοδήγησης Καρκινοπαθών συνάντηση εργασίας με τον Γραμματέα Ατόμων με Αναπηρία Κώστα Λολίτσα και την Γραμματεία Ποιότητας Ζωής και Εθελοντισμού Πίστη Κρυσταλλίδου.

Στη συζήτηση αναφέρθηκε το πολύ σημαντικό έργο που επιτελείται από το Κέντρο Καθοδήγησης Καρκινοπαθών, όπως:

Η δωρεάν εφαρμογή «Προσωπικός βοηθός υγείας» που ανέπτυξε το Κ3 όπου οι χρήστες λαμβάνουν καθημερινή ενημέρωση για θέματα που τους αφορούν και επικοινωνούν μέσω email με εξειδικευμένο προσωπικό του οργανισμού ενώ παράλληλα πραγματοποιείται επικοινωνία με κάθε αρμόδια υπηρεσία για τα αιτήματα του ενδιαφερόμενου για τα οποία υπάρχει ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο δίνει την δυνατότητα να έχουν τον δικό τους άνθρωπο.Η εν λόγω εφαρμογή βραβεύτηκε ως η πρώτη εφαρμογή για δράσεις συνέργειας υπέρ των #ασθενών στο Patient Partnership Awards 2021.

Μετεξέλιξη του προηγούμενου προγράμματος είναι η Μονάδα Πρόληψης και Αντιμετώπισης, η οποία θα παρέχει στον ασθενή έναν δικό του άνθρωπο κατά την πορεία της #νόσου εντός και εκτός νοσοκομείου. Το έργο υλοποιείται στο #Θεαγένειο Αντικαρκινικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης,όπου προσωπικό και εθελοντές εργάζονται στην υποστήριξη του #ογκολογικού ασθενούς τόσο στο Α.Ν.Θ. “Θεαγένειο” όσο και στην Μ.Η.Ν “Νίκος Κούρκουλος” στην Πυλαία, με την εξαιρετική συνεργασία του επιστημονικού προσωπικού και των επαγγελματιών υγείας.

Τόσο η υπεύθυνη Λειτουργίας και Ανάπτυξης του Κ3 κα Μπίστα όσο και οι δύο Γραμματείς η κ. Κρυσταλλίδου και ο κ. Λολίτσας αναφέρθηκαν στα πολύ σημαντικά βήματα που έχουν γίνει στην πρόληψη και στην αντιμετώπιση του #καρκίνου όπως το Πρόγραμμα Προσυμπτωματικού Ελέγχου «Φώφη Γεννηματά» ενώ τόνισαν την σημαντικότητα της δημιουργίας συμπράξεις φορέων υγείας και κοινωνικής προσφοράς,με κοινό στόχο και όραμα.

Η ΟΛΙΣΤΙΚΉ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ στα θέματα των χρόνιων παθήσεων είναι στα χέρι ΟΛΩΝ ΜΑΣ. Χαιρόμαστε αφάνταστα όταν οι δράσεις μας αποτελούν εφαλτήριο νέων καινοτόμων πρωτοβουλιών με τόσο πολύτιμους συνοδοιπόρους – Κ3

To IARC αξιολογεί την καρκινογένηση λόγω επαγγελματικής έκθεσης στους πυροσβέστες

Ο Διεθνής Οργανισμός Έρευνας για τον Καρκίνο (IARC),έχει αξιολογήσει την επαγγελματική έκθεση των πυροσβεστών ως καρκινογόνα αλλάζοντας την προηγούμενη ταξινόμηση,σύμφωνα με την οποία ήταν πιθανώς καρκινογόνα.Η αναταξινόμηση ήρθε μετά από πολλές νέες μελέτες,που παρείχαν επαρκή στοιχεία ότι η πυρκαγιά προκαλεί καρκίνο στους πυροσβέστες.

Μια ομάδα εργασίας 25 διεθνών εμπειρογνωμόνων, συμπεριλαμβανομένων 3 προσκεκλημένων ειδικών, από 8 χώρες συγκλήθηκε από το πρόγραμμα Μονογραφίες του IARC για μια συνάντηση στη Λυών. Μετά από διεξοδική εξέταση της διαθέσιμης επιστημονικής βιβλιογραφίας, η Ομάδα Εργασίας ταξινόμησε την επαγγελματική έκθεση του πυροσβέστη ως καρκινογόνος (Ομάδα 1), με βάση επαρκή στοιχεία για καρκίνο στον άνθρωπο.Μια περίληψη των τελικών αξιολογήσεων έχει δημοσιευθεί τώρα στο Διαδίκτυο στο The Lancet Oncology.1 Η αναλυτική αξιολόγηση θα δημοσιευθεί το 2023 ως Τόμος 132 των Μονογραφιών του IARC με στοιχεία για καρκίνο στον άνθρωπο.

Η επαγγελματική έκθεση του πυροσβέστη προκαλεί καρκίνο. Υπήρχαν επαρκή στοιχεία για καρκίνο σε ανθρώπους για τους ακόλουθους τύπους καρκίνου: μεσοθηλίωμα και καρκίνος της ουροδόχου κύστης.
Υπήρχαν περιορισμένες ενδείξεις για καρκίνο στους ανθρώπους για τους ακόλουθους τύπους καρκίνου: καρκίνο του παχέος εντέρου, καρκίνο του προστάτη, ο καρκίνος των όρχεων, το μελάνωμα του δέρματος και το λέμφωμα non-Hodgkin
Υπήρχαν ισχυρά μηχανιστικά στοιχεία σε εκτεθειμένους ανθρώπους ότι η επαγγελματική έκθεση ενός πυροσβέστη δείχνει 5 από τα 10 βασικά χαρακτηριστικά (KC) των καρκινογόνων:
2 «είναι γονιδιοτοξικό» (KC2), «επάγει επιγενετικές αλλοιώσεις» (KC4), «επάγει οξειδωτικό στρες» (KC5), «επάγει χρόνια φλεγμονή» (KC6) και «ρυθμίζει τις επιδράσεις που προκαλούνται από τον υποδοχέα» (KC8).

Έκθεση πυροσβεστών

Υπάρχουν περισσότεροι από 15 εκατομμύρια πυροσβέστες σε όλο τον κόσμο. Ο όρος «πυροσβέστες» περιλαμβάνει μια ετερογενές ομάδα αμειβόμενων και μη αμειβόμενων εργαζομένων σε βιομηχανικά, δημοτικά και άγρια ​​περιβάλλοντα, στη διεπαφή άγριας περιοχής και πόλης,και σε άλλες καταστάσεις. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι εκθέσεις πυρόσβεσης έχουν γίνει πιο διαδεδομένες με την πάροδο του χρόνου, εξαιτίας των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.

Οι πυροσβέστες ανταποκρίνονται σε διάφορους τύπους πυρκαγιών, όπως πυρκαγιές κατασκευών, άγριων εδαφών και οχημάτων, καθώς και σε άλλα συμβάντα (π.χ. τροχαία ατυχήματα και καταρρεύσεις κτιρίων).Εκτίθενται σε ένα σύνθετο μείγμα προϊόντων καύσης από πυρκαγιές (π.χ. πολυκυκλικά αρωματικά υδρογονάνθρακες, πτητικές οργανικές ενώσεις, μέταλλα και σωματίδια), καυσαέρια ντίζελ, δομικά υλικά (π.χ.αμίαντος) και άλλους κινδύνους (π.χ. θερμικό στρες, εργασία σε βάρδιες και υπεριώδης και άλλη ακτινοβολία). Επιπλέον, η χρήση επιβραδυντικών φλόγας στα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα και έμμονων οργανικών ρύπων (π.χ. ανά και πολυφθοριούχες ουσίες) στους πυροσβεστικούς αφρούς έχει αυξηθεί με την πάροδο του χρόνου.

Αυτό το μείγμα μπορεί να περιλαμβάνει πολλούς παράγοντες που έχουν ήδη ταξινομηθεί από το πρόγραμμα Μονογραφίες του IARC στην Ομάδα 1 (καρκινογόνο για τον άνθρωπο), Ομάδα 2Α (πιθανώς καρκινογόνο για τον άνθρωπο) και Ομάδα 2Β (πιθανώς καρκινογόνο στους ανθρώπους). Η δερματική έκθεση, η εισπνοή και η κατάποση είναι συνήθεις οδοί έκθεσης και μελέτες βιοδεικτών μεταξύ των πυροσβεστών έχουν βρει ενισχυμένα επίπεδα δεικτών έκθεσης σε πολυκυκλικούς αρωματικούς υδρογονάνθρακες,επιβραδυντικά φλόγας και επίμονοι οργανικοί ρύποι.

Ταξινόμηση μονογραφιών IARC

Η ταξινόμηση IARC Monographs υποδεικνύει την ισχύ των αποδεικτικών στοιχείων που μπορεί να προκαλέσει μια ουσία ή ένας παράγοντας Καρκίνου. Το πρόγραμμα Μονογραφίες του IARC επιδιώκει να εντοπίσει τους κινδύνους του καρκίνου, που σημαίνει τη δυνατότητα για καρκίνο από έκθεση σε πρόκληση καρκίνου. Ωστόσο, η ταξινόμηση δεν υποδεικνύει το επίπεδο κινδύνου καρκίνου που σχετίζεται με
έκθεση σε διαφορετικά επίπεδα ή σε διαφορετικά σενάρια.

Η ίδια ταξινόμηση μπορεί να είναι πολύ διαφορετική, ανάλογα με παράγοντες όπως ο τύπος και η έκταση της έκθεσης και το μέγεθος της επίδρασης του παράγοντα σε ένα δεδομένο επίπεδο έκθεσης.

Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε με:
Véronique Terrasse, Ομάδα Επικοινωνίας, στο +33 (0)6 45 28 49 52 ή terrassev@iarc.fr
ή IARC Communications, στη διεύθυνση com@iarc.fr
https://www.iarc.who.int/wp-content/uploads/2022/07/pr317_E.pdf

“Μικρά Βήματα που γεννούν κάτι Μεγάλο”.Προσφορά του ΜΚΟ ΔΕΣΜΟΥ σε ογκολογικούς ασθενείς

Μικρά Βήματα που γεννούν κάτι μεγάλο

13.000 μάσκες υψηλής προστασίας FFP2 παραδόθηκαν στο Θεαγένειο Αντικαρκινικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης συμβάλλοντας έτσι έμπρακτα στη βελτίωση τωv συνθηκών και της ποιότητας ζωής των ογκολογικων ασθενών. Ενώ άλλες 8.450 μάσκες υψηλής προστασίας FFP2 παραδόθηκαν στη Μονάδα Ημερήσιας Νοσηλείας Νίκος Κούρκουλος του Θεαγένειου Αντικαρκινικού Νοσοκομείου, στην Πυλαία ως μία  ακόμη έμπρακτη απόδειξη της δέσμευσής του Μη κερδοσκοπικού Οργανισμού Δεσμού https://www.desmos.org/el στην βελτίωση και ενίσχυση της κοινωνικής πρόνοιας και εν προκειμένω τη βελτίωση των συνθηκών και της ποιότητας ζωής των ογκολογικών ασθενών.

Η πολύ σημαντική αυτή ενεργεία  έρχεται να καλύψει κενά και για  ακόμη μία φορά η συμβολή τους υπήρξε πολύτιμος αρωγός στον δικό μας αγώνα, καθώς με περίσσεια δοτικότητα αφουγκράζονται τις ανάγκες των ανθρώπων που νοσούν.

Στόχος μας στο Κ3 είναι πάντα η βελτίωση της ποιότητας ζωής του ογκολογικού ασθενούς και η παροχή κάθε δυνατής βοήθειας σε όλη τη διάρκεια της ασθένειάς του. Η δωρεά του ΔΕΣΜΟΥ είναι πάνω από όλα μία πράξη ανθρωπιστική, μία απόδειξη ότι κανείς δεν είναι μόνος.

Οι ενέργειες του μη κερδοσκοπικού σωματείου Δεσμός, οι οποίες πάντα στοχεύουν στη βελτίωση των κοινωνικών συνθηκών, της κοινωνικής πρόνοιας, της υγείας και στην οικοδόμηση ενός καλύτερου μέλλοντος για όλους, αναδεικνύουν το πλούσιο έργο και την σημαντικότατη πορεία του σωματείου και αποτελούν ένα πραγματικό παράδειγμα προς μίμηση.

Σύσσωμη η ομάδα του Κ3 σας ευχαριστεί  που στηρίζετε με τόση θέρμη το έργο μας και δίνουμε την υπόσχεση ότι θα παραμείνουμε μάχιμοι και ενεργοί, πάντα με ευαισθησία απέναντι στον άνθρωπο που νοσεί.

#kapa3#desmos

16ος κύκλος του Accelerator στο Higgs

  • Συνεχίζουμε την εκπαίδευση μας στο Higgs όπου μετέχουμε στο 16ο κύκλο του Accelerator! Ένα εντατικό ταξίδι γνώσεων, συνεργασιών & δικτύωσης συνεχίζεται με εντατικό ρυθμό. Η υποστήριξη που λαμβάνουμε για να υλοποιήσουμε το όραμά μας και να πετύχουμε τον μεγαλύτερο κοινωνικό αντίκτυπο, μας είναι εξαιρετικά πολύτιμη: Ερωτηματολόγια, Συνεντεύξεις, Συναντήσεις, Προσωπικές παρεμβάσεις με τους επαγγελματίες της ομάδας του HIGGS μας «εξοπλίζουν» με πληροφορίες και εργαλεία.
  • Οχτώ οργανώσεις συμμετέχουμε σε ένα εντατικό ταξίδι δύο εβδομάδων γεμάτο γνώσεις, συνεργασία και δικτύωση!
  • Η ομάδα του HIGGS και οι πολύτιμοι συνεργάτες τους μας βοηθούν να εξελιχθούμε σε θέματα Στρατηγικής & Διαχείρισης #ΜΚΟ.
    Μαζί μας βρίσκονται και άλλα μέλη από τις ομάδες του Incubator & GSE Incubator που θέλουν να φρεσκάρουν τις γνώσεις τους.

Higgs