Η Γερμανία απαγορεύει την είσοδο στη χώρα σε ταξιδιώτες από Βρετανία και Β. Ιρλανδία

Από αύριο, Κυριακή 23 Μαΐου, ισχύει απαγόρευση εισόδου Βρετανών στη Γερμανία, μετά το χαρακτηρισμό του Ηνωμένου Βασιλείου ως τόπο «μεταλλαγμένων ανησυχητικών στελεχών» από το γερμανικό Ινστιτούτο Δημόσιας Υγείας.

Μπορούν να εισέλθουν στη χώρα μόνο οι Γερμανοί πολίτες ή κάτοικοι καθώς και οι σύζυγοι ή τα παιδιά τους (κάτω των 18 ετών), που ταξιδεύουν από τη Βρετανία και τη Βόρεια Ιρλανδία και εφόσον η οικογένεια συνταξιδεύει.

Εξαιρέσεις υφίστανται και για ανθρωπιστικούς λόγους, όπως είναι το οικογενειακό πένθος. Σε κάθε περίπτωση, η είσοδός τους στη Γερμανία συνεπάγεται καραντίνα δύο(2) εβδομάδων, ακόμη και εάν διαθέτουν αρνητικό test.

Ταυτόχρονα, η Γερμανία παραμένει στη λίστα «amber» της Βρετανίας, που απαιτεί από όλους τους ταξιδιώτες (από Γερμανία προς Βρετανία) 10ήμερη καραντίνα και δύο tests (τη 2η και την 8η ημέρα μετά την άφιξη).

theguardian.com, 22-5-2021

Ο εμβολιασμός του πληθυσμού έναντι του covid-19

Άνοιξε η πλατφόρμα και για τα 4 εμβόλια για την ηλικιακή ομάδα 40-44 ετών

Άνοιξε την  Παρασκευή 21 Μαΐου, η πλατφόρμα των εμβολιασμών, έτσι ώστε οι πολίτες της ηλικιακής ομάδας 40-44 να μπορούν να κλείσουν ραντεβού και στα 4 διαθέσιμα εμβόλια, PfizerModernaAstraZeneca και Johnson & Johnson. Αυξάνεται συνεπώς η δυναμική των εμβολιασμών κατά της Covid-19 η κορύφωσή της οποίας αναμένεται τον Ιούνιο. https://www.kathimerini.gr/society/561370930/emvoliasmos-anoixe-i-platforma-kai-gia-ta-4-emvolia-gia-tin-ilikiaki-omada-40-44-eton/

Ο ΓΓ Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους στην ενημέρωση του υπουργείου Υγείας για την πορεία της πανδημίας κορωνοιού στην χώρα.Εν συνεχεία, επεσήμανε, θα ακολουθήσουν οι ηλικιακές ομάδες 35 – 39 και 30 -34 .

Από την πρώτη ημέρα των εμβολιασμών μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί κοντά στους  4 εκατ. 377 χιλιάδες εμβολιασμοί, πρόσθεσε.Όπως ανέφερε, 2 εκατ. 817 χιλιάδες συμπολίτες μας έχουν εμβολιαστεί με τουλάχιστον μια δόση, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 26.8%. Παράλληλα, 1.615.000 πολίτες έχουν κάνει και τις δύο δόσεις, ποσοστό εμβολιαστικής κάλυψης 15,4%”.

https://www.skai.gr/news/ygeia/%5Ckoronoios-themistokleous-21-maiou-anoigei-i-platforma-olon-ton-emvolion-gia-tous-40-44

Ανάλογα με το πώς θα κινηθεί η ομάδα αυτή, το κλείσιμο των ραντεβού και οι παραδόσεις, το επόμενο χρονικό διάστημα θα ανακοινωθεί και το άνοιγμα των άλλων ομάδων ανά πενταετία, δηλαδή τους 35-39 και 30-34 για όλα τα εμβόλια.

Υπενθυμίζεται ότι τώρα εμβολιάζονται οι πολίτες άνω των 30 ετών, πολίτες άνω των 18 ετών που κατοικούν σε νησιά (ο εμβολιασμός γίνεται με το μονοδοσικό εμβόλιο της Johnson & Johnson), πολίτες με υποκείμενα νοσήματα υψηλού και αυξημένου κινδύνου, εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας, εκπαιδευτικοί γενικής εκπαίδευσης.

Σχετικά με τις παραδόσεις των εμβολίων:

  • Η εταιρεία Pfizer επιβεβαίωσε τις παραδόσεις 1.860.000 δόσεων εμβολίων και έξτρα από αυτές, 566.000 δόσεις που κατανέμονται σε 4 παραδόσεις εντός του μήνα – θα επιβεβαιώνονται δύο εβδομάδες προ των παραδόσεων.
  • Η εταιρεία Moderna επιβεβαίωσε τις 308.000 δόσεις.
  • Η εταιρεία AstraZeneca ενημέρωσε για τις 348.000 στο τέλος του μήνα και αναμένεται από αυτήν 450.000-500.000 το μήνα Ιούνιο.
  • Από την εταιρεία Johnson & Johnson αναμένονται 220.000. Θα παραδώσει 152.000 εντός του Μαΐου και μετακύλησε 67.000 δόσεις στις 2 Ιουνίου αντί το τέλος Μαΐου και αναμένεται να επιβεβαιώσει τις παραδόσεις του Ιουνίου.

https://www.lifo.gr/now/greece/emboliasmos-anoixe-i-platforma-gia-ola-ta-embolia-stoys-40-44-eton-poioi-akoloythoyn

Γυναίκες που Πάλεψαν με τον Καρκίνο Μιλούν Δημόσια

Γυναίκες που πάλεψαν με τον καρκίνο μιλούν δημόσια για το ταξίδι στην νόσο προσπαθώντας να φωνάξουν σε όλές ότι  :

“Το μόνο που έχετε να φοβηθείτε είναι ο φόβος. Πρέπει να τον διασχίσετε και να περάσετε απέναντι. Θα περάσετε απέναντι”.

Γωγώ Μαστροκώστα: 3 μέρες μετά την γέννηση της κόρης της. “Η γέννηση και ο καρκίνος μαζί.Ένας γολγοθάς που πρέπει να έχεις όλες τις δυνάμεις σου για να ανταπεξέρθεις. Έμαθα μέσα από αυτό το ταξίδι ότι η ευτυχία βρίσκεται στα απλά πράγματα .

Μαρία Χούκλη : Με δύναμη ψυχής έδωσε την δικό της μήνυμα για τον αγώνα αυτό. “Το σώμα σου εξαθλιώνεται, αλλάζει, χαράσσεται δια βίου. Για πολύ καιρό η μόνη σου επιθυμία είναι να ξημερώσει και να είσαι καλά. Να νυχτώσει και να κοιμηθείς ήσυχα.”

Μαρία Ιωαννίδου : Με την δυναμική που την χαρακτηρίζει πάλεψε την νόσο. «Όταν μου είπαν ότι έχω καρκίνο, ρώτησα τρεις φορές το γιατρό αν το λέει σε μένα. Έκλαψα πολύ, μετά θύμωσα με μένα, μετά το είδα σαν κάρμα, μετά πέρασα στη διαδικασία του φόβου — όχι να μην πεθάνω, να μη σακατευτώ. Η πρόληψη σώζει ζωές»

Χάρις Αλεξίου: Ξεπέρασε τον καρκίνο τον καρκίνο του μαστού και δεν σταματά να μιλά για τη σημασία της πρόληψης σε όλα τα θέματα υγείας ” Ήμουν τυχερή γιατί τον πρόλαβα. Κάνοντας τη μαστογραφία μου όπως κάθε χρόνο, το διαπίστωσα. Η πρόληψη με έσωσε. Αυτό που παίρνεις από ένα τέτοιο γεγονός είναι η ταπείνωση, γιατί ποτέ δεν πιστεύεις ότι θα το πάθεις κι εσύ. Οταν λοιπόν χάνεις το έδαφος κάτω από τα πόδια σου, βλέπεις ότι είσαι κι εσύ μια καρδούλα που έχει ανάγκη από φροντίδα. Το μόνο που ήθελα εκείνη τη στιγμή ήταν να με πάρουν αγκαλιά και να πενθήσω. Αλλά είπα “όχι, δεν θα το αφήσω αυτό να με νικήσει, θα του δείξω εγώ”».

Φώφη Γεννηματά: Μιλώντας για την περίοδο που νόσησε από καρκίνο του μαστού η πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής ανέφερε «Ήταν εξαιρετικά δύσκολο, ειδικά για μένα που δεν είχα αποκτήσει τα δικά μου παιδιά. Σίγουρα όταν έχεις παιδιά είναι πιο εύκολο να προχωρήσεις… βυθίζεσαι και είναι πάρα πολύ δύσκολο να αντιμετωπίσεις τον θάνατο και την οργή που φέρνει μαζί για την απώλεια, ειδικά όταν είναι τόσο βίαια, τόσο νωρίς», είχε πει η Φώφη Γεννηματά που είχε χάσει τη μητέρα της από καρκίνο του μαστού.

Καλλιόπη : Η φωτογράφος Καλλιόπη υποβλήθηκε σε διπλή μαστεκτομή το 2013. «Θέλω να μιλήσουμε γι’ αυτό, γιατί θέλω να αφυπνίσω όλες τις γυναίκες που θα μας διαβάσουν. Κορίτσια, η πρόληψη σώζει. Εξετάσεις κάθε χρόνο και μην αμελείτε τη μαστογραφία σας. Το πρόλαβα στην αρχή του το πρόβλημα. Έκαναν βιοψία και είναι κακοήθη. Αν δεν αφαιρεθεί το στήθος τώρα, αυτά θα εξελιχθούν σε όγκο. “Κορίτσια είναι μια δοκίμασια ακόμη …

Βάσια Τριφύλλη: Μιλώντας για την δική της εμπειρία αναφέρει «Αυτοσαρκάζομαι σε βαθμό κακουργήματος γι’ αυτό και νίκησα αυτό το θηρίο. Αντιμετώπισα τον καρκίνο, όχι την επάρατο, με το χιούμορ και είμαι στη ζωή 25 χρόνια μετά. Κατάγομαι από καρκινογενή οικογένεια με τη γιαγιά μου να έχει πεθάνει από «κακό σπυρί» όπως το έλεγαν στην Κύθνο, και πρώτα τρίδυμα αδέλφια μου να πεθαίνουν ανά δυόμισι χρόνια. Τον καρκίνο δεν πρέπει να τον υποτιμάμε», είχε πει χαρακτηριστικά

Μάγια Τσόκλη:  H δημοσιογράφος μίλησε  ανοιχτά για την ασθένεια.Έδωσε ένα συγκλονιστικό κείμενο για τον καρκίνο του μαστού τονίζοντας την ανάγκη να αλλάξουν οι λέξεις που χρησιμοποιούμε για την ασθένεια και για τους πάσχοντες από αυτήν.

«Μία ευχή. Να καταργήσουμε τις λέξεις επάρατη νόσος και καρκινοπαθής», τόνισε στο κείμενό της η Μάγια Τσόκλη. «Επάρατος, αυτό που απευχόμαστε, διότι οδηγεί στην καταστροφή. Άντε να σαι αισιόδοξος όταν στο συλλογικό νου ο καρκίνος συνδέεται με το τέλος», εξηγεί. «Άλλη άσκημη λέξη, το «καρκινοπαθής» πραγματικά είναι ένα στίγμα που θα σ’ακολουθεί όλη σου τη ζωή. Εσείς οι γιατροί, οι δημοσιογράφοι, όσοι έχετε δημόσιο λόγο, παλέψτε ενάντια στα ταμπού. Στα αγγλικά, έχουμε τους όρους cancer patient και cancer survivor. Στα ελληνικά once a καρκινοπαθής, always α καρκινοπαθής! Εκτός κι αν διατηρούμε τον όρο γιατί διευκολύνει τη σύνταξη», σημείωσε.

Olivia Newton John : Τρεις φορές αντιμέτωπη με το… . Η πρώτη διάγνωση για καρκίνο του μαστού ήρθε το 1992 και επανήλθε το 2013. Νικήτρια και τις δυο φορές, αλλά το 2017 ο καρκίνος χτύπησε ξανά, ως μετάσταση: όγκος στο ιερό οστό. “Είμαι μία από τα εκατομμύρια εκείνων σε αυτό τον αγώνα. Ή μάλλον, δεν θα έπρεπε να πω μάχη, αλλά… ταξίδι. Πολλοί άνθρωποι το βλέπουν ως μάχη αλλά είναι δικαίωμα του καθενός να διαλέξει οπτική γωνία. Εγώ το βλέπω ως μέρος της αποστολής μου. Πιστεύω ότι θα κερδίσω και αυτός είναι ο στόχος μου”.

Kylie Minogue: Έχει μιλήσει επανειλημμένα δημόσια για την πάλη της με τον καρκίνο, ενώ δεν έχει κρύψει το ότι ήταν δική της επιμονή που οδήγησε στην αρχική διάγνωση, το 2006. «Επειδή κάποιος φοράει μια λευκή μπλούζα και έχει και τα ιατρικά του εργαλεία δεν σημαίνει απαραίτητα πως έχει δίκιο», είπε η σταρ που εμπιστεύτηκε το ένστικτό της και εντόπισε τον όγκο στον αριστερό της μαστό. Τελικά βγήκε νικήτρια έχοντας υποβληθεί σε μαστεκτομή, χημειοθεραπεία και ακτινοβολία και φέτος γιορτάζει τα 12 χρόνια “καθαρή”.

Christina Applegate: Διαγνώστηκε με καρκίνο του μαστού τον Ιούλιο του 2008, που ήταν μόλις 37 ετών. “Η αυτοεξέταση και η μαστογραφίες με έσωσαν. Στην αρχή τρελάθηκα. Έτρεμα σύγκορμη, αλλά ταυτόχρονα αποφάσισα να αναλάβω δράση,να το παλέψω με κάθε τρόπο.”

Anastacia: Kατά τη διάρκεια μιας μαστογραφίας ρουτίνας που έκανε θέλοντας να μειώσει το μέγεθος του στήθους της τον Ιανουάριο του 2003, η Anastacia ανακάλυψε ότι έχει καρκίνο του μαστού ενώ το Φεβρουάριο του 2013 διαγνώστηκε για δεύτερη φορά με καρκίνο. “Υπήρξε ένα πολύ έντονο ταξίδι, όμως νιώθει υπέροχα και έτοιμη να ξεκινήσει το επόμενο κεφάλαιο στη ζωή της”.

Shannen Doherty : Η μάχη που έδινε με τον καρκίνο του μαστού τον Ιούλιο του 2015 ΤΗΝ μοιράστηκε με τους φίλους της κάθε στιγμή της θεραπείας. “Πιστεύω ότι με έκανε καλύτερο άνθρωπο. Γκρεμίζει όλα τα τείχη, όλα τα όριά σου, όλα όσα σου έδωσε με τον όποιον τρόπο η ζωή. Εσύ προσέχεις, προσπαθείς και ξαφνικά γκρεμίζονται όλα… Ξέρω ότι το να μοιράζομαι με βοήθησε να επιστρέψω. Μοιραζόμουν τη δική μου εμπειρία, άκουγα όλων των άλλων… και έπαιρνα ελπίδα… Με βοηθησε πολύ. Ήταν σαν οικογένεια. Υπάρχει κάτι όμορφο μέσα σε αυτό το ταξίδι”.

Angelina Jolie: Σόκαρε τους πάντες όταν ανακοίνωσε πως υποβλήθηκε σε προληπτική διπλή μαστεκτομή τους πρώτους μήνες του 2016, ώστε να μη βρεθεί αντιμέτωπη με την ασθένεια που ήταν κυριολεκτικά προ των πυλών. Οι γιατροί της είχαν υπολογίσει ότι έχει 87% πιθανότητες για καρκίνο του μαστού και 50% για καρκίνο των ωοθηκών. Η ίδια μόλις συνειδητοποίησε την πραγματικότητα του θέματος αποφάσισε να ελαχιστοποιήσει όσο περισσότερο μπορούσε το ρίσκο αφού η μαμά της, Marcheline Bertrand πέθανε από καρκίνο του μαστού το 2007 σε ηλικία 56 ετών.

Οι cancer survivors είναι πολλές και στη χώρα μας και στο εξωτερικό. Και οι εμπειρίες που μοιράστηκαν κάποια στιγμή στη ζωή τους είναι πολύτιμες για όλες εμάς τις υπόλοιπες. Είναι μια πηγή αισιοδοξίας, ελπίδας και της γνώσης ότι δεν είναι κανείς μόνος σε αυτή την δύσκολη περιπέτεια.

Πάντα υπάρχουν άνθρωποι οι οποίο έχουν περάσει όσα περνάς. 

https://www.enimerotiko.gr/plus/ygeia/10-diasimes-poy-palepsan-me-ton-karkino-toy-mastoy-miloyn-dimosia-gi-ayto-kai-dinoyn-koyragio-se-alles-gynaikes/

https://www.ladylike.gr/women-today/16-diasimes-ginaikes-pou-nikisan-ton-karkino-tou-mastou/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Έκκληση να διπλασιαστεί η παγκόσμια παραγωγή εμβολίων κατά της COVID-19 απευθύνει ο ΓΓ του ΟΗΕ

Να διπλασιαστεί η παραγωγή εμβολίων κατά της COVID-19 σε παγκόσμια κλίμακα ώστε να υπάρξει δικαιότερη κατανομή δόσεων στον αναπτυσσόμενο κόσμο, ο οποίος πλήττεται από νέα κύματα μολύνσεων από τον νέο κορωνοϊό, απηύθυνε χθες ο Γενικός Γραμματέας του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, ο Αντόνιο Γκουτέρες.

Πολλές χώρες είναι αντιμέτωπες με τεράστιες ελλείψεις δόσεων εμβολίων, ειδικά η Ινδία, γεγονός που χειροτερεύει το φονικό δεύτερο κύμα της πανδημίας, με τα νοσοκομεία και τα νεκροτομεία γεμάτα ασφυκτικά και οικογένειες να προσπαθούν απελπισμένα να εξασφαλίσουν φάρμακα και οξυγόνο, που λιγοστεύουν ολοένα.

Την ίδια ώρα, η Ευρωπαϊκή Ένωση δημιουργεί απόθεμα δόσεων εμβολίων.

«Είναι εντελώς απαράδεκτο να ζούμε σε έναν κόσμο στον οποίο οι ανεπτυγμένες χώρες μπορούν να εμβολιάσουν το μεγαλύτερο μέρος των πληθυσμών τους ενώ πολλές αναπτυσσόμενες χώρες δεν διαθέτουν πρόσβαση ούτε σε μία δόση», τόνισε ο κ. Γκουτέρες, ο οποίος εκφράστηκε έπειτα από τη συνάντησή του με τον υπουργό Εξωτερικών της Ρωσίας, τον Σεργκέι Λαβρόφ, στη Μόσχα.

Ο επικεφαλής του ΟΗΕ αναφέρθηκε στους κινδύνους που εγείρουν τα παραλλαγμένα στελέχη του SARS-CoV-2, τονίζοντας πως ο ιός εξαπλώνεται «σαν πυρκαγιά» σε διάφορες περιοχές του αναπτυσσόμενου κόσμου.

«Είναι προς το συμφέρον όλων οι πάντες να εμβολιαστούν παντού. Πιστεύουμε ότι χρειαζόμαστε δύο πράγματα: να διπλασιαστεί η παγκόσμια δυνατότητα παραγωγής εμβολίων και ταυτόχρονα να υπάρξει δικαιότερη κατανομή των εμβολίων», τόνισε ο κ. Γκουτέρες.

Η πανδημία του νέου κορωνοϊού έχει στοιχίσει τη ζωή σε τουλάχιστον 3,31 εκατ. ανθρώπους σε διεθνές επίπεδο από τα τέλη του Δεκεμβρίου του 2019, ενώ δεκάδες εκατομμύρια άλλοι έχουν μολυνθεί, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία που συγκέντρωσε το Γαλλικό Πρακτορείο ως χθες στις 10:00. Ο απολογισμός αυτός είναι αναμφίβολα υποτιμημένος. Για τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, που χαρακτηρίζει την πανδημία «Τσερνόμπιλ του 21ου αιώνα», αυτή η παγκόσμια υγειονομική κρίση κάλλιστα «θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί».

Πηγή: dailypharmanews.gr

Κοινωνική Προστασία – Ευαισθησία ως προς το φύλο

Σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα, από τις 17 Απριλίου, 133 χώρες είχαν εισαγάγει πρωτοβουλίες κοινωνικής προστασίας. Υπήρξε ,όμως, σοβαρή ανησυχία με το θέμα του φύλου να βρίσκεται στη πρώτη γραμμή. Αυτό ,βέβαια , δε προκαλεί εντύπωση, καθώς τα περισσότερα προγράμματα κοινωνικής προστασίας σε χαμηλά και μεσαία εισοδήματα(LMIC) συνηθίζουν να επιδεινώνουν τις ανισότητες.

Πολλοί είναι οι κίνδυνοι που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες όπως ο υψηλός κίνδυνος μόλυνσης εξαιτίας του μεγαλύτερου αριθμού γυναικών στο παγκόσμιο σύστημα υγείας, ο αναπαραγωγικός κίνδυνος αλλά και η απώλεια θέσεων εργασίας , ενώ οι οικονομικές επιπτώσεις έχουν σοβαρότερο αντίκτυπο στις γυναίκες σε σχέση με τους άντρες. Αλλά και σε πιο μικρές ηλικίες τα κορίτσια έρχονται αντιμέτωπα με το θέμα της εγκατάλειψης του σχολείου, μιας εγκυμοσύνης,ενός πρόωρου γάμου ή με την άσκηση βίας, λόγω φύλου.

Η απόκριση στον covid-19 είναι σημαντική τόσο για την ευημερία του πληθυσμού όσο και για την μακροπρόθεσμη οικονομική ανάπτυξη στα LMIC, να συνδέεται με την ενδυνάμωση των πληθυσμών.Καθώς τα προγράμματα και τα συστήματα κοινωνικής προστασίας προσαρμόζονται στον μετριασμό της κρίσης του covid-19, θεωρείται πιθανό να παραλειφθούν οι εκτιμήσεις των φύλων σε μια προσπάθεια να σωθούν ζωές και να δοθεί κρίσιμη οικονομική στήριξη.

Αυτές οι εκτιμήσεις για LMIC στηρίζονται σε πέντε τομείς:

1.Προσαρμογή υφιστάμενων προγραμμάτων και επιλογή του τρόπου κοινωνικής προστασίας

2.Στόχευση

3.Όφελος, επίπεδο και συχνότητα

4.Μηχανισμοί παράδοσης και λειτουργικά χαρακτηριστικά

5.Συμπληρωματικός προγραμματισμός.

Ελπίζουμε η νόσος covid-19 να βοηθήσει στην αντιμετώπιση και όχι την επιδείνωση ανισοτήτων. Σε γενικές γραμμές,θεωρούμε ευαίσθητα τα συστήματα που επιδιώκουν και αντιμετωπίζουν σκόπιμα και προληπτικά τις ανισότητες μεταξύ των δυο φύλων,αμφισβητώντας δομές, θεσμούς και κανόνες ,στους οποίους βασίζονται οι ανισότητες.

Μια ταχεία αξιολόγηση δείχνει ότι από τις 418 πρωτοβουλίες μόνο οι 11 δείχνουν κάποια περιορισμένη ευαισθησία σε θέματα φύλου.

πχ : 6 προγράμματα στοχεύουν σε έγκυες γυναίκες ή σε γυναίκες που λαμβάνουν επιδόματα μητρότητας.

8 προγράμματα στοχεύουν σε γυναίκες ειδικών κριτηρίων όπως διατροφικοί κίνδυνοι κι έλλειψη συζύγου.

16 προγράμματα λαμβάνουν υπόψη τα καθήκοντα παιδικής μέριμνας ή δίνουν παροχές που σχετίζονται με τη φροντίδα των παιδιών.

2 προγράμματα απευθύνονται ειδικά σε εργαζόμενες στον τομέα υγειονομικής περίθαλψης

16 προγράμματα στοχεύουν σε άτυπους εργαζομένους, συμπεριλαμβανομένων κουπονιών για κατάρτιση δεξιοτήτων,επιδοτήσεις μισθών, υποχωρήσεις κοινής ωφέλειας, δημόσια έργα για όσους έχασαν τα προς το ζην, κουπόνια τροφίμων και μεταφορά μετρητών.

Ωστόσο, αυτά παραμένουν περίπλοκα ζητήματα και απαιτείται περισσότερη έρευνα, διασταυρώσεις κοινωνικής προστασίας, φύλου και πανδημιών όπου είναι ηθικά εφικτό. Τουλάχιστον, οι στατιστικές πρέπει να είναι διαχωρισμένες κατά φύλο και ηλικία και όπου είναι δυνατόν θα πρέπει να συλλέγονται μέτρα για την εξασφάλιση μετριασμού των κινδύνων.

Πηγή : Gender-sensitive social protection

Κορωνοϊός – ΗΠΑ: Κατάργηση της μάσκας για τους πλήρως εμβολιασμένους η νέα οδηγία του CDC

Τέλος στην υποχρεωτική χρήση μάσκας στις ΗΠΑ για τους πλήρως εμβολιασμένους προτείνουν στις αναθεωρημένες μελέτες τους τα αμερικανικά Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νόσων (CDC).

Σημειώνεται πως τα CDC προτείνoυν την κατάργηση της μάσκας σε εξωτερικούς χώρους τη χρήση της σε εσωτερικούς χώρους στα περισσότερα μέρη, σε ένα ακόμη βήμα προς την επιστροφή στην κανονικότητα.

Τα CDC τόνισαν επίσης ότι οι πλήρως εμβολιασμένοι δεν θα χρειάζεται να κρατούν κοινωνικές αποστάσεις στα περισσότερα μέρη. Η υπηρεσία ελπίζει επίσης ότι η νέα οδηγία θα ωθήσει περισσότερους Αμερικανούς να εμβολιαστούν.

Πηγή: cnn.gr

Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρεία – Δράσεις στους Δήμους Νέας Ιωνίας, Ηρακλείου Ν.Φιλαδέλφειας/Ν.Χαλκηδόνας και Μεταμόρφωσης

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ενιαίου παραρτήματος Νέας Ιωνίας, Ηρακλείου Ν. Φιλαδέλφειας/Ν. Χαλκηδόνας και Μεταμόρφωσης της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρείας (Ν.Ι.Φ.Η.Μ. – Ε.Α.Ε.) ανακοίνωσε ένα πλήθος δράσεων πρόληψης, συμβουλευτικής και ψυχολογικής υποστήριξης για το διάστημα των μηνών Μαΐου-Ιουνίου, οι οποίες αφορούν τους δημότες τους.

Οι δράσεις περιλαμβάνουν δωρεάν Test PAP, υπηρεσίες από Γαστρεντερολόγο-  Ηπατολόγο, Διαιτολόγο-Διατροφολόγο, Ψυχολόγους καθώς και Χειρούργο.

Ακόμη, θα λειτουργεί Συμβουλευτικός Σταθμός Ιατρείου Πόνου και Παρηγορικής Φροντίδας, Τράπεζα Αίματος Ενιαίου Παραρτήματος Ν.Ι.Φ.Η.Μ. της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρείας, ενώ θα διεξαχθούν Δράσεις Πρόληψης της Υγείας – Ενημερωτικές Ιατρικές Ομιλίες.

Οι δράσεις παρέχονται δωρεάν και κατόπιν ραντεβού, απευθύνονται κατά προτεραιότητα στα μέλη της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρείας, στους άπορους, ανασφάλιστους και οικονομικά ασθενείς κατοίκους της Νέας Ιωνίας και των Δήμων Ηρακλείου, Μεταμόρφωσης, Φιλαδέλφειας – Ν. Χαλκηδόνας και σε κάθε άλλο ενδιαφερόμενο, εφόσον υπάρχουν διαθέσιμα ραντεβού.

Ιδιαίτερη σύσταση γίνεται για την τήρηση των μέτρων προστασίας κατά του covid-19  από τους προσερχόμενους.

Πληροφορίες και ραντεβού στο τηλέφωνο 2130337798 από τις 10.00 – 2.00.

Δείτε περισσότερα

Γ. Κωτσιόπουλος: «Έρχεται νομοσχέδιο που θα καλύψει τα κενά του ΕΣΥ στις δυσπρόσιτες περιοχές»

Μόνο τον τελευταίο χρόνο  500 εκατομμύρια ευρώ προστέθηκαν στο σύστημα υγείας από τον κρατικό προϋπολογισμό, για την ενίσχυση του. 200 εκατομμύρια επιπλέον φέτος, για να αξιοποιηθούν στους εξοπλισμούς των νοσοκομείων. Επενδύσεις και ενίσχυση του ΕΣΥ κατά τη διάρκεια της πανδημίας είναι μία παρακαταθήκη  την οποία πρέπει να αξιοποιήσουμε  στο μέλλον, ανέφερε ξεκινώντας την ομιλία στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών ο Γ.Γ. Υπηρεσιών Υγείας Γ. Κωτσιόπουλος, για να τονίσει στην συνέχεια ότι ένα μεγαλύτερο ΕΣΥ δεν είναι κάτ’ ανάγκη ένα καλύτερο ΕΣΥ.

Ένα καλύτερο ΕΣΥ, όπως είπε, είναι ένα ΕΣΥ που είναι πιο ασφαλές, έχει καλύτερο προσωπικό και φροντίζει με μεγαλύτερη ασφάλεια τους ασθενείς. «Σχεδιάζουμε και μελετούμε στοχευμένες παρεμβάσεις στον Υγειονομικό χάρτη, ώστε τα νοσοκομεία να καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες των πολιτών και όχι τα κατά τόπους συμφέροντα. Η Ελλάδα κατάφερε να προσεγγίσει τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο στις MEΘ.

Ο σκοπός όμως είναι να συμπληρώσουμε το ταξίδι του ασθενούς στο ΕΣΥ με καλύτερες και πιο εξειδικευμένες υπηρεσίες υγείας, με κέντρα αποκατάστασης για τη συνέχιση της νοσηλείας». Έχει ξεκινήσει αυτός ο σχεδιασμός μέσω του ταμείου ανάκαμψης με 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ που  είναι το εθνικό σχέδιο για το Υπουργείο Υγείας, το οποίο μαζί με τη μόχλευση πόρων από έργα ΣΔΙΤ, θα μπορέσει να δώσει μία εντελώς διαφορετική εικόνα στις υπηρεσίες υγείας, τόνισε ο Γ.Γ.. Είδαμε μες στην πανδημία,  ότι η συνεργασία δημοσίου ή ας το πούμε κρατικού τομέα και ιδιωτικού,  μπορεί πραγματικά να φέρει  πραγματικές λύσεις στις ανάγκες των πολιτών.

Πρόληψη μέσω ΟΔΙΠΥ – Γραφείου ΠΟΥ Αθήνας

«Η συνεργασία όμως πρέπει να βασίζεται στην ανάλυση των πραγματικών αναγκών του πληθυσμού. Ο ΕΟΠΥΥ στο άμεσο μέλλον θα αναλάβει τον κεντρικό ρόλο  να αγοράζει τις καλύτερες και  ασφαλέστερες υπηρεσίες υγείας για τους ασφαλισμένους του. Ο ΟΔΙΠΥ (Οργανισμός Διασφάλισης της Ποιότητας στην Υγεία) που πρόσφατα ξεκίνησε να λειτουργεί, θα θέσει τα standards ποιότητας και Ασφάλειας τόσο για το Δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα. Θέλουμε να εμποδίσουμε  ενδονοσοκομειακές λοιμώξεις,  κατακλίσεις, την άσκοπη χρήση των αντιβιοτικών. Αυτή η προσπάθεια  θα προωθηθεί από το νέο γραφείο του Παγκόσμιου Οργανισμού υγείας στην Αθήνα, με αυτό το αντικείμενο. Ήδη  κλιμάκια του ΟΔΙΠΥ με εξαιρετικούς επιστήμονες, επισκέπτονται νοσοκομεία της χώρας σε περιοχές με υψηλό επιδημιολογικό φορτίο και συζητούν τις παρεμβάσεις με τους γιατρούς».

Μετασχηματισμός του ΕΣΥ με κεντρικό πυλώνα τον ηλεκτρονικό φάκελο υγείας

Ο  μετασχηματισμός του ΕΣΥ θα πρέπει να βασιστεί σε πραγματικά δεδομένα και να λύσει υπαρκτά ζητήματα που αντιμετωπίζουν τα νοσοκομεία. Για να γίνει αυτό, το εργαλείο είναι και ο ψηφιακός μετασχηματισμός. «Το σχέδιο που έχουμε προετοιμάσει και έχουμε καταθέσει για το Ταμείο Ανάκαμψης, προβλέπει την ενοποίηση  πηγών δεδομένων σε ένα κεντρικό κόμβο, ο οποίος θα συλλέγει τα δεδομένα, τα οποία θα είναι διαθέσιμα προς ανάλυση για να μπορέσουμε πραγματικά αυτή την αξία που προσθέτουν τα δεδομένα να τη μετασχηματίσουμε με σε αξία για τους ασθενείς.  Ως εκ τούτου  κεντρικός πυλώνας είναι ο ηλεκτρονικός φάκελος υγείας, στον οποίο θα μαζευτούν όλα τα δεδομένα. Θα αναβαθμιστούν τα πληροφοριακά συστήματα των νοσοκομείων, ούτως ώστε να είναι δυνατόν να συλλεχθούν  αυτά τα δεδομένα για τους ασθενείς». Είναι προφανές ότι τους τελευταίους μήνες το ΕΣΥ απέδειξε ότι έχει την επιστημονική επάρκεια και έχει και το προσωπικό και την επιστημοσύνη να αντεπεξέλθει στην μεγαλύτερη υγειονομική κρίση  των τελευταίων ετών. Και απέδειξε ότι μπορεί να αντεπεξέλθει  παρά το γεγονός ότι υπήρχαν πολλά χρόνια, που το ΕΣΥ δεν είχε χρηματοδοτηθεί επαρκώς, ήταν μάλιστα από τους ουραγούς στην ΕΕ, υπογράμμισε μεταξύ άλλων ο Γ.Γ

Επέκταση του προγράμματος τηλεϊατρικής

Σχετικά με τις άγονες  και δυσπρόσιτες περιοχές, ο κ. Κωτσιόπουλος μίλησε για επέκταση του προγράμματος τηλεϊατρικής, ούτως ώστε σε περισσότερα σημεία της χώρας περισσότεροι πολίτες να μπορούν να έχουν πρόσβαση σε κάποιο γιατρό.  «Έρχεται ένα νομοσχέδιο που θα δώσει κίνητρα για να κλείσουμε τα κενά που υπάρχουν στις νησιωτικές και άγονες περιοχές, όπου υπάρχει μία μεγάλη δυσχέρεια στο να βρούμε κατάλληλο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, και πάνω σε αυτό το πλήρες και ολοκληρωμένο πλαίσιο κινήτρων θα προσπαθήσουμε να καλύψουμε όποια κενά υπάρχουν στο ΕΣΥ. Για να στηριχθεί ένα σύγχρονο νοσοκομείο  πρέπει να αναβαθμιστούν οι οργανισμοί των νοσοκομείων, να αναβαθμιστεί το προεδρικό διάταγμα, το οποίο είναι εδώ και χρόνια ουσιαστικά ένα στατικό μοντέλο ανάπτυξης νοσοκομείου, ενώ θα πρέπει να πάμε σε ένα πιο δυναμικό μοντέλο, το οποίο θα βασίζεται πάνω στην καινοτομία, στην παραγωγικότητα και την αποτελεσματικότητα των νοσοκομείων».

Πηγή: dailypharmanews.gr

Χορήγηση μιας δόσης εμβολίου σε όσους έχουν ήδη νοσήσει από κορονοϊό

Τη χορήγηση μίας μόνο δόσης εμβολίου σε όσους πολίτες έχουν νοσήσει και αναρρώσει από κορονοϊό, αποφάσισε η  Επιτροπή Εμβολιασμών. Η απόφαση ελήφθη σύμφωνα με την εισήγηση του Ευρωπαϊκού Κέντρου Πρόληψης Λοιμώξεων η οποία σημειώνει ότι όσοι έχουν ασθενήσει και αναρρώσει έχουν αποκτήσει αντισώματα κατά του κορονοϊού και με μία δόση εμβολίου θα καλυφθούν πλήρως. Δεν έχει διευκρινιστεί ακόμα  σε τι διάστημα από την ανάρρωση από τον κορονοϊό θα χορηγείται το εμβόλιο, ωστόσο σύμφωνα με τα δεδομένα, εντός δύο ή τριών μηνών υπάρχει καλή ανταπόκριση με μία δόση εμβολίου.

Σημειώνεται ότι ήδη 11 χώρες στην Ευρώπη εφαρμόζουν τη χορήγηση μίας δόσης εμβολίου σε άτομα που έχουν ήδη νοσήσει από CoViD-και κάθε μία από αυτές, έχει καθορίσει συγκεκριμένες προϋποθέσεις και χρονοδιάγραμμα εμβολιασμού. Σε πρόσφατη τεχνική έκθεσή τους, οι ειδικοί του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ECDC) σημειώνουν πως απαιτείται η διαμόρφωση συγκεκριμένου πρωτοκόλλου, προκειμένου να καθοριστούν οι προϋποθέσεις και ο χρόνος χορήγησης.

Οι χώρες που χορηγούν μία δόση εμβολίων, ενώ προβλέπονται δύο, είναι οι εξής: Αυστρία, Φινλανδία, Εσθονία, Γαλλία, Λετονία, Ολλανδία, Νορβηγία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβενία, Ισπανία. Στην έκθεση του ECDC, αναφέρεται πως 13 χώρες προτείνουν πλήρη εμβολιασμό των ατόμων που έχουν νοσήσει, 9 προτείνουν μία δόση, ενώ η Ισλανδία δεν συνιστά καμία δόση.

Πηγή: healthdaily.gr

Self test: Ένα την εβδομάδα για μαθητές και εκπαιδευτικούς – Τι ισχύει για τα πανεπιστήμια

Η διενέργεια self-test μία φορά εβδομαδιαίως θα απαιτείται από Δευτέρα 17/05/ για την προσέλευση μαθητών, εκπαιδευτικών, διοικητικού και λοιπού προσωπικού στις σχολικές μονάδες της χώρας, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας. Υπενθυμίζεται οτι το αποτέλεσμα θα δηλώνεται στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr σύμφωνα με τις οδηγίες, και τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας θα φέρουν μαζί τους βεβαίωση αρνητικού τεστ, που θα επιδεικνύουν στο σχολείο

Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, κατόπιν εισήγησης της Επιτροπής των Ειδικών, αποφασίζονται τα εξής:

Εξ αποστάσεως ή διά ζώσης διεξαγωγή των εξετάσεων του εαρινού εξαμήνου στα ΑΕΙ, ανάλογα με τη σχετική απόφαση του οικείου Τμήματος/Σχολής, με την προηγούμενη διενέργεια self-test φοιτητών και καθηγητών.

Δυνατότητα για διενέργεια με φυσική παρουσία πρακτικής άσκησης για τους φοιτητές μεταξύ του τέταρτου και πέμπτου έτους των προγραμμάτων σπουδών Α’ κύκλου στις Πολυτεχνικές Σχολές/Τμήματα, με διενέργεια self-test μία φορά την εβδομάδα.

Επανέναρξη των εργαστηριακών μαθημάτων για τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης (Ι και ΙΙ) στις 24/05/2021, με διενέργεια self-test μία φορά την εβδομάδα.

Παράλληλα, εξακολουθούν να ισχύουν όλα τα προβλεπόμενα μέτρα πρόληψης και προστασίας από τον κορονοϊό, όπως η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, ο σχολαστικός καθαρισμός των επιφανειών, ο αερισμός των χώρων κλπ.

Για τη δια ζώσης επανέναρξη των παραπάνω δραστηριοτήτων, επίκειται έκδοση νέας Κοινής Υπουργικής Απόφασης.

Πηγή: news247.gr