Κορονοϊός: Τι είναι και πως εκδίδεται η ηλεκτρονική Δήλωση Υγείας για τα ταξίδια με πλοίο – 11 χρήσιμες πληροφορίες

Υποχρεωτική είναι για όλους τους πολίτες, Έλληνες και αλλοδαπούς, η συμπλήρωση της Δήλωσης Υγείας (https://sea.travel.gov.gr), πριν από την επιβίβασή τους στα πλοία κατά τις μετακινήσεις τους από την ηπειρωτική Ελλάδα προς τα νησιά και αντίστροφα.

Μάλιστα η «Δήλωση Υγείας» είναι υποχρεωτική, ανεξαρτήτως εάν κάποιος διαθέτει πιστοποιητικό εμβολιασμού ή αρνητικό τεστ κορονοϊού και πρέπει να συμπληρώνεται 24 ώρες πριν το ταξίδι με το πλοίο.

11 χρήσιμες πληροφορίες για τη συμπλήρωση της Δήλωσης Υγείας

  1. Πρέπει να συμπληρώνεται από οποιονδήποτε ενήλικα (18+) επιθυμεί να ταξιδέψει με πλοίο εντός Ελλάδας.
  2. Αφορά όλους τους ταξιδιώτες, Έλληνες και Αλλοδαπούς.
  3. Πρέπει να συμπληρώνεται εντός 24 ωρών πριν το εκάστοτε ταξίδι με πλοίο.
  4. Όλα τα πεδία της φόρμας είναι υποχρεωτικά.
  5. Εάν το ταξίδι συμπεριλαμβάνει αλλαγή πλοίου, τότε ο ταξιδιώτης πρέπει να συμπληρώνει ξεχωριστή Δήλωση Υγείας για κάθε σκέλος του ταξιδιού του.
  6. Κατά την επιβίβαση στο πλοίο, ο ταξιδιώτης πρέπει να έχει μαζί του την συμπληρωμένη Δήλωση Υγείας του, είτε σε ηλεκτρονική μορφή (στο κινητό/ τάμπλετ του) είτε εκτυπωμένη, και να την επιδείξει στο προσωπικό του πλοίου που κάνει τον έλεγχο των εισιτηρίων.
  7. Χωρίς Δήλωση Υγείας δεν θα επιτραπεί σε κανέναν ταξιδιώτη να επιβιβαστεί σε πλοίο.
  8. Κάθε ταξιδιώτης (διεύθυνση/ λογαριασμός email) μπορεί να καταχωρήσει έως 4 Δηλώσεις ανά ημέρα ανά λιμάνι επιβίβασης, ώστε να μπορεί εκτός από την δική του δήλωση να καταχωρήσει και τις Δηλώσεις 3 ακόμα ενήλικων μελών της οικογένειάς του.
  9. Τα ανήλικα παιδιά (κάτω των 18 ετών) συμπεριλαμβάνονται στην δήλωση υγείας του γονέα ή συνοδού.
  10. Η φόρμα πρέπει να συμπληρώνεται με λατινικούς χαρακτήρες.
  11. Τα στοιχεία στην φόρμα πρέπει να είναι συμπληρωμένα όπως εμφανίζονται στην ταυτότητα/διαβατήριο και στο εισιτήριο του πλοίου.

Πηγή: healthreport.gr

Με κούριερ η αποστολή φαρμάκων υψηλού κόστους – Στα κάγκελα οι φαρμακοποιοί

Στην τελική ευθεία βρίσκεται ο διαγωνισμός που είχε προκηρύξει πέρσι ο ΕΟΠΥΥ με αντικείμενο την ανάδειξη εταιρείας ταχυμεταφορών για τη διακίνηση φαρμάκων υψηλού κόστους από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ. Εκτός απροόπτου το έργο αναλαμβάνει η εταιρεία ACS.

Η υπόθεση έχει προκαλέσει εύλογα αναστάτωση στους κόλπους των φαρμακοποιών και αντιδράσεις σε βάρος του προέδρου του Πανελληνίου Φαρμακευτικού Συλλόγου (ΠΦΣ) Απ. Βαλτά, ο οποίος μετέχει και στο Δ.Σ. του ΕΟΠΥΥ. Θυμίζουμε ότι κυβέρνηση και ΠΦΣ είχαν συμφωνήσει τη δωρεάν διανομή των φαρμάκων υψηλού κόστους προσωρινά και οι φαρμακοποιοί προσδοκούσαν να καθοριστεί ένα εύλογο τίμημα μετά από διαπραγμάτευση.

Ο σχετικός διαγωνισμός είχε προκηρυχτεί το Μάιο του 2020 και τελικά κατακυρώθηκε στην εταιρεία ACS με κόστος περίπου 1,2 εκατ. ευρώ.

Η διάρκεια της σύμβασης είναι 2 χρόνια και αφορά:

Α. Μεταφορά Φαρμάκων Υψηλού Κόστους από 10 Φαρμακεία ΕΟΠΥΥ προς λοιπά σημεία που θα υποδειχθούν και αντίστροφα σε σημεία του ΕΟΠΥΥ όπως οριστούν. Τα φαρμακεία αυτά είναι: Ρέντη, Ευόσμου Θεσσαλονίκης, Ιωαννίνων, Πάτρας, Λάρισας, Λαμίας, Αλεξανδρούπολης, Ηρακλείου, Τρίπολης και Καβάλας.

Προσοχή το έργο δεν αφορά τη μεταφορά φαρμάκων στους ασφαλισμένους, αλλά σε άλλες υπηρεσίες. π.χ. στην περίπτωση του φαρμακείου των Ιωαννίνων αφορά τη μεταφορά των φαρμάκων σε Άρτα, Πρέβεζα και Ηγουμενίτσα.

Β. Μεταφορά Φαρμάκων Υψηλού Κόστους από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ σε ασφαλισμένους. Στην περίπτωση αυτή αφορά μόνο 4 φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ: φαρμακείο Κεντρικής Υπηρεσίας, Αιγάλεω, Καλλιθέας και Πειραιά.

Η κατακύρωση του διαγωνισμού προκάλεσε αντιδράσεις στους κόλπους των φαρμακοποιών και σχόλια σε βάρος του κ. Βαλτά, ο οποίος δέχθηκε πυρά για το γεγονός ότι δεν προασπίζει τα συμφέροντα του κλάδου. Μάλιστα, χθες κυκλοφόρησε επιστολή του Γενικού Διευθυντή Οργάνωσης του ΕΟΠΥΥ κ. Γιώργου Αγγούρη προς τον ΠΦΣ, στην οποία επισημαίνεται ότι το έργο δεν αφορά τη μεταφορά φαρμάκων προς τους ασφαλισμένους, αλλά μόνο από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ σε λοιπά σημεία.

Covid-19 και Μυοκαρδίτιδα

Σύμφωνα με τις υπάρχουσες συνθήκες υγείας, σε ασθενείς µε µυοκαρδίτιδα από COVID-19 η χορήγηση υδροξυχλωροκίνης δε φαίνεται να µειώνει τον κίνδυνο διασωλήνωσης ή θανάτου. Παρόλα αυτά τα περιστατικά οξείας µυοκαρδίτιδας σε ασθενείς µε νόσο COVID-19 αντιμετωπίστηκαν επιτυχώς µε συνδυασμό ανοσοσφαιρινών και καρτικοστεροειδών, ωστόσο η αποτελεσματικότητά τους δεν έχει ακόμα επιβεβαιωθεί από µεγάλες πολυκεντρικές µελέτες. Η προσθήκη ιντερφερόνης Β’ στην αντιϊκή αγωγή σε ασθενείς µε ήπιας ή µέτριας σοβαρότητας λοίµωξης από COVID-19 και καρδιακή συµµετοχή φαίνεται να µειώνει το ιικό φορτίο και τη διάρκεια της νοσηλείας.

Τα µέχρι τώρα δεδοµένα για τη χρήση των στατινών ως αντιφλεγμονώδεις παράγοντες σε νόσο COVID και καρδιακή συµµετοχή είναι αντικρουόμενα. Επιπλέον, με βάση τις οδηγίες της ELSO (Extracorporeal Life Support Organization) υπάρχει σύσταση για χρήση του ECMO σε ασθενείς µε COVID και εικόνα καταπληξίας, εφόσον δεν υπάρχουν σημαντικές συννοσηρότητες. Ακόμη, η µεταµόσχευση καρδιάς αποτελεί πρόκληση στην εποχή του COVID19.

Σύμφωνα µε ένα πρόσφατο κοινό position Paper από την CHA (Chinese Heart Failure Association & National Heart Failure Committee) και την HFA (Heart Failure Association) της ESC (European Society of Cardiology) τα οξέα στεφανιαία σύνδροµα σε ασθενείς µε COVID-19 πρέπει να αντιμετωπίζονται σύµφωνα µε τις υπάρχουσες κατευθυντήριες οδηγίες. Συγκεκριμένα, η αντιϊκή αγωγή µε λοπιναβίρη/ριτοναβίρη µειώνει τη δραστικότητα της κλοπιδογρέλης, αυξάνει τη δραστικότητα της τικαγκρελόρης, ενώ δεν επηρεάζει τη δράση της πρασουγρέλης. Τα φάρµακα που έχουν χρησιµοποιηθεί για την αντιµετώπιση της νόσου COVID-19 όπως τα remdesivir, λοπιναβίρη/ροτιναβίρη, υδορξυχλωροκίνη και αζιθροµυκίνη έχουν ενοχοποιηθεί για παράταση του διαστήµατος QT µε συνεπακόλουθη προαρρυθµική δράση.

Τέλος, πρέπει να σημειωθεί πως οι ασθενείς µε καρδιακή ανεπάρκεια και επιβεβαιωμένη νόσο COVID συνιστάται να συνεχίζουν κανονικά την αγωγή τους για την καρδιακή ανεπάρκεια.

 

Πηγή: «Θεραπευτικές Εξελίξεις 2021», ΕΚΠΑ,Μ.Α. Δημόπουλος

“Η πρώτη φωτογραφία που τράβηξα ποτέ την κόρη μου, και η τελευταία” Διεθνές Βραβείο Γιάννης Μπεχράκης 2021

Στο Διεθνές βραβείο “Γιάννης Μπεχράκης” 2021 ο πρώτος νικητής είναι ο Darrin Zammit Lupi ή αλλιώς  #YBIPA 2021                            
Ο γεννημένος στη Μάλτα φωτορεπόρτερ Darrin Zammit Lupi εργάστηκε στους Times of Malta μεταξύ του 1996 και του 2016 και είναι μόνιμος συνεργάτης του διεθνούς ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters από το 1997. Το έργο του τις τελευταίες δυο δεκαετίες τον έχει ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο, για την κάλυψη του βοσνιακού πολέμου, της προσφυγικής κρίσης του Κοσσόβου, του τσουνάμι στη Νοτιοανατολική Ασία, της σύγκρουσης στη Λιβύη, των αναπτυξιακών θεμάτων σε διάφορα μέρη της Αφρικής και για πολλές άλλες διεθνείς αναθέσεις. Το έργο του έχει δημοσιευθεί ευρέως στον διεθνή τύπο, συμπεριλαμβανομένων των TIME, Newsweek, The New York Times, The Sunday Times, The Guardian, Paris Match και άλλα.  Πιο πρόσφατα είχε σταματήσει να καλύπτει ειδήσεις και να ταξιδεύει καθώς φρόντιζε και κατέγραφε την έφηβη κόρη του να δίνει μια χαμένη μάχη κατά του καρκίνου.

 

Με τίτλο : Η πρώτη φωτογραφία που τράβηξα ποτέ την κόρη μου, και η τελευταία κέρδισε το πρώτο βραβείο .

“Τράβηξα την πρώτη φωτογραφία της κόρης μου, της Rebecca, λίγα λεπτά μετά τη γέννησή της, στις 3 Αυγούστου του 2005. Λίγο περισσότερο από 15 χρόνια αργότερα, τράβηξα την τελευταία φωτογραφία της κόρης μου, λίγα λεπτά αφότου πέθανε, από καρκίνο, στις 3 Ιανουαρίου του 2021. Είμαι φωτορεπόρτερ. Ήταν φυσικό για μένα να καταγράφω σχεδόν την κάθε στιγμή της όμορφης ζωής της Becs, όπως τη φωνάζαμε εγώ και η σύζυγός μου, Marisa. Όπως όταν ήταν δυο ετών και το πρόσωπό της έμοιαζε να λάμπει από ένα εσωτερικό φως. Δύσκολη, πολύ πιο δύσκολη, ήταν η καταγραφή της ασθένειας και του θανάτου της από μια σπάνια και εξαιρετικά επιθετική μορφή καρκίνου των οστών. Όπως εκείνη τη φορά που καθόταν στο σκοτάδι λαμβάνοντας ενδοφλέβια υγρά μετά από τη χημειοθεραπεία, με τα μακριά και υπέροχα σκούρα μαλλιά της να αποτελούν μια μακρινή ανάμνηση. Ή εκείνη τη φορά που αγκάλιασε το αρκουδάκι της, τον Snuggles, σφιχτά, ενώ κοιμόταν στο δωμάτιο του νοσοκομείου, εν τω μέσω μιας τρομερής σειράς ιατρικών διαδικασιών που ελπίζαμε ότι θα μπορούσαν να τη σώσουν. Η μάχη της Becs έγινε ακόμη δυσχερέστερη από μια παγκόσμια πανδημία, που μας οδήγησε στην τρέλα στην προοπτική μόλυνσης του καταβεβλημένου ανοσοποιητικού της συστήματος, δημιούργησε άγχος για τις αλυσίδες εφοδιασμού ιατροτεχνολογικών προϊόντων και, το χειρότερο από όλα, έφερε το χωρισμό σε μια στιγμή που η συντροφικότητα ήταν αυτό που χρειαζόμασταν περισσότερο.”

Ενώ ο Ο Jérémy Lempin είναι ο 3ος επιλαχών του φετινού βραβείου Yannis Behrakis με το έργο του “Ο γιατρός Peyo και ο κύριος Hassen”.

Η ματιά του είναι ανθρωποκεντρική, τονίζοντας την ανθρώπινη φύση σε κάθε του project καταφέρνοντας να κινήσει πάντα το ενδιαφέρον του θεατή όπως και με το έργο με
το οποίο συμμετείχε στα φετινά βραβεία.
Διαβάστε περισσότερα στο ακόλουθο link: https://apw.gr/en/yannis-behrakis-awards-2021/
Μέγας Δωρητής / Lead Donor APW: Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος / Stavros Niarchos Foundation
Σε συνεργασία με το ΚΠΙΣΝ / In collaboration with

1η Παρουσίαση Κ3 – Διαδικτυακή ημερίδα “Η συμβολή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην διασφάλιση των δικαιωμάτων των ευπαθών ομάδων – ΑΜΕΑ”

Το Κέντρο Καθοδήγησης Καρκινοπαθών καλεί όλους τους κοινωνικούς φορείς της χώρας – συλλόγους, μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς και δήμους  – να συμμετέχουν και να συμπράξουν στην ανάδειξη των κοινωνικών αναγκών των ευπαθών ομάδων – ΑΜΕΑ, με την συμμετοχή τους στην ενημερωτική δράση με τίτλο

« Η συμβολή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην Διασφάλιση των Δικαιωμάτων των Ευπαθών Ομάδων – ΑΜΕΑ »

Ο κύριος στόχος της προσπάθειας, είναι η υλοποίηση κοινωνικών δράσεων που στοχεύουν στην βελτίωση των συνθηκών και κατ’ επέκταση της ποιότητας ζωής των ασθενών που ζουν στην Ελλάδα. Μία σύμπλευση, που θα αποτελεί κόμβο ενημέρωσης, συνεργασίας και ουσιαστικής δράσης στο θεματικό πεδίο της υγείας και της κοινωνικής πρόνοιας, ξεκίνα με αφετηρία τον Δήμο Μεταμόρφωσης στις 8/6 και ώρα 10:00π.μ.

https://www.metamorfossi.gr/anakoinoseis/-/asset_publisher/8m6acW4EliOv/content/ten-trite-8-iouniou-pragmatopoieitai-emerida-gia-ta-dikaiomata-ton-eupathon-omadon-amea-/maximized?_101_INSTANCE_8m6acW4EliOv_redirect=%2F

Για συμμετοχή από τον υπολογιστή ή στην εφαρμογή σας για κινητά

Microsoft Teams meeting

Click here to join the meeting

Η ημερίδα θα μεταδοθεί και ζωντανά από το κανάλι του Δήμου Μεταμόρφωσης στο Youtube

https://www.youtube.com/channel/UCC2ZqcWnc5c-tBQCMPFaWJQ

Μέσα από την συγκεκριμένη δράση, για πρώτη φορά, δίνεται βήμα σε όλες τις οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών – με την υποστήριξη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης – ώστε να επικοινωνήσουν τις διαπιστευμένες ανάγκες τους σε όποιο σημείο και εάν δραστηριοποιούνται, με τρόπο άμεσο και διαφανή. Στόχος, η ολιστική υποστήριξη του ανθρώπου που νοσεί του περιβάλλον του.

Λίγα Λόγια για το Κέντρο Καθοδήγησης Καρκινοπαθών – Καπα3

Το Κ3 είναι ένας μη – κερδοσκοπικός Οργανισμός που ιδρύθηκε το Μάρτιο του 2020 και αποτελεί φυσική εξέλιξη άτυπης προσπάθειας φροντιστών για την ολιστική υποστήριξη του ανθρώπου που νοσεί. Όλα τα στελέχη μας, με πλούσια εμπειρία και γνώση, έχουν ουσιαστικό ρόλο στην κοινωνική υποστήριξη και ενστερνίζονται ένα μεγαλόπνοο όραμα : την αλλαγή στις συνθήκες  και την ποιότητα ζωής των ανθρώπων που νοσούν ή αντιμετωπίζουν την ασθένεια στο περιβάλλον.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε το www.kapa.3.gr καθώς και στο fb, instagram, linkedin .

Μπίστα Ευαγγελή

Υπεύθυνη Ανάπτυξης και Λειτουργίας Κ3

Τηλ. 6974102934, 2105221424

libista@kapa3.gr, info@kapa3.gr

Οδηγίες από την Ψηφιακή Ακαδημία Πολιτών

Ψηφιοποιούνται 16 εκατομμύρια αρχεία ασθενών από 120 νοσοκομεία

 

Μέσω ενός μηνύματος στο κινητό ο ασθενής ενημερώνεται ότι έχει έρθει η ώρα να πραγματοποιήσει τον καθιερωμένο ετήσιο προληπτικό έλεγχο υγείας, ενώ ένας γιατρός δημόσιου νοσοκομείου είναι σε θέση με το πάτημα ενός κουμπιού να ελέγξει πόσες από τις ασθενείς του έχουν πραγματοποιήσει μαστογραφία.

Πρόκειται για εικόνες που είναι ίσως πρωτόγνωρες για τα ελληνικά δεδομένα. Θα μπορούσαν όμως σε μερικά χρόνια να αποτελούν τη νέα πραγματικότητα του Εθνικού Συστήματος Υγείας της χώρας. Αυτός τουλάχιστον είναι ο στόχος της Κοινωνίας της Πληροφορίας (ΚτΠ), της εταιρείας που έχει ως αντικείμενο την υλοποίηση της στρατηγικής του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», η ΚτΠ,

σε συνεργασία με τα υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Υγείας, προγραμματίζει να δημοπρατήσει το προσεχές διάστημα δύο έργα, συνολικού προϋπολογισμού της τάξεως των 30 εκατ. ευρώ, που θα μπορούσαν να αλλάξουν τα δεδομένα στη δημόσια υγεία και περίθαλψη.

Εργο 30 εκατ. ευρώ

Πρόκειται για την ψηφιοποίηση των αρχείων του συστήματος δημόσιας υγείας με στόχο τη διάσωση, την προώθηση και τη χρήση φακέλων ασθενών που σήμερα δεν είναι προσβάσιμοι ηλεκτρονικά. Το έργο, που αντιπροσωπεύει τη μερίδα του λέοντος του προϋπολογισμού ύψους 30 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει την ψηφιοποίηση 16.000.000 αρχείων υγείας που βρίσκονται σε φυσική μορφή σε 120 νοσοκομεία σε όλη την Ελλάδα, όπως και 190.000.000 αρχείων και εξετάσεων απεικόνισης διαφόρων μεγεθών. Μέσω της συγκεκριμένης δράσης, που εκτιμάται ότι θα μπορούσε να ολοκληρωθεί σε ορίζοντα δύο χρόνων από την έναρξη υλοποίησής της, επιδιώκεται η ηλεκτρονική διαχείριση του ιστορικού αρχείου ασθενών, με σκοπό την παροχή ολοκληρωμένων πληροφοριών και την αποτελεσματικότερη παροχή υπηρεσιών διάγνωσης και θεραπείας.

«Δεν χρειάζεται να τονιστεί η αξία αυτού του έργου για το σύστημα υγείας και για τις δυνατότητες που δημιουργεί για τους πολίτες, το ιατρικό υγειονομικό προσωπικό, τους επιστήμονες, την οικονομία, την ορθή διαχείριση των πόρων και την ασφάλεια των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων», σημειώνει ο διευθύνων σύμβουλος της Κοινωνίας της Πληροφορίας Σταύρος Ασθενίδης.

Σε χώρες όπου έχει εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό ιατρικό αρχείο και τα επιμέρους συστήματα των νοσοκομείων «μιλούν» αποτελεσματικά μεταξύ τους, όχι μόνο έχει μειωθεί ο φυσικός χώρος αποθήκευσης, αλλά έχει υπολογιστεί ότι οι γιατροί είναι σε θέση να εξετάζουν έως και τέσσερις περισσότερους ασθενείς σε σχέση με πριν. Κι αυτό διότι εξοικονομούν χρόνο που σπαταλιέται στη διαχείριση των φακέλων των ασθενών.

Εκτός όμως από την αύξηση της παραγωγικότητας του υγειονομικού προσωπικού, εξοικονομείται και κόστος, επειδή ελαχιστοποιείται η ανάγκη δημιουργίας αντιγράφων ασφαλείας. Στην Ευρωπαϊκή Ενωση, σημαντικός αριθμός χωρών διαθέτει ηλεκτρονικό ιστορικό αρχείο υγείας, όμως εντοπίζεται συχνά πρόβλημα διαλειτουργικότητας, τα συστήματα δεν «επικοινωνούν» μεταξύ τους, ιδίως μεταξύ διαφορετικών περιφερειών ή δήμων.

Το δεύτερο έργο που προωθεί η Κοινωνία της Πληροφορίας περιλαμβάνει την επέκταση του Εθνικού Δικτύου Τηλεϊατρικής (ΕΔΙΤ), της από απόσταση παροχής υπηρεσιών υγείας και της απομακρυσμένης συνομιλίας μεταξύ γιατρού και ασθενούς.

«Η διεύρυνση της παροχής ψηφιοποιημένων υπηρεσιών υγείας, που θα απευθύνονται και θα ενισχύουν το σύνολο του πληθυσμού ενώ ταυτόχρονα θα υποστηρίζουν συγκεκριμένες ευπαθείς πληθυσμιακές ομάδες, όπως τους χρόνια πάσχοντες, τους ηλικιωμένους και τους πολίτες με κινητικά προβλήματα, παρέχοντάς τους τη δυνατότητα άμεσης και εύκολης επικοινωνίας μέσω του Διαδικτύου με επαγγελματίες υγείας, είναι επιβεβλημένη», εξηγεί ο κ. Ασθενίδης.

Μέσω της επέκτασης – αναβάθμισης του Εθνικού Δικτύου Τηλεϊατρικής στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας και της διασύνδεσής του με συστήματα που υπάρχουν ήδη, επιδιώκεται η κάλυψη υγειονομικών αναγκών ορεινών, δυσπρόσιτων και νησιωτικών οικισμών που δεν διαθέτουν σήμερα πρόσβαση στο ΕΔΙΤ, καθώς και 30 σωφρονιστικών καταστημάτων και 20 δομών υποδοχής προσφύγων και μεταναστών. Το εν λόγω έργο, που έχει εκτιμώμενο χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης τη διετία, περιλαμβάνει την προσθήκη 315 νέων σταθμών τηλεϊατρικής και τη δημιουργία 3.000 νέων σημείων τελικής φροντίδας στο σπίτι για ευάλωτες ομάδες και άτομα που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές.

Οπως εξηγεί ο κ. Ασθενίδης, η επικοινωνία μεταξύ των κόμβων τηλεϊατρικής θα πραγματοποιείται μέσα από το «Σύζευξις ΙΙ», δηλαδή το τηλεπικοινωνιακό δίκτυο για το σύνολο του Δημοσίου. Ολη η επικοινωνία δεδομένων (ήχος, εικόνα και ιατρικά δεδομένα) θα γίνεται όπως και σήμερα με ασφαλή και κρυπτογραφημένο τρόπο λαμβάνοντας υπόψη τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR).

https://www.kathimerini.gr/economy/561380947/psifiopoioyntai-16-ekatommyria-archeia-asthenon-apo-120-nosokomeia/

Ισότητα των Φύλων και Πανδημία

Σύμφωνα με την δημοσιευμένη ετήσια έκθεση 2021 για την ισότητα των φύλων στην ΕΕ, διαφαίνεται η επιδείνωση των υφιστάμενων ανισοτήτων μεταξύ γυναικών και ανδρών σε όλους σχεδόν τους τομείς της ζωής, τόσο στην Ευρώπη όσο και πέραν αυτής, με συνέπεια την οπισθοδρόμηση όσον αφορά τα επιτεύγματα των προηγούμενων ετών που κερδήθηκαν με κόπο.

Η αντιπρόεδρος για θέματα αξιών και διαφάνειας, κ. Βιέρα Γιούροβα, δήλωσε:

«Οι γυναίκες βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της πανδημίας και πλήττονται περισσότερο από αυτήν. Δεν μπορούμε να κάνουμε πίσω· πρέπει να συνεχίσουμε να ασκούμε πιέσεις για δικαιοσύνη και ισότητα».

Η επίτροπος Ισότητας, κ. Χέλενα Ντάλι, πρόσθεσε:

«Παρά τον δυσανάλογο αντίκτυπο στη ζωή των γυναικών λόγω της κρίσης COVID-19, πρέπει να αξιοποιήσουμε την κατάσταση αυτή ως ευκαιρία».

Ο αντίκτυπος της COVID-19 στις γυναίκες, με αναλυτικά στοιχεία της ΕΕ

  • Τα κράτη μέλη κατέγραψαν αύξηση της ενδοοικογενειακής βίας:Για παράδειγμα, ο αριθμός των αναφορών σχετικά με την ενδοοικογενειακή βία στη Γαλλία αυξήθηκε κατά 32 % κατά την πρώτη εβδομάδα του περιορισμού της κυκλοφορίας και στη Λιθουανία κατά 20 % κατά τις τρεις πρώτες εβδομάδες. Η Ιρλανδία κατέγραψε πενταπλάσια αύξηση στις αγωγές ενδοοικογενειακής βίας και οι ισπανικές αρχές ανέφεραν αύξηση των κλήσεων κατά 18 % κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο του εγκλεισμού.
  • Οι γυναίκες βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή για την αντιμετώπιση της πανδημίας:Το 76 % των εργαζομένων στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης και της κοινωνικής μέριμνας και το 86 % των εργαζομένων στον τομέα της προσωπικής φροντίδας στον κλάδο των υπηρεσιών υγείας είναι γυναίκες. Με την πανδημία, οι γυναίκες στους τομείς αυτούς σημείωσαν πρωτοφανή αύξηση του φόρτου εργασίας, των κινδύνων για την υγεία και των προκλήσεων για την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.
  • Οι γυναίκες στην αγορά εργασίας επλήγησαν σοβαρά από την πανδημία:Οι γυναίκες υπερεκπροσωπούνται σε τομείς που πλήττονται περισσότερο από την κρίση (λιανικό εμπόριο, φιλοξενία, φροντίδα και οικιακή εργασία), επειδή οι εργασίες αυτές δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν εξ αποστάσεως. Οι γυναίκες αντιμετώπισαν επίσης περισσότερες δυσκολίες επανένταξης στην αγορά εργασίας κατά τη διάρκεια της μερικής ανάκαμψης το περασμένο καλοκαίρι του 2020, όταν τα ποσοστά απασχόλησης αυξήθηκαν κατά 1,4 % για τους άνδρες αλλά μόνο κατά 0,8 % για τις γυναίκες μεταξύ του δεύτερου και του τρίτου τριμήνου του 2020.
  • Οι περιορισμοί της κυκλοφορίας έχουν σημαντικό αντίκτυπο στη μη αμειβόμενη φροντίδα και την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής: Οι γυναίκες δαπάνησαν, κατά μέσο όρο, 62 ώρες την εβδομάδα για τη φροντίδα των παιδιών (σε σύγκριση με 36 ώρες για τους άνδρες) και 23 ώρες την εβδομάδα για οικιακές εργασίες (σε σύγκριση με 15 ώρες για τους άνδρες).
  • Εντυπωσιακή έλλειψη γυναικών στα όργανα λήψης αποφάσεων για την COVID-19: Σε μελέτη του 2020 διαπιστώθηκε ότι οι άνδρες υπερτερούν αριθμητικά των γυναικών κατά πολύ στους φορείς που δημιουργήθηκαν για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Από τις 115 εθνικές ειδικές ομάδες δράσης για την COVID-19 σε 87 χώρες, συμπεριλαμβανομένων 17 κρατών μελών της ΕΕ, το 85,2 % αποτελούνταν κυρίως από άνδρες, ενώ το 11,4 % απαρτιζόταν κυρίως από γυναίκες και μόνο το 3,5 % είχε ίση εκπροσώπηση των φύλων. Σε πολιτικό επίπεδο, μόνο το 30 % των υπουργών Υγείας στην ΕΕ είναι γυναίκες.

Παρά τις προκλήσεις που προέκυψαν από την κρίση COVID-19, η Επιτροπή κατέβαλε σημαντικές προσπάθειες για να προχωρήσει στην εφαρμογή της στρατηγικής για την ισότητα των φύλων κατά το προηγούμενο έτος. Για την αποτελεσματικότερη παρακολούθηση της προόδου σε ολόκληρη την ΕΕ, η Επιτροπή εγκαινίασε σήμερα τη διαδικτυακή πύλη παρακολούθησης της στρατηγικής για την ισότητα των φύλων,  η οποία θα επιτρέψει την παρακολούθηση των επιδόσεων των επιμέρους κρατών μελών της ΕΕ και τη σύγκριση των εν λόγω επιδόσεων μεταξύ των 27 κρατών μελών.

Η ΕΕ συνεχίζει τις προσπάθειες για μια ισότιμη Ευρώπη!

06.06 Παγκόσμια Ημέρα Επιζώντων του Καρκίνου

Κάθε χρόνο η πρώτη Κυριακή του Ιουνίου, γιορτάζεται σ’ όλο τον κόσμο ως η Παγκόσμια Ημέρα Επιζώντων του Καρκίνου.

Η ημέρα αυτή ξεκίνησε ως ετήσια εθνική εορτή στις ΗΠΑ και τον Καναδά. Στη συνέχεια διαδόθηκε σ’ όλο τον κόσμο, με τη συμμετοχή και άλλων χωρών, ως μια γιορτή της Ζωής. 28.000.000 επιζώντες του καρκίνου σ’ όλο τον κόσμο, γιορτάζουν αυτή τη μέρα τη δική τους νίκη στη ζωή.

Στόχος της παγκόσμιας ημέρας είναι η ευαισθητοποίηση του κοινού σε σχέση με τον καρκίνο, η απομυθοποίηση του ως θανατηφόρο νόσο και τέλος να είναι μια πηγή έμπνευσης, ελπίδας, αισιοδοξίας, στάση ζωής, δύναμης για όσους ανθρώπους εμπλέκονται με τον καρκίνο.

Ως «επιζών» θεωρείται καθένας που ζει και έχει ιστορικό καρκίνου, από τη στιγμή της διάγνωσης ως το υπόλοιπο της ζωής του.Ο όρος δημιουργήθηκε στα 1988 από τον νεαρό, τότε, γιατρό Fitzhugh Mullan, MD, o οποίος είχε ο ίδιος διαγνωστεί με καρκίνο ήδη από το 1975 και τον χρησιμοποίησε σε άρθρο του στις 25 Ιουλίου 1985 με τίτλο «Seasons of Survival: Reflections of a Physician with Cancer». («Εποχές Επιβίωσης: Στοχασμοί ενός Γιατρού Με Καρκίνο»)

Ο Ιατρικός Διευθυντής του Γερμανικού Ογκολογικού Κέντρου (GOC), Καθηγητής Δρ. Νίκος Ζαμπόγλου σημειώνει «ενώ τα ογκολογικά περιστατικά σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία κάθε χρόνο αυξάνονται … τα καλά νέα είναι ότι όλο και περισσότερες κακοήθειες, με προϋπόθεση την έγκυρη διάγνωση, γίνονται ιάσιμες». Φυσικά, συνεχίζει, η εφαρμογή των ογκολογικών μεθόδων συντονισμένα, κάτω από την ίδια στέγη, με τη συνεργασία της παθολογικής ογκολογίας, της ακτινοθεραπείας και της εξελιγμένης βραχυθεραπείας, και με τη βοήθεια όλων των μοντέρνων μεθόδων απεικόνισης και διάγνωσης, είναι αναγκαία για να επιτευχθεί το βέλτιστο ογκολογικό αποτέλεσμα, με τη διατήρηση πάντοτε της ποιότητας ζωής του αρρώστου.

Η Ελληνίδα συγγραφέα Ρέα Βιτάλη, τακτική αρθρογράφο και στο ενημερωτικό site Protagon.gr, η οποία πέρασε και αυτή την δική της περιπέτεια έγραψε το παρακάτω μικρό, μα τόσο «μεγάλο» κείμενο:

Να βγαίνεις “νικητής”; Τι είναι αυτό; Αν νοιώθεις έτσι τότε είσαι βαθιά νυχτωμένος. Ζωή, πουλάκι μου. Etap . Όπως στα ραλλυ. Ειδική διαδρομή. Έβγαλα πέρα μια δύσκολη ειδική διαδρομή. Όχι νικητής, νικήτρια. Τόσο που είμαι πια πονηρεμένη, ότι δεν είμαι από σίδερο… Με τρομάζουν μεγαλοστομίες “νικητής”. Βγήκα καλύτερη οδηγός. Αυτό προϋποθέτει ότι ήμουν καλή. Η αρρώστια δεν μας κάνει άλλους. Μακάρι να γίνουμε καλύτερη εκδοχή μας. Νομίζω έγινα. Καλή συνέχεια στο δρόμο μας! Έχει μπόλικες ειδικές διαδρομές….

https://www.goc.com.cy/

Self test σε υπαλλήλους του ιδιωτικού και του δημοσίου τομέα – Η απόφαση για την προμήθεια τριών (3) test από Δευτέρα 7/6/2021

Με την με Αριθμ. Δ1α/Γ.Π.οικ.35098 ΚΥΑ καθορίζεται η διαδικασία προμήθειας, διενέργειας και δήλωσης των self test εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα που παρέχουν την εργασία τους με φυσική παρουσία για το διάστημα από 7/6/2021 έως και 27/6/2021.

Ενώ με Με την με Αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ.35097 ΚΥΑ καθορίζεται η διαδικασία προμήθειας, διενέργειας και δήλωσης των self test εργαζομένων από υπαλλήλους του Δημοσίου που παρέχουν εργασία με φυσική παρουσία στον τόπο εργασίας από 7/6/2021 έως και 27/6/2021.

Πιο συγκεκριμένα,οι διατάξεις που ισχύουν σύμφωνα με τα παραπάνω είναι:

1. Για την εβδομάδα από 7.6.2021 έως 13.6.2021 δεν ισχύει η υποχρέωση διενέργειας αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας ελέγχου έως και είκοσι τέσσερις (24) ώρες προ της πρώτης ημέρας της εβδομάδας κατά την οποία τα πρόσωπα του άρθρου 1 προσέρχονται στον χώρο εργασίας και τα πρόσωπα του άρθρου 1 μπορούν να υποβάλλονται και να δηλώνουν το αποτέλεσμα του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 εντός του χρονικού διαστήματος από 7.6.2021 έως 13.6.2021.

2. Από 7.6.2021 έως 12.6.2021 στα πρόσωπα του άρθρου 1 διανέμονται τρεις (3) δωρεάν αυτοδιαγνωστικές δοκιμασίες ελέγχου (self test), μία για την εβδομάδα από 7.6.2021 έως 13.6.2021, μία για την εβδομάδα από 14.6.2021 έως 20.6.2021 και μία για την εβδομάδα από 21.6.2021 έως 27.6.2021.

3. Προμήθεια δωρεάν αυτοδιαγνωστικών δοκιμασιών ελέγχου (self test), σύμφωνα με την παρ. 2, δικαιούνται όλα τα πρόσωπα του άρθρου 1, ανεξαρτήτως της προϋποθέσεως παροχής εργασίας με φυσική παρουσία στον χώρο εργασίας, καθώς και οι μη μισθωτοί, ελεύθεροι επαγγελματίες ή αυτοαπασχολούμενοι, που διατηρούν ατομική επιχείρηση ή εταιρεία, είτε απασχολούν εργαζόμενους είτε όχι, εφόσον προσφέρουν προσωπική εργασία ή παρευρίσκονται στους χώρους εργασίας, χωρίς υποχρέωση δήλωσης αποτελέσματος και χωρίς οιασδήποτε περαιτέρω δυσμενούς συνέπειας, εφόσον κατά το χρονικό διάστημα από 7.6.2021 έως 27.6.2021 δεν παρασχεθεί εργασία με φυσική παρουσία στον χώρο εργασίας.».

2. Η ισχύς των  αποφάσεων αυτών αρχίζει από τη Δευτέρα, 7.6.2021.

https://www.e-forologia.gr/cms/viewContents.aspx?id=222263&utm_source=daily_newsletter&utm_medium=email&utm_content=top_news&utm_campaign=06/06/2021&smclient=3ef25751-ec76-11e6-8a95-0cc47a6bceb8

Ιούνιος: Μηνάς δωρεάν εξετάσεων για τον καρκίνο του δέρματος

Προληπτικές εξετάσεις στο Γ.Ν Παπαγεωργίου.

Προληπτικές εξετάσεις για πιθανό μελάνωμα ή άλλη μορφή καρκίνου του δέρματος προσφέρει δωρεάν και φέτος στους πολίτες η Β΄ Κλινική Δερματικών και Αφροδισίων Νοσημάτων ΑΠΘ του Νοσοκομείου Παπαγεωργίου.

Από την Τρίτη 8 Ιουνίου και για όλο τον μήνα Ιούνιο, οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να υποβληθούν σε δερματολογική εξέταση από εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό και να δεχθούν τις απαραίτητες συμβουλές και παρεμβάσεις των ειδικών, ώστε να αντιμετωπίσουν έγκαιρα όποιο πρόβλημα διαγνωστεί.

Με αφορμή τη φετινή εκστρατεία, η διευθύντρια της Κλινικής, καθηγήτρια Δερματολογίας-Αφροδισιολογίας Ελισάβετ Λαζαρίδου αναφέρει ότι η καμπάνια έχει θετικά αποτελέσματα, καθώς συμβάλλει στην έγκαιρη ευαισθητοποίηση του κοινού, τη σωστή ενημέρωση και την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των προβλημάτων που εντοπίζονται. Η ίδια απευθύνει έκκληση στους πολίτες να εξεταστούν έγκαιρα. «Οι δερματολόγοι, με εργαλείο την δερματοσκόπηση, μια μη επιθετική διαγνωστική τεχνική, είμαστε σε θέση να εντοπίσουμε έγκαιρα μορφολογικές δομές που δεν είναι ορατές με γυμνό μάτι. Σε συνδυασμό με την ψηφιακή χαρτογράφηση των μελαγχρωματικών βλαβών, όπου είναι απαραίτητο, αλλά και με τις καμπάνιες ενημέρωσης του κοινού για αυτοεξέταση και ασφαλή συμπεριφορά απέναντι στην υπεριώδη ακτινοβολία, επιτυγχάνεται πλέον η πρώιμη διάγνωση του μελανώματος, η οποία τις περισσότερες φορές ισοδυναμεί με ίαση», τονίζει η κ. Λαζαρίδου.

Οι πολίτες μπορούν να προγραμματίζουν το ραντεβού τους γρήγορα και εύκολα, όλο το 24ωρο, μέσω των διαδικτυακών υπηρεσιών του Νοσοκομείου, gnpap.gr, ακολουθώντας τα παρακάτω απλά βήματα: Μέσω της επιλογής «Ραντεβού», κάνουν κλικ στο «Κλείσιμο νέου ραντεβού». Στη συνέχεια, επιλέγουν «Β΄ Δερματολογική ΑΠΘ- Σπίλων, Μελανώματος», και την ημέρα του ραντεβού που επιθυμούν, βάσει των προτεινόμενων ραντεβού που εμφανίζονται.

Οι προληπτικές εξετάσεις θα γίνονται στις 9:00-13:00, στο χώρο του Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών, σε μέρες μη γενικής εφημερίας και οι πολίτες παρακαλούνται να προσέρχονται μισή ώρα πριν από το προγραμματισμένο ραντεβού. Η πρωτοβουλία της Κλινικής και του Νοσοκομείου Παπαγεωργίου αποτελεί συνέχεια των εκδηλώσεων πρόληψης και ευαισθητοποίησης για τις δερματικές ασθένειες, που υλοποιούνται ανά τακτικά χρονικά διαστήματα τα τελευταία χρόνια.

https://www.iatronet.gr/article/101666/ioynios-mhnas-dorean-exetaseon-gia-ton-karkino-toy-dermatos