Ο Καρκίνος του Τραχήλου της Μήτρας και η Eλληνική Σύμπραξη Δυνάμεων

Η 73η Παγκόσμια Συνέλευση Υγείας με το Ψήφισμα WHA73.2/11.4, 03/08/2020 για την υιοθέτηση και ενσωμάτωση της Παγκόσμιας Στρατηγικής του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για την επιτάχυνση της εξάλειψης του καρκίνου τραχήλου μήτρας ως προβλήματος δημόσιας υγείας, παροτρύνει τα κράτη μέλη να εφαρμόσουν τις παρεμβάσεις που συνιστώνται σ’ αυτήν.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (Π.Ο.Υ.) θέτει τους εξής στόχους έως το 2030:

  • 90% των κοριτσιών μέχρι 15 ετών να έχουν εμβολιαστεί πλήρως εναντίον της μόλυνσης με τον ιό των ανθρωπίνων θηλωμάτων (HPV).
  • 70% των γυναικών να εξετασθούν προληπτικά με ένα τεστ υψηλής ακριβείας (HPV DNA testing) σε ηλικία 35 ετών και ξανά σε ηλικία 45 ετών.
  • 90% των γυναικών με (προ)καρκίνο τραχήλου μήτρας να τύχουν ενδεδειγμένης θεραπευτικής αντιμετώπισης και υποστηρικτικής φροντίδας.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε το 2021 μέσω της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το «Ευρωπαϊκό Σχέδιο για την Καταπολέμηση του Καρκίνου» (EUROPE ’S BEATING CANCER PLAN), το οποίο, αποδεχόμενο την Παγκόσμια Στρατηγική του Π.Ο.Υ, προωθεί ως κύριες δράσεις της, τον HPV-εμβολιασμό τουλάχιστον του 90% του πληθυσμού-στόχου της ΕΕ για τα κορίτσια και σημαντική αύξηση του εμβολιασμού των αγοριών, Εφαρμογή Εθνικών Προγραμμάτων προ συμπτωματικού Ελέγχου (ΕΠΠΕ) με νέες κατευθυντήριες οδηγίες για τον καρκίνο τραχήλου μήτρας, η οποία να διασφαλίζει ότι αντανακλούν τις τελευταίες διαθέσιμες επιστημονικές τεκμηριώσεις.

Στην Ελληνική περίπτωση

  • Ο HPV-εμβολιασμός συμπεριλαμβάνεται μεν στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών, αλλά με χαμηλή μέχρι σήμερα εμβολιαστική κάλυψη του πληθυσμού-στόχου, στον οποίο δεν συμπεριλαμβάνονται και τα αγόρια.
  • Δεν υπάρχει οργανωμένο Εθνικό Πρόγραμμα προ συμπτωματικού ελέγχου για τον καρκίνο τραχήλου μήτρας με σαφείς κατευθυντήριες οδηγίες για εφαρμογή εξετάσεων «υψηλής ακριβείας» (HPV DNA testing).
  • Υπάρχει έλλειψη επαρκούς αριθμού εξειδικευμένων ογκολογικών κέντρων για την ενδεδειγμένη θεραπεία και υποστηρικτική φροντίδα των γυναικών με (προ)καρκίνο τραχήλου μήτρας.

Σύμφωνα με τον Νόμο για την «Πρόληψη, προστασία και προαγωγή της υγείας», Ν.4675:2020 – Πρόγραμμα «ΣΠΥΡΟΣ ΔΟΞΙΑΔΗΣ» «… οι βασικές αρχές που διέπουν τις υπηρεσίες και δράσεις δημόσιας υγείας υπέρ των πολιτών είναι: Εναρμόνιση προς τις συστάσεις των διεθνών οργανισμών και θεμελίωση των δράσεων δημόσιας υγείας σε επιστημονικά τεκμηριωμένες θέσεις.

Για τους λόγους αυτούς, 125 Φορείς  από όλη την Ελλάδα, άμεσα ή έμμεσα σχετιζόμενοι με την πρόληψη και αντιμετώπιση του καρκίνου τραχήλου μήτρας και των άλλων παθήσεων που προκαλούνται από τον ιό των ανθρωπίνων θηλωμάτων (HPV), υποστηρίζουν την εφαρμογή της Παγκόσμιας Στρατηγικής του Π.Ο.Υ. και απευθύνουν «ΑΙΤΗΜΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ», όπως προβεί στις επιβεβλημένες ενέργειες και ρυθμίσεις, με κυριότερους στόχους αυτούς που έθεσε ο Π.Ο.Υ να εφαρμοστούν έως το 2030.

Το Κέντρο Καθοδήγησης Καρκινοπαθών στηρίζει την πρωτοβουλία της Ελληνικής Εταιρείας Έρευνας και Αντιμετώπισης του Ιού των Ανθρώπινων Θηλωμάτων (HPV) [Ελληνικής HPV Εταιρείας] και βρίσκεται δίπλα στην τεράστια αυτή σύμπραξη δυνάμεων έναντι του ιού.

01.06 Παγκόσμια Ημέρα Γονέων

Πως είναι να ανήκεις σε ευπαθή ομάδα και να είσαι γονέας;

Πως είναι να έχεις στο περιβαλλον σου άτομο που ανήκει σε ευπαθή ομάδα και να είσαι γονέας;

Πως είναι να γιορτάζεις την Παγκόσμια Μέρα Γονέων μαζί με άλλες παγκόσμιες μέρες ασθενειών, Φροντιστών ,ή να  ανήκεις σε αυτές τις ευπαθείς ομάδες – για παιδιά με ανοσοκαταστολή, μεσήλικες με Χρόνια Αποφρακτική Πνευμονοπάθεια (ΧΑΠ), ανθρώπους όλων των ηλικιών με διαβήτη και καρδιαγγειακά, νεφροπαθείς που υποβάλλονται σε αιμοκάθαρση, αμέτρητους καρκινοπαθείς; Μπορούμε να νοιώσουμε πως είναι ;

Παγκόσμια μέρα Γονέων 

Στα πλαίσια του Προγράμματος του Προσωπικού Βοηθού η ομάδα του Κ3 ήρθε αντιμέτωπη με έναν από αυτούς τους γονείς. Που έπρεπε να φροντίσει μία αδερφή με καρκίνο, έναν πατέρα που χάρισε ζωή και παλεύει τώρα για την δική του, μια μάνα που έχει να αντιμετωπίσει όλα αυτά και …δεν μπορεί.Ηρθαμε κοντά σε έναν γονέα που έμεινε χωρίς δουλειά για να τους φροντίσει όλους .

Η Ν.Σ μας έστειλε ενα email :

“Η αδερφή μου Πάσχει από ….. και έχει ΚΕΠΑ 89% και είναι ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΗ.

Η πατέρας μου με μείζον κατάθλιψη καρκινοπαθής, όγκος στο έντερο που αφαιρέθηκε και με ωχρά κηλίδα (κίνδυνος τύφλωσης) ΑΜΕΑ, ανασφάλιστος Πρόνοια.

Η μητέρα μου ανασφάλιστη  ….αδυνατεί να το διαχειριστεί.

Εγώ εργαζόμουν αλλά η φροντίδα των δικών μου ασθενών ήταν και είναι τέτοια που δε μπορώ να λείψω πολύ ώρα από κοντά τους.Προσπαθώ με κάποιο τρόπο να μάθω εάν υπάρχει κάποιος τρόπος να τους φροντίσω ως άλλος γονέας  παράλληλα με τα δικά μου παιδιά ….”

Παγκόσμια Μέρα Γονέων 

 

Αγαπητή Ν.Σ

Σε ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη .

Για όλους εμάς είναι χρέος να κάνουμε ότι μπορούμε για να σας  φροντίσουμε όπως φροντίζει ένας γονέας το κάθε “παιδί” του.
Η ομάδα Κ3

Ανοσοθεραπεία για τον μεταστατικό καρκίνο εγκεφάλου

Θεραπείες ικανές να διαπεράσουν το φράγμα αίματος του εγκεφάλου δίνονται πλέον σε ασθενείς που ο καρκίνος κάνει μετάσταση στον εγκέφαλο. Σήμερα, οι μεταστάσεις στον εγκέφαλο εντοπίζονται ευκολότερα, χάρη σε πιο αποτελεσματικές μεθόδους εξετάσεων. Μα πολλές φορές, ακόμα και όταν η διάγνωση γίνεται έγκαιρα, οι θεραπείες που μπορούν να χορηγηθούν είναι περιορισμένες. Σε κάποιες περιπτώσεις, το χειρουργείο δεν υπάρχει ως επιλογή. Από την άλλη, οι στοχευμένες θεραπείες πολλές φορές δεν είναι αρκετά αποτελεσματικές.

Το φράγμα του αίματος στον εγκέφαλο είναι ένα ημιδιαπερατό περίγραμμα κυττάρων, το οποίο εμποδίζει τις τοξίνες ή άλλους παθογόνους οργανισμούς να προκαλέσουν λοιμώξεις στον εγκέφαλο. Τα φάρμακα ανοσοθεραπείας θεωρούνταν ακατάλληλα διότι δεν είναι ικανά να διασχύσουν αυτό το φράγμα μα δεν είχαν και την κατάλληλη ανταπόκριση. Σε γενικές γραμμές, οι γιατροί πλέον φαίνεται να στρέφονται σε τέτοιου είδους θεραπείες, στοχεύοντας σε όλο το σώμα και αποφεύγοντας τις τοπικές. Αυτό συμβαίνει διότι βρέθηκαν κάποιοι ανοσολογικοί παράγοντες που φαίνεται εντέλει να έχουν ανταπόκριση στη θεραπεία.

Σε έρευνα που έγινε σχετικά με την ανταπόκριση της ανοσοθεραπείας ανάμεσα σε ασθενείς που είχαν υποβληθεί σε αφαίρεση όγκου και σε αυτούς που δεν είχαν κάνει χειρουργείο τα αποτελέσματα έδειξαν πως υπήρχε μεγάλη διαφορά της πορείας της ασθένειας, ανάλογα την αντιμετώπιση. Οι πρώτοι, έζησαν περισσότερο μετά την λήψη ακτινοθεραπείας και όχι ανοσοθεραπείας ή χημειοθεραπείας. Οι δεύτεροι φαίνεται πως ζούσαν περισσότερο όταν λάμβαναν συνδυασμό θεραπειών (πχ χημειοθεραπεία και ακτινοβολία) από εκείνους που έλαβαν μια μεμονωμένη θεραπεία.

Είναι βέβαιο ότι η ανοσοθεραπεία είναι ένα είδος θεραπείας που χρειάζεται μεγαλύτερη διερεύνηση. Όπως σε κάθε θεραπεία, ο κάθε άνθρωπος μπορεί να ανταποκριθεί με διαφορετικό τρόπο. Σίγουρα πάντως έχει προοπτικές ειδικότερα όταν συνδυάζεται και με άλλες θεραπείες.

Πηγή: https://www.cancertodaymag.org/Pages/Spring2021/ImmunotherapyShowsPromiseforTreatingBrainMetastases.aspx?utm_source=email&utm_medium=salesforce&utm_campaign=ctenewsmay21

Μία δόση εμβολίου, 6 έως 12 μήνες μετά τη νόσηση – Εμβολιασμοί ανά ηλικία

Μία δόση του εμβολίου θα χορηγείται από  σήμερα Τρίτη σε όσους έχουν νοσήσει από CoViD-19. Θα χορηγείται 6 έως 12 μήνες μετά τη νόσηση, προκειμένου να διατηρήσει την ανοσιακή απάντηση.

Τα παραπάνω ανέφερε, μεταξύ άλλων, στην καθιερωμένη ενημέρωση της Δευτέρας, η πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών, καθηγήτρια Μαρία Θεοδωρίδου.

Εάν μολυνθεί πριν την πρώτη δόση, θα ακυρώνεται και θα κλείνει ραντεβού 6 -12 μήνες μετά τη διάγνωση.

Η καθηγήτρια επισήμανε πως σε περίπτωση που κάποιο άτομο κάνει σοβαρή αντίδραση ή θρόμβωση στην πρώτη δόση εμβολίου, θα κάνει τη δεύτερη με άλλο εμβόλιο.

Αναφέρθηκε, επίσης, σε μελέτη που έγινε στο Ηνωμένο Βασίλειο, από την οποία προέκυψε πως τα εμβόλια της Pfizer και της AstraZeneca είχαν 86% και 66% αντίστοιχα προστασία και από τις μεταλλάξεις, μεταξύ των οποίων η ινδική.

Η παρατήρηση αυτή – είπε – είναι πολύ σημαντική, καθώς απομακρύνει τον κίνδυνο ανατροπής του σχεδίου χαλάρωσης των μέτρων, σε συνδυασμό πάντα με την τήρηση των μέτρων ατομικής προστασίας.

Για τον εμβολιασμό των εγκύων, είπε πως πρέπει να γίνεται σε συνεννόηση με τον γυναικολόγο και να ανήκει στην κατηγορία των mRNA.

Επικαλούμενη πρόσφατη μελέτη, είπε πως η εμβολιασθείσα θηλάζουσα προστατεύεται από το εμβόλιο, ενώ προστατεύεται και το βρέφος, μέσω του θηλασμού.

Για τις ανεπιθύμητες ενέργειες που έχουν δημοσιοποιηθεί, τόνισε πως επιβεβαιωμένη είναι η μία, για την οποία έχει ενημερωθεί ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων (ΕΜΑ).

Προέτρεψε τους γιατρούς να δηλώνουν στον ΕΟΦ τα περιστατικά, λέγοντας πως οι κίτρινες κάρτες (ενημέρωση ανεπιθύμητων ενεργειών) φτάνουν στον ΕΟΦ μετά τη δημοσιοποίηση των περιστατικών.

Δόσεις

Ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους, ανακοίνωσε ότι την Τετάρτη, 26 Μαΐου, ανοίγει η πλατφόρμα για τα ραντεβού της ηλικιακής ομάδας 35-39 με όλα τα εμβόλια.

Ανέφερε πως στην ηλικιακή ομάδα 40 – 45 ετών έχουν χορηγηθεί 145.000 δόσεις εμβολίου. Έχει λάβει τη πρώτη δόση το 21%, ποσοστό που θα φτάσει στο 25% με τα ραντεβού που έχουν κλειστεί.

Τα ποσοστά εμβολιασμού ανά ηλικιακή ομάδα είναι τα εξής:

Τα ποσοστά εμβολιασμού ανά ηλικιακή ομάδα είναι τα εξής:

  • 85 ετών και άνω: 65% έχουν ήδη εμβολιαστεί και με τα ραντεβού θα φτάσουν στο 67%.
  • 80 – 84 ετών: 66% έχουν ήδη εμβολιαστεί (θα φτάσουν στο 70%).
  • 75 – 79 ετών: 76% έχουν ήδη εμβολιαστεί (θα φτάσουν 81,79%).
  • 70 – 74 ετών: 66% έχουν εμβολιαστεί (θα φτάσουν 76%).
  • 65 – 69 ετών: 57,5% έχουν ήδη εμβολιαστεί (θα φτάσει στο 76,35%).
  • 60 – 64 ετών: 59% έχουν εμβολιαστεί (θα φτάσει στο 70,5%).
  • 55 – 59 ετών: 40,5% έχουν εμβολιαστεί (θα φτάσει στο 66%).
  • 50 – 54 ετών: 41,2% έχουν εμβολιαστεί (θα φτάσει στο 61%).
  • 45 – 49 ετών: 26% έχουν εμβολιαστεί (θα φτάσουν στο 56%).

Όπως είπε, χαμηλή πληρότητα στα ραντεβού (κάτω από 35%) έχουν τα νησιά: ΚάλυμνοςΖάκυνθοςΣάμοςΛήμνος και Κεφαλονιά.

Πηγή: iatronet.gr

Πώς θα αποδείξετε ότι νοσήσατε από κορωνοϊό

Απόδειξη της νόσησης από κορωνοϊό θα συνιστά η βεβαίωση θετικού διαγνωστικού ελέγχου, η οποία μπορεί να εκδοθεί μέσω διαδικτύου.

Με δεδομένο ότι το τεστ αντισωμάτων δεν γίνεται δεκτό ως απόδειξη νόσησης από κορωνοϊό, οι πρώην φορείς του SARS-CoV-2 ή αναρρώσαντες από COVID-19, οι οποίοι νόσησαν μέχρι και πριν 9 μήνες από τον Μάιο του 2021, δηλαδή περίπου μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2020, έχουν την δυνατότητα να εκδώσουν βεβαίωση.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης  gov.gr  οι προαναφερόμενοι έχουν  τη δυνατότητα να συνδεθούν με κωδικούς taxis καθώς και τον ΑΜΚΑ  ώστε να λάβουν τη βεβαίωση θετικού διαγνωστικού ελέγχου.

Η βεβαίωση είναι δυνατόν να εκδοθεί τόσο για μοριακά τεστ (PCR ) όσο και για Rapid tests. Η βεβαίωση θα αφορά το πιο πρόσφατα τεστ όταν έχουν γίνει περισσότερα του ενός.  Ωστόσο, προϋπόθεση για την έκδοση της βεβαίως αποτελεί η καταχώρηση του αποτελέσματος του τεστ στο Μητρώο ασθενών COVID-19 της ΗΔΙΚΑ ΑΕ από το εργαστήριο το οποίο διενήργησε τον έλεγχο.

Η βεβαίωση έχει μοναδικό κωδικό επαλήθευσης και προηγμένη ηλεκτρονική σφραγίδα..

Πηγή: virus.com.gr

31 Μαίου 2021 – Παγκόσμια Ημέρα κατά του καπνίσματος

Το σύνθημα του Ελληνικού Ινστιτούτου Υγιεινής και Ασφάλειας, https://www.elinyae.gr, για την παγκόσμια μέρα κατά του καπνίσματος είναι ξεκάθαρο: 

Επιλέγω να μην Καπνίζω – Δεσμεύομαι

 Commit to Quit 

Γιατί τα οφέλη της διακοπής είναι σχεδόν ορατά άμεσα :

  • σε 20 λεπτά, ο καρδιακός ρυθμός και η αρτηριακή πίεση μειώνονται.
  • σε 12 ώρες τα επιπεδα του μονοξειδίου του άνθρακα στο αίμα μειώνονται.
  • σε 2 – 12 εβδομάδες η κυκλοφορία του αίματος βελτιώνεται και η λειτουργία των πνευμόνων αυξάνεται.
  • σε 10 9 μήνες, ο βήχας και η δύσπνοια μειώνονται.
  • σε 5 – 15 έτη, ο κίνδυνος εγκεφαλικου επεισοδίου μειώνεται.
  • σε 10 χρόνια, το ποσοστό θανάτου από καρκίνο του πνεύμονα είναι περίπου το μισό.
  • σε 15 χρόνια, ο κίνδυνος στεφανιαίας νόσου είναι πλέον παρόμοιος με του μη καπνιστή.

Σημαντική φαίνεται να είναι και η σύνδεση του καπνίσματος με την νόσο covid-19, εξαιτίας των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των καπνιστών.

Ο Διευθυντής του Ινστιτούτου Δημόσιας Υγείας, ACG, Παναγιώτης Μπεχράκης, σε συνέντευξη στην ψυχαγωγική εκπομπή “φλΕΡΤ” του τηλεοπτικού σταθμού ΕΡΤ1, αναφέρεται στα χαρακτηριστικά της νόσου COVID-19, καθώς έχει κοινά χαρακτηριστικά με την πνευμονία.

Τονίζει τους κινδύνους για τους καπνιστές και τους παροτρύνει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, ειδικά την περίοδο του αποκλεισμού (lockdown) όταν συνυπάρχουν πολλές ώρες την ημέρα με παιδιά και ηλικιωμένους, στον ίδιο κλειστό χώρο.

Η έκταση του κινδύνου γίνεται αντιληπτή, εάν αναλογιστεί κανείς πως ο καπνιστής ενός πακέτου ημερησίως φέρει τα χέρια του στο στόμα 200 φορές.

Τηρούμε λοιπόν πιστά τις οδηγίες της πολιτείας και τις συστάσεις του Υπουργείου Υγείας, προκειμένου να #menoumeasfaleis και περιορίζοντας τον κίνδυνο διάδοσης της νόσου στους οικείους μας, καθώς και στις ευπαθείς ομάδες που το έχουν τόσο πολύ ανάγκη.

#menoumeasfaleis όταν Επιλέγουμε να μην Καπνίζουμε 

Ο καθηγητής Κ. Συρίγγος τονίζει την σχέση Καπνίσματος και Καρκίνου  αναφέροντας ότι από τους 10 ανθρώπους που προέρχονται από τον καρκίνο του πνεύμονα, οι 9 είναι καπνιστές. Ναι, υπάρχει και ένας που δεν κάπνισε ποτέ, αλλά οι 9 είναι καπνιστές. Από την άλλη, γιατί η επιδημιολογία είναι ένα νόμισμα με δύο όψεις, για κάθε έναν που έρχεται και έχει καρκίνο και είναι καπνιστής, υπάρχουν και 9 που είναι καπνιστές και δεν έχουν καρκίνο, που όμως δεν είναι καλό γιατί έχουν άλλα πράγματα.

Τονίζει επίσης ότι ο πνεύμονας είναι ένα όργανο που όταν πάσχει δίνει πολύ εύκολα συμπτώματα. Δίνει βήχα, δίνει δύσπνοια, μερικές φορές αιμόπτυση -δηλαδή με τον βήχα να βγάζουμε αίμα-, δίνει πόνο. Μερικές φορές αυτά τα συμπτώματα οφείλονται σε νοσήματα του πνεύμονα, αλλά οφείλονται και σε συμπτώματα του υπόλοιπου οργανισμού που αντανακλώνται στον πνεύμονα. Το πρόβλημα με τα συμπτώματα του αναπνευστικού είναι ότι έρχονται λίγο λίγο σταδιακά και έτσι εξοικειωνόμαστε.

ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΟΨΟΥΜΕ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ https://ksyrigos.gr/konstantinos-syrigos-alpha-tv-odigos-kalis-zois-23-5-21/

Η ΕΕ μηνύει την AstraΖeneca για μειωμένες δόσεις εμβολίου

Η Ευρωπαϊκή Ένωση μήνυσε την AstraZeneca για καθυστερήσεις στην αποστολή εκατοντάδων εκατομμυρίων δόσεων εμβολίων covid-19, απότομη κλιμάκωση μιας μακροχρόνιας διαμάχης μεταξύ της ένωσης και του κατασκευαστή ενός από σημαντικότερα εμβόλια στον κόσμο. Η AstraZeneca είπε ότι θα μπορούσε να παραδώσει μόνο το ένα τρίτο των 300 εκατομμυρίων δόσεων που περίμεναν οι Ευρωπαίοι μέχρι τα τέλη Ιουνίου. Έτσι, οι Ευρωπαίοι δήλωσαν ότι η AstraZeneca είχε παραβεί τη σύμβασή της και ότι ήθελαν ταχύτερες παραδόσεις από ό, τι η εταιρεία είπε ότι θα μπορούσε να συγκεντρώσει.

Η σχέση των δύο πλευρών είχε αυξηθεί έντονα τον Ιανουάριο, όταν η AstraZeneca έκοψε τις αναμενόμενες παραδόσεις της για το πρώτο τρίμηνο του έτους, αναστέλλοντας την εκστρατεία εμβολιασμού του μπλοκ από εβδομάδες καθώς οι υποθέσεις ξεκίνησαν σε ολόκληρη την ήπειρο και οι πολιτικοί ηγέτες αντιμετώπισαν έντονη κριτική για ανεπαρκή σχεδιασμό.

Για την AstraZeneca, η αγωγή θα μπορούσε να δημιουργήσει περαιτέρω δυσκολίες. Καμία εταιρεία δεν ήταν τόσο σημαντική στον αγώνα για τον εμβολιασμό φτωχότερων χωρών σε όλο τον κόσμο, αλλά η AstraZeneca έχει κατακριθεί τις τελευταίες εβδομάδες λόγω μιας εξαιρετικά σπάνιας, αν και σοβαρής, παρενέργειας που έχει προκαλέσει περιορισμούς στη χρήση της σε περιοχές της Ευρώπης.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, δήλωσε ότι η σύμβαση απαιτούσε μόνο ότι καταβάλλει τις «καλύτερες προσπάθειές της» για την έγκαιρη παράδοση των αγορασμένων δόσεων. Ωστόσο, τα βελγικά δικαστήρια, όπως πολλά στην ηπειρωτική Ευρώπη, θεωρούν όχι μόνο τη διατύπωση μιας σύμβασης, αλλά και τη γένεσή της, η οποία θα μπορούσε να λειτουργήσει προς όφελος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η AstraZeneca δήλωσε ότι «εκφράζει τη λύπη της για την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να αναλάβει νομική δράση σχετικά με την προμήθεια εμβολίων Covid-19», χαρακτηρίζοντας την αγωγή ως «χωρίς αξία». Ανέφερε ότι θα παραδώσει σχεδόν 50 εκατομμύρια δόσεις μέχρι τα τέλη Απριλίου και ότι «συμμορφώθηκε πλήρως με τη συμφωνία προαγοράς με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα υπερασπιστεί έντονα ενώπιον δικαστηρίου».

«Προς το παρόν, η εταιρεία έχει καθυστερήσει στην παροχή 200 εκατομμυρίων δόσεων εμβολίου έως το τέλος του δεύτερου τριμήνου», είπε. «Ο αριθμός μιλάει από μόνος του.»

Αναφέρεται πως η  Ursula von der Leyen, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δήλωσε ότι η AstraZeneca είχε καταστρέψει την εμπιστοσύνη της ΕΕ.  Κλείνοντας, η απόφαση αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες- φαίνεται ότι τα δικαστήρια θα εξετάσουν μόνο ό, τι προκύπτει από  την “Άμεση και προφανή ανάγνωση της σύμβασης.”

ΠΗΓΗ :  https://www.nytimes.com/2021/04/26/world/europe/eu-astrazeneca-vaccinelawsuit.html?campaign_id=51&emc=edit_mbe_20210427&instance_id=29782&nl=morning-briefing%3A-europe-edition®i_id=158470112&segment_id=56567&te=1&user_id=5838368fc27f3acabd32a77c8dff3dce

Αβοκάντο και Λευχαιμία

Έχει αποδειχτεί ότι ένα μόριο που υπάρχει στο αβοκάντο, μπορεί να βοηθήσει στη θεραπεία της λευχαιμίας, σύμφωνα με μελέτη που έγινε στο Πανεπιστήμιο Guelph. Το λιπαρό αυτό μόριο στοχεύει ένα ένζυμο που είναι κρίσιμο για την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων, δήλωσε ο Δρ. Paul Spagnuolo, από το Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων του Πανεπιστημίου Guelph.

Η μελέτη επικεντρώθηκε στην οξεία μυελογενή λευχαιμία, την πιο βαριά αλλά και συχνή μορφή λευχαιμίας που υπάρχει για τους ενήλικες. Πρόκειται για καρκίνο του αίματος και του μυελού των οστών. Τα καρκινικά κύτταρα σε αυτόν τον τύπο λευχαιμίας έχουν υψηλότερες ποσότητες ενός ενζύμου που ονομάζεται VLCAD το οποίο εμπλέκεται στον μεταβολισμό τους. «Το καρκινικό κύτταρο βασίζεται σε αυτό το μονοπάτι για να επιβιώσει» και το ένζυμο είναι πιθανό υποψήφιο για φαρμακευτική θεραπεία.

Η ερευνητική ομάδα εξέτασε τις φαρμακευτικές ενώσεις, προκειμένου να εντοπίσει οποιαδήποτε ουσία που θα μπορούσε να αναστέλλει το συγκεκριμένο ένζυμο. Εντέλει, η καλύτερη ένωση προήλθε από το αβοκάντο. Νωρίτερα, το εργαστήριό του εξέτασε την αβοκατίνη Β( μόριο λίπους που βρίσκεται μόνο στα αβοκάντο) για πιθανή χρήση στην πρόληψη του διαβήτη και τη διαχείριση της παχυσαρκίας.Το VLCAD μπορεί να είναι ένας καλός δείκτης για τον εντοπισμό ασθενών κατάλληλων για αυτόν τον τύπο θεραπείας. Μπορεί επίσης να είναι δείκτης για τη μέτρηση της δραστηριότητας του φαρμάκου.

Επί του παρόντος, περίπου οι μισοί από τους ασθενείς άνω των 65 που έχουν διαγνωστεί με οξεία μυελογή λευχαμία εισέρχονται για παρηγορητική φροντίδα. Άλλοι υποβάλλονται σε χημειοθεραπείες, αλλά οι φαρμακευτικές αγωγές που λαμβάνουν είναι τόσο τοξικές που μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και να σκοτώνουν τους ασθενείς. Γίνεται προσπάθεια να βρεθούν λιγότερο τοξικά φάρμακα που να μπορούν να χρησιμοποιηθούν με μεγαλύτερη ευκολία στους ασθενείς που πάσχουν από τη συγκεκριμένη μορφή καρκίνου. Τα τελευταία χρόνια έχουν κυκλοφορήσει νέα φάρμακα αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει σοβαρή μεταβολή στην έκβαση της νόσου αλλά ούτε και στην επιβίωση των ασθενών.

ΠΗΓΗ: https://www.healthweb.gr/neaygeias/avokantoousialeyxaimiaousiastoavokantomporeinavoithiseistitherapeiatismyelogenousleyxaimias

Βιταμίνες: Ποια είναι η καλύτερη ώρα για να τις πάρετε

Οι βιταμίνες είναι απαραίτητες σε πολλούς ανθρώπους για να καλύπτουν τις ανάγκες του οργανισμού τους σε θρεπτικά συστατικά. Όπως όμως ισχύει και για τα φάρμακα, έτσι και τα διατροφικά συμπληρώματα πρέπει να λαμβάνονται με τον σωστό τρόπο και, ορισμένα, την σωστή ώρα.

«Όταν κάποιος δεν λαμβάνει με σωστό τρόπο τις βιταμίνες του, μπορεί να μη δει βελτίωση», λέει ο οικογενειακός ιατρός Dr. Rodolfo Perez-Gallardo, από την Cleveland Clinic στην Φλόριντα. «Το σώμα δεν μπορεί να τις απορροφήσει πλήρως, εκτός κι αν έχουν ληφθεί με τον σωστό τρόπο».

Βιταμίνες C και B12

Οι βιταμίνες C και B12 είναι υδατοδιαλυτές. Αυτό σημαίνει ότι ο οργανισμός χρειάζεται νερό για να τις απορροφήσει. Ο σωστός τρόπος λήψης τους είναι «με άδειο στομάχι και ένα ποτήρι νερό», συνιστά ο Dr. Perez-Gallardo.

Ειδικά η βιταμίνη Β12, όμως, μπορεί να αυξήσει την ενεργητικότητα. Γι’ αυτό τον λόγο, καλό είναι να λαμβάνετε το πρωί, ώστε να μην επηρεάσει τον ύπνο σας.

Οι πολυβιταμίνες

Η σωστή λήψη των πολυβιταμινών μπορεί να είναι πιο περίπλοκη, διότι περιέχουν υδατοδιαλυτές και λιποδιαλυτές βιταμίνες. «Ιδανικά πρέπει να λαμβάνονται μετά το φαγητό, το οποίο θα συνοδεύεται και από ένα ρόφημα με βάση το νερό», λέει ο Dr. Perez-Gallardo. «Υπάρχει, βέβαια, το μειονέκτημα ότι ο οργανισμός σας θα απορροφήσει καλύτερα τις λιποδιαλυτές βιταμίνες απ’ ό,τι τις υδατοδιαλυτές».

Το αντίθετο θα συμβεί αν πάρετε τις πολυβιταμίνες με άδειο στομάχι και ένα ποτήρι νερό, συνεχίζει. Ωστόσο αυτό είναι κάτι που δεν συνιστάται. «Το πρόβλημα δεν είναι μόνο ότι ο οργανισμός δεν θα μπορέσει να απορροφήσει τις λιποδιαλυτές βιταμίνες», λέει. «Μπορεί επίσης να απομείνετε με «ανακατεμένο» στομάχι».

Βιταμίνες εγκυμοσύνης

Αν και ορισμένα διατροφικά συμπληρώματα είναι απαραίτητα καθ’ όλη τη διάρκεια της κυήσεως, μερικά πρέπει να αρχίσετε να τα λαμβάνετε πριν μείνετε έγκυος, λέει ο Dr. Perez-Gallardo. Απ’ όλες τις βιταμίνες, το πιο σημαντικό είναι το φολικό (φυλλικό) οξύ, λέει. Αυτό ιδανικά πρέπει να αρχίσετε να το παίρνετε 3 μήνες πριν από την εγκυμοσύνη.

Όσον αφορά τη συσχέτισή του φολικού οξέος και των άλλων βιταμινών εγκυμοσύνης με το φαγητό και το νερό, συνιστά τα εξής:

Φολικό οξύ: Είναι υδατοδιαλυτή βιταμίνη. Να το λαμβάνετε με ένα ποτήρι νερό σε άδειο στομάχι.

Βιταμίνες εγκυμοσύνης: Να τις λαμβάνετε με νερό και φαγητό για μέγιστη απορρόφηση. Προτιμήστε τη λήψη τους με το πρωινό ή το μεσημεριανό γεύμα, για να μειωθεί ο κίνδυνος στομαχικής ενόχλησης και γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης.

Ασβέστιο: Το ασβέστιο φυσικά δεν είναι βιταμίνη, αλλά ιχνοστοιχείο. Η λήψη του όμως συχνά συνιστάται στις εγκύους για να μην χάσουν οστική μάζα. Συνιστάται επίσης στις γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση, αν κινδυνεύουν ή έχουν ήδη αναπτύξει οστεοπενία ή οστεοπόρωση. Πρέπει επίσης να λαμβάνεται με τον σωστό τρόπο, για να αποτρέψει την απώλεια οστικής μάζας και την οστεοπόρωση.Τα συμπληρώματα ασβεστίου βγαίνουν σε δύο μορφές, λέει ο Dr. Perez-Gallardo. Στη μορφή του ανθρακικού ασβεστίου (calcium carbonate) και του κιτρικού ασβεστίου (calcium citrate). Η ώρα και ο τρόπος λήψης εξαρτώνται από το είδος που λαμβάνετε, προσθέτει. Ειδικότερα:

Ανθρακικό ασβέστιο: Για να απορροφηθεί χρειάζεται οξέα στο στομάχι. Επομένως να το λαμβάνετε μαζί με το φαγητό, το οποίο διεγείρει την παραγωγή γαστρικών οξέων.
Κιτρικό ασβέστιο: Μπορείτε να το λαμβάνετε με ή χωρίς φαγητό, διότι ο οργανισμός το απορροφά με ή χωρίς γαστρικά οξέα. Οι γιατροί συχνά συνιστούν αυτή τη μορφή σε ασθενείς που παίρνουν συστηματικά αντιόξινα φάρμακα, λέει ο ειδικός.

Πηγή: healthview.gr

Το σύνδρομο που συνεχίζει να ταλαιπωρεί στην ανάρρωση τους ασθενείς με κορωνοϊό

Οι επιστήμονες εξηγούν το μετά-COVID σύνδρομο...

Τα επιστημονικά στοιχεία μέχρι στιγμής έχουν αποδείξει ότι ο κορωνοϊός συνεχίζει να ταλαιπωρεί τους ασθενείς αρκετές βδομάδες μετά την ανάρρωσή τους.

Οι επιστήμονες συνεχίζουν να εστιάζουν και ερευνούν αυτό το φαινόμενο, που το ονομάζουν μετά-COVID σύνδρομο, σύμφωνα κατά το οποίο οι ασθενείς εμφανίζουν διαταραχές της διάθεσης, κόπωση και γνωστικές διαταραχές και δυσκολεύουν την κοινωνική ζωή των ασθενών και την επιστροφή τους στην κανονική ροή της καθημερινότητάς τους.

Η πιο πρόσφατη έρευνα πραγματοποιήθηκε από την Mayo Clinic που βρίσκεται στη Μινεσότα των Ηνωμένων Πολιτειών και δημοσιεύτηκε στο Mayo Clinic Proceedings.

Αν και η έρευνα αφορά μόλις 100 ασθενείς που συμμετείχαν στο πρόγραμμα αποκατάστασης της κλινικής για ασθενείς που νόσησαν από κορωνοϊό, σίγουρα προσθέτει ακόμα ένα λιθαράκι στο πλήθος προηγούμενων ερευνών για τα συμπτώματα που επιμένουν και την μακρά Covid-19.

Οι ασθενείς συμμετείχαν στο πρόγραμμα αποκατάστασης την περίοδο μεταξύ 1ης Ιουνίου έως 31 Δεκεμβρίου του 2020 και είχαν διάμεση ηλικία τα 45 έτη, ενώ το 68% ήταν γυναίκες. Η κατάστασή τους αξιολογήθηκε κατά μέσο όρο 93 ημέρες μετά τη μόλυνση από κορωνοϊό.

Το πιο σύνηθες σύμπτωμα που εμφάνισαν οι ασθενείς ήταν η κόπωση και συγκεκριμένα αφορούσε στο 80% των ασθενών. Το 59% παρουσίασε αναπνευστικά προβλήματα ενώ ένα παρόμοιο ποσοστό ασθενών παρουσίασε νευρολογικές διαταραχές.

Περισσότερο από το 1/3 των συμμετεχόντων ανέφερε ότι παρουσίασε δυσκολίες να εκτελέσουν βασικές καθημερινές εργασίες και μόλις ένας στους τρεις ασθενείς επέστρεψε αμέσως στους κανονικούς ρυθμούς της εργασίας τους.

Το ενδιαφέρον επίσης είναι ότι οι συγκεκριμένοι ασθενείς δε χρειάστηκαν νοσηλεία στο νοσοκομείο και δεν ανήκαν σε ευπαθείς ομάδες: «Οι περισσότεροι ασθενείς της μελέτης δεν είχαν προϋπάρχουσες παθήσεις πριν να νοσήσουν με κορωνοϊό, ενώ αρκετοί δεν παρουσίασαν σοβαρά συμπτώματα για να εισαχθούν στο νοσοκομείο», αναφέρει ο Greg Vanichkachorn, γιατρός και διευθυντής του Προγράμματος Κλινικής Αποκατάστασης του Κορωνοϊού και επικεφαλής της έρευνας.

«Οι περισσότεροι από τους ασθενείς χρειάστηκαν φυσιοθεραπείες και εργοθεραπείες ή αποκατάσταση των εγκεφαλικών βλαβών για να αντιμετωπίσουν την γνωστική εξασθένιση» σημειώνει ο δρ. Vanichkachorn ενώ επίσης συμπληρώνει ότι παρόλο που οι περισσότεροι είχαν έντονη κόπωση «περισσότεροι από τους μισούς ανέφεραν επίσης δυσκολίες στη σκέψη, περιγράφοντας το φαινόμενο της «ομίχλης του εγκεφάλου». Πολλοί μάλιστα δεν μπορούσαν να ανταπεξέλθουν στην εργασία τους για αρκετούς μήνες».

Τέλος, ο δρ. Vanichkachorn επισημαίνει πως όσο ακόμα ο κορωνοϊός υπάρχει στη ζωή μας, θα δούμε κι άλλους ασθενείς με το μετά-COVID σύνδρομο και οι υγειονομικές αρχές θα πρέπει να είναι καταλλήλως προετοιμασμένες.

https://patrastimes.gr/life/υγεία/το-σύνδρομο-που-συνεχίζει-να-ταλαιπωρ/