Πρόληψη Καρκίνου : 10 οδηγίες από το American Institute for Cancer Research

Πώς να αποτρέψετε τον καρκίνο:
10 συστάσεις

Η AICR έχει δεσμευτεί να κάνει πράξη όσα γνωρίζουμε για την πρόληψη του καρκίνου . Η ομάδα του οργανισμού, που αποτελείται από παγκοσμίου φήμης ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες από όλο τον κόσμο, έχει αναθεωρήσει στοιχεία δεκαετιών και από τα συμπεράσματά τους έχει αναπτύξει τις πιο αξιόπιστες συμβουλές για τον τρόπο ζωής για την πρόληψη του καρκίνου που είναι διαθέσιμες αυτήν τη στιγμή. Αυτές συνοψίζονται στις 10 συστάσεις για την πρόληψη του καρκίνου.

1/10

Να έχετε ένα φυσιολογικό βάρος

Διατηρήστε το βάρος σας εντός του υγιούς εύρους και αποφύγετε την αύξηση βάρους στην ενήλικη ζωή. Τα στοιχεία που συνδέουν το σωματικό λίπος με τον καρκίνο είναι συντριπτικά και έχουν γίνει ισχυρότερα την τελευταία δεκαετία.

2/10

Να είστε σωματικά δραστήριοι

Να είστε σωματικά δραστήριοι ως μέρος της καθημερινής ζωής. Το να περπατάτε περισσότερο και να κάθεστε λιγότερο είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να μειώσετε τον κίνδυνο καρκίνου. Όσο πιο δραστήριος είστε, τόσο μεγαλύτερο το όφελος. Αρκούν 30 λεπτά σωματικής δραστηριότητας 5 φορές την εβδομάδα για να βελτιώσετε την υγεία σας. Το όφελος γίνεται ακόμη μεγαλύτερο εάν συνδυαστεί με μια υγιεινή διατροφή.

3/10

Κάντε μια διατροφή πλούσια σε δημητριακά ολικής αλέσεως, λαχανικά, φρούτα και φασόλια

Κάντε τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα λαχανικά, τα φρούτα και τα όσπρια όπως τα φασόλια και οι φακές ένα σημαντικό μέρος της καθημερινής σας διατροφής. Ένα υγιεινό μοντέλο διατροφής και ποτού σχετίζεται με χαμηλότερο κίνδυνο καρκίνου. Ανεξάρτητες μελέτες δείχνουν ότι όσο πιο προσεκτικά ακολουθείτε τις συστάσεις του AICR, τόσο περισσότερο μειώνετε τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου.

4/10

Περιορίστε την κατανάλωση «Fast Food» και άλλων επεξεργασμένων τροφίμων που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, άμυλα ή σάκχαρα

Ο περιορισμός αυτών των προϊόντων θα σας βοηθήσει να ελέγξετε την πρόσληψη θερμίδων και θα διευκολύνει τη διατήρηση ενός υγιούς βάρους. Υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι οι δίαιτες που περιέχουν μεγαλύτερες ποσότητες «φαστ φουντ» και άλλα επεξεργασμένα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, άμυλα ή σάκχαρα είναι αιτία αύξησης βάρους, υπέρβαρου και παχυσαρκίας. Το αυξημένο σωματικό λίπος θεωρείται υπεύθυνο για 12 διαφορετικά είδη καρκίνου. Μειώστε την κατανάλωση τσιπς, μπισκότων, γλυκών, δημητριακών με ζάχαρη και τηγανητών.

ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

5/10

Περιορίστε την κατανάλωση κόκκινου και επεξεργασμένου κρέατος

Τρώτε όχι περισσότερες από μέτριες ποσότητες (350 – 500 γραμμάρια την εβδομάδα) κόκκινου κρέατος, όπως βοδινό, χοιρινό και αρνί. Τρώτε λίγο, έως καθόλου, επεξεργασμένο κρέας. Υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι η κατανάλωση κόκκινου ή επεξεργασμένου κρέατος είναι και οι δύο αιτίες καρκίνου του παχέος εντέρου.

6/10

Περιορίστε την κατανάλωση ποτών με ζάχαρη

Πίνετε κυρίως νερό και ποτά χωρίς ζάχαρη. Υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι η τακτική κατανάλωση ροφημάτων με ζάχαρη είναι αιτία αύξησης βάρους, υπέρβαρου και παχυσαρκίας. Όπως ξαναείπαμε, το μεγαλύτερο σωματικό λίπος είναι αιτία τουλάχιστον 12 μορφών καρκίνου.

7/10

Περιορίστε την κατανάλωση αλκοόλ

Για την πρόληψη του καρκίνου, καλό είναι να μην πίνετε αλκοόλ. Υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι η κατανάλωση αλκοόλ είναι αιτία έξι τύπων καρκίνου και ακόμη και ένα μικρό ποτήρι αλκοόλ την ημέρα μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο ορισμένων μορφών καρκίνου.

8/10

Μην χρησιμοποιείτε συμπληρώματα για την πρόληψη του καρκίνου

Ο στόχος είναι να καλύψετε τις διατροφικές σας ανάγκες μόνο μέσω της διατροφής. Καλό είναι να μην χρησιμοποιείτε συμπληρώματα ως προστασία έναντι συγκεκριμένων μορφών καρκίνου καθώς οι έρευνες δείχνουν πως τα συμπληρώματα δεν προσφέρουν τα ίδια οφέλη με μία ισορροπημένη διατροφή.

9/10

Για μητέρες: Αν μπορείτε, θηλάστε το μωρό σας

Ο θηλασμός είναι καλός τόσο για τη μητέρα όσο και για το μωρό. Έχει πολλά οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της ικανότητας να μειώσει τις πιθανότητές σας να αναπτύξετε καρκίνο του μαστού. Οι έρευνες δείχνουν πως  τα μωρά που θηλάζουν έχουν λιγότερες πιθανότητες να γίνουν υπέρβαροι ή παχύσαρκοι ενήλικες. Ο ΠΟΥ και η Unicef συστήνουν αποκλειστικό θηλασμό για μωρά για τους πρώτους έξι μήνες, εάν αυτό είναι δυνατό.

10/10

Μετά από μια διάγνωση καρκίνου: 

Εκτός εάν υπάρχει διαφορετική οδηγία, συνίσταται σε όλους τους επιζώντες καρκίνου να ακολουθούν τις προαναφερόμενες συστάσεις όσο το δυνατόν περισσότερο. Πάντα ωστόσο, συμβουλευτείτε τον επαγγελματία υγείας σας για το τι είναι σωστό για εσάς.

Η αποφυγή του καπνίσματος και άλλης έκθεσης στον καπνό και τον υπερβολικό ήλιο είναι επίσης σημαντικά για τη μείωση του κινδύνου καρκίνου.

Η τήρηση αυτών των συστάσεων θα συμβάλλει στη μείωση της πρόσληψης αλατιού, κορεσμένων και τρανς λιπαρών, τα οποία μαζί θα βοηθήσουν στην πρόληψη άλλων μη μεταδοτικών ασθενειών.

Και φυσικά οι συστάσεις δεν είναι χρήσιμες μόνο για όσους έχουν διαγνωστεί με καρκίνο ή θέλουν να προλάβουν μία πιθανή εκδήλωσή του. Οι επιζώντες του καρκίνου που θα υιοθετήσουν αυτές τις συνήθειες θα βελτιώσουν την ποιότητα της ζωής τους και θα μειώσουν τις πιθανότητες μίας επανεμφάνισης.

Πηγή: https://www.aicr.org/cancer-prevention/cancer-prevention-campaign/

You Might Also Like

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *