Βεβαιώσεις κίνησης των εργαζομένων με ισχύ έως τις 9/4/2021

Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

Από σήμερα 26/3/2021 μπορούν να εκδίδονται βεβαιώσεις κίνησης εργαζομένων, ελεύθερων επαγγελματιών, αυτοαπασχολούμενων – επιτηδευματιών και μελών οργάνων διοίκησης με ημερομηνία ισχύος έως και τις 9/4/2021.

Σημειώνεται ότι μετά την ανακοίνωση των νέων μέτρων που θα ισχύσουν για τον μήνα Απρίλιο 2021 θα ακολουθήσει νέα ανακοίνωση για τις βεβαιώσεις κίνησης.

Υπενθυμίζεται ότι οι βεβαιώσεις χορηγούνται αφενός ηλεκτρονικά από το Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ» του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και αφετέρου από τον ιστότοπο forma.gov.gr, κατόπιν υπεύθυνης δήλωσης – αίτησης του εργοδότη, η οποία χορηγείται αποκλειστικά στους εργαζόμενους που παρέχουν με αυτοπρόσωπη παρουσία την εργασία τους στην επιχείρηση – εργοδότη.

Δεν χορηγείται βεβαίωση κίνησης σε όσους εργαζόμενους βρίσκονται σε:

α) καθεστώς αναστολής σύμβασης εργασίας,

β) τηλεργασία και

γ) νόμιμη άδεια

και οι οποίοι μπορούν να μετακινούνται μόνο μέσω της χρήσης των 6 ειδικών κατηγοριών, που επιτρέπουν την κατ΄ εξαίρεση μετακίνηση πολιτών με αποστολή SMS στο 13033.

Οι κλειστές επιχειρήσεις με εντολή δημόσιας αρχής, βάσει ΚΑΔ, μπορούν να χορηγούν τις αντίστοιχες βεβαιώσεις μόνο σε όσους εργαζόμενους απασχολούνται σε επιτρεπόμενες δραστηριότητές τους.

Με έντυπο μέσω του Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ» ή από τον ιστότοπο forma.gov.gr μπορούν επίσης να μετακινούνται οι αυτοαπασχολούμενοι χωρίς εργοδότη, οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι επιτηδευματίες. Οφείλουν να φέρουν μαζί με εκτύπωση από το πληροφοριακό σύστημα TAXIS των φορολογικών στοιχείων φυσικού προσώπου και επιχειρηματικής δραστηριότητας ή αντίστοιχη ηλεκτρονική απεικόνιση. Ειδικώς οι επιστήμονες – αυτοαπασχολούμενοι μπορούν να επιδεικνύουν την επαγγελματική ταυτότητα του συλλόγου τους.

Τέλος, με έντυπο μέσω του Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ» μπορούν επίσης να μετακινούνται τα μέλη οργάνου διοίκησης, κατόπιν υπεύθυνης δήλωσης της επιχείρησης που μετέχουν.

https://www.e-forologia.gr/cms/viewContents.aspx?id=221353

Ημερήσια έκθεση επιτήρησης COVID-19 (26/03/2021)

Στις 26.03 ανακοινώθηκε από τον ΕΟΔΥ ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων που ανέρχεται σε 249.458 (ημερήσια μεταβολή +0.6%), εκ των οποίων 51.5% άνδρες.Στην έκθεση δίνονται λεπτομέρειες για την κατανομή των κρουσμάτων τόσο στο δημογραφικό όσο και στα γεωγραφικό τοπίο. Επίσης αναφέρεται ότι  βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 67 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 2.570 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 707 (64.5% άνδρες) ενώ η διάμεση ηλικία τους είναι 68 έτη.

Περισσότερα :

https://eody.gov.gr/wp-content/uploads/2021/03/covid-gr-daily-report-20210326.pdf

Κορονοϊός: Συνέπειες στην υγεία ακόμα και 8 μήνες μετά τη λοίμωξη από Covid-19 – Έρευνα ΕΚΠΑ

Η Covid-19, η νόσος που προκαλείται από τον ιό SARS-CoV-2, οδηγεί σε βαριά ανεπάρκεια του ανοσοποιητικού συστήματος και οι ασθενείς με βαριά συμπτώματα έχουν μειωμένο αριθμό λεμφοκυττάρων (λεμφοπενία), αυξημένα ποσοστά κατασταλτικών κυττάρων, μειωμένη παραγωγή ιντερφερονών (αντι-ιικές πρωτεΐνες) και αυξημένη παραγωγή κυτταροκινών που επιτείνουν τη φλεγμονή στον οργανισμό (ιντερλευκίνη 6, ιντερλευκίνη 1β και παράγοντα νέκρωσης των όγκων).

Παράλληλα, η λοίμωξη από το νέο κορονοϊό οδηγεί πολλά κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος σε κατάσταση εξάντλησης, με αποτέλεσμα την αδυναμία του οργανισμού να περιορίσει τον πολλαπλασιασμό του ιού και τελικά να τον εξαλείψει.

Καθηγητές, συνεργάτες και ερευνητές του ΕΚΠΑ μελέτησαν τις αλλαγές που παραμένουν στα κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος 2 και 8 μήνες μετά την ανάρρωση.

Σε σύγκριση με φυσιολογικά μη μολυνθέντα άτομα, στους 2 μήνες μετά τη λοίμωξη από τον SARS-CoV-2, οι περισσότεροι δότες πλάσματος εμφάνισαν σχετική αποκατάσταση των επιπέδων των κυττάρων του ανοσοποιητικού τους συστήματος.

Παρ’ όλα αυτά, όλοι σχεδόν οι αναρρώσαντες δότες είχαν ακόμα μειωμένα επίπεδα Β λεμφοκυττάρων, βοηθητικών Τ λεμφοκυττάρων και ουδερόφιλων, ενώ όσοι νόσησαν αλλά δεν ανέπτυξαν ειδικά αντισώματα έναντι του SARS-CoV-2 διατηρούσαν ακόμα και 2 μήνες μετά, αυξημένα επίπεδα σε πληθυσμούς των ανοσοκυττάρων που σχετίζονται με την επιτυχή αντιμετώπιση ιικών λοιμώξεων.

Οι πιο αξιοσημείωτες μεταβολές παρατηρήθηκαν σε νοσηλευθέντες δότες, στους οποίους τα χαμηλά επίπεδα κατασταλτικών κυττάρων μάλλον σχετίζονται με παράταση της φλεγμονής που προκαλείται από τον κορωνοϊό και διατηρείται για τουλάχιστον 2 μήνες μετά την αρχική λοίμωξη.

Στους 8 μήνες μετά τη λοίμωξη, τα κύτταρα του φυσικού σκέλους του ανοσοποιητικού συστήματος (φυσικά φονικά κύτταρα, μονοκύτταρα και ουδετερόφιλα) παρουσίασαν πλήρη αποκατάσταση και τα ποσοστά τους ήταν αντίστοιχα με αυτά των φυσιολογικών ατόμων.

Όμως, τα επίπεδα των Β κυττάρων όπως και άλλων κυττάρων που ανήκουν στην ειδική ανοσία ήταν ακόμα μειωμένα σε σύγκριση με τα άτομα που δεν είχαν μολυνθεί από τον SARS-CoV-2, υποδεικνύοντας ότι ο νέος κορονοϊός αφήνει την «ανοσολογική του υπογραφή» ακόμα και 8 μήνες μετά την αρχική λοίμωξη.

Ενίσχυση της αξίας του εμβολιασμού

Η παρατεταμένη, έως και 8 μήνες, μείωση της ειδικής ανοσολογικής απόκρισης του οργανισμού δοτών πλάσματος που νόσησαν από COVID-19 και ανέρρωσαν, ενισχύει την αξία του εμβολιασμού.

Αν και η διάρκεια της προκαλούμενης ανοσίας από τα εμβόλια δεν είναι ακόμα γνωστή, τα παραπάνω αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι μέσω του εμβολιασμού η ανοσολογική απόκριση θα ενισχυθεί σημαντικά και θα είναι πιο αποτελεσματική σε σχέση με αυτήν που προκαλείται μετά από φυσική λοίμωξη με τον ιό.

Πηγή: healthreport.gr

Νέα λίστα Ατομικών Aιτημάτων προς τον ΕΟΠΥΥ που διεκπεραιώνονται ψηφιακά

Στο κοινό  Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Υγείας και Οικονομικών αναφέρουν αναλυτικά την προσπάθεια που πραγματώνεται στην ψηφιοποίηση περισσότερων αιτημάτων προς τον ΕΟΠΥΥ.

Έτσι, θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά, μέσω του atomika-aitimata.gov.gr, τα αιτήματα για αποζημίωση που αφορούν:

  1. δαπάνες για προμήθεια οπτικών ειδών
  2. δαπάνες μετακίνησης για διενέργεια συνεδριών αιμοκάθαρσης και
  3. δαπάνες μετακίνησης για διενέργεια μεταγγίσεων αίματος, αφαιμαξομεταγγίσεων ή αφαιμάξεων σε δικαιούχους πάσχοντες από μεσογειακή αναιμία, δρεπανοκυτταρική νόσο και άλλες αιμοσφαιρινοπάθειες.

Επιπλέον, επεκτείνεται για όλους (παιδιά, εφήβους και ενήλικες) η ψηφιακή διαδικασία υποβολής ατομικών αιτημάτων προς τον ΕΟΠΥΥ για θεραπείες ειδικής αγωγής (λογοθεραπεία, εργοθεραπεία και ψυχοθεραπεία).

Οι πολίτες μπορούν να αποστέλλουν προς τον ΕΟΠΥΥ τα απαραίτητα δικαιολογητικά για τις παραπάνω διαδικασίες χωρίς να μεταβαίνουν στην Υπηρεσία και χωρίς να περιμένουν σε ουρές. Η διαδικασία είναι σχεδιασμένη με απλό και λειτουργικό τρόπο.

Οι ενδιαφερόμενοι εισέρχονται στο atomika-aitimata.gov.gr με τους κωδικούς Taxisnet και τον ΑΜΚΑ τους (ή τον ΑΜΚΑ του προστατευόμενου μέλους) και υποβάλλουν την αίτηση αναρτώντας τα απαραίτητα κατά περίπτωση δικαιολογητικά και καταχωρώντας τον αριθμό κινητού τηλεφώνου και έναν έγκυρο και ενεργό αριθμό τραπεζικού λογαριασμού (IBAN), στον οποίο είναι αποκλειστικοί δικαιούχοι ή συνδικαιούχοι. Στη συνέχεια η Υπηρεσία ελέγχει τα στοιχεία και τα δικαιολογητικά και καταβάλλει τα αναλογούντα ποσά χωρίς άλλη ενέργεια των δικαιούχων.

Επισημαίνεται ότι, οι παραπάνω διαδικασίες θα διεκπεραιώνονται και μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών. Με τον τρόπο αυτό, οι πολίτες θα μπορούν να υποβάλλουν με φυσικό τρόπο τα αιτήματα για αποζημίωση και προς τα ΚΕΠ, τα οποία με τη σειρά τους θα τα αποστέλλουν ηλεκτρονικά προς τον ΕΟΠΥΥ.

Μέσα στο επόμενο δίμηνο θα ψηφιοποιηθεί το σύνολο των ατομικών αιτημάτων προς τον ΕΟΠΥΥ και συγκεκριμένα:

  • αποζημίωση για χρήση υπηρεσιών αποκλειστικών νοσοκόμων, σε κρατικά νοσοκομεία
  • αποζημίωση δαπανών μετακίνησης για λόγους υγείας, εκτός του τόπου μόνιμης κατοικίας του
  • αποζημίωση δαπανών ιατρικώς υποβοηθούμενης αναπαραγωγής σε μη συμβεβλημένους ιδιωτικούς φορείς
  • αποζημίωση δαπάνης για προμήθεια περούκας
  • αποζημίωση δαπανών για προμήθεια προϊόντων ειδικής διατροφής χωρίς γλουτένη για πάσχοντες από κοιλιοκάκη
  • αποζημίωση δαπανών για διενέργεια λογοθεραπειών, εργοθεραπειών και ψυχοθεραπειών (το αίτημα δεν αφορά ειδικές θεραπείες παιδιών/εφήβων και ενηλίκων)
  • αποζημίωση λουτροθεραπείας και αεροθεραπείας
  • καταβολή εφάπαξ χρηματικής αποζημίωσης αντί μαιευτικής περίθαλψης, στην περίπτωση τοκετού κατ’ οίκον.   https://mindigital.gr/archives/2208

Πρόταση για συμμετοχή δικηγόρων στη διαδικασία έκδοσης συντάξεων από τον e-ΕΦΚΑ

Σε αυτή την προσπάθεια τα Ζητήματα που θα πρέπει να διασφαλιστούν είναι : Η αξιοκρατική επιλογή, η αμοιβή, ο συμβουλευτικός – εισηγητικός χαρακτήρας της νομικής εργασίας,η χορήγηση βεβαίωσης για την απασχόληση,η ενημέρωση, πρόσβαση και εκπαίδευση στα συστήματα του e-ΕΦΚΑ και παροχή τεχνογνωσίας επί συνταξιοδοτικών θεμάτων με μέριμνα του e-ΕΦΚΑ.

Ενώ από την πλευρά του e-ΕΦΚΑ τα Ζητήματα που θα πρέπει να επιλύσει είναι:

– Επικοινωνία και αλληλεπίδραση συστημάτων, Πλατφόρμα μη μισθωτών, Πλατφόρμα ΑΠΔ, ΑΤΛΑΣ, Σύστημα Έκδοσης Συντάξεων, ΚΕΑΟ.

– Οι συντάξεις ακόμη εκδίδονται με τα ποσοστά αναπλήρωσης του Ν.4387/2016, χωρίς τις αλλαγές του Ν.4670/2020.

– Σε περίπτωση απασχόλησης συνταξιούχου οι συντάξεις εκδίδονται με ποσοστό μείωσης 60%, αντί 40%.

– Σε περιπτώσεις παράλληλης ασφάλισης και διαδοχικής ασφάλισης η μηχανογραφική εφαρμογή συντάξεων αδυνατεί να εκδώσει συνταξιοδοτική απόφαση.

– Αποσαφήνιση των προϋποθέσεων χορήγησης δεύτερης σύνταξης και δημιουργία αντίστοιχης μηχανογραφικής εφαρμογής.

– Στις συντάξεις εμμίσθων δικηγόρων δεν συνυπολογίζεται η εργοδοτική εισφορά που καταβαλλόταν από 1.1.2002 έως 31.12.2016.

– Συντάξεις αναπηρίας – Θέσπιση ενιαίων κανόνων. Αξιοποίηση υπάρχοντος πορίσματος αλλαγών.

– Πλήρης αποσαφήνιση του πλαισίου της τυπικής ασφαλίσεως (καταβολή εισφορών χωρίς ύπαρξη ασφαλιστέας ιδιότητας).

– Επίλυση προβλημάτων υπολογισμού συντάξεων ασφαλισμένων μισθωτών σε ΝΠΔΔ (Ειδικό καθεστώς ΙΚΑ).

– Μεταβίβαση και πιστοποίηση με ορθό τρόπο όλων των ασφαλιστικών χρεών στο ΚΕΑΟ, ώστε να υπάρχει εικόνα για το ύψος της οφειλής και αν αυτή εμποδίζει τη συνταξιοδότηση.

– Βελτίωση εφαρμογών και μηχανογραφικών μέσων.

– Απλοποίηση διαδικασιών, κατάργηση διαδοχικής ασφάλισης και θεώρηση όλου του χρόνου ασφάλισης ως χρόνου ασφάλισης στον ΕΦΚΑ.

 Η Διαδικασία που προτείνεται είναι : 

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος από τον e-ΕΦΚΑ, ελεύθερη εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους Δικηγόρους, μέριμνα για την διοργάνωση σεμιναρίων που να παρέχει στους δικηγόρους την αναγκαία βιβλιογραφία, νομοθεσία, εγκυκλίους κλπ., μέριμνα του e-ΕΦΚΑ ωστε οι δικηγόροι να κατανέμονται στις αρμόδιες Διευθύνσεις, αμοιβή των δικηγόρων γίνεται σε μηνιαία βάση, με βάση τον αριθμό των υποθέσεων που έχουν διεκπεραιωθεί.

Τέλος επισημαίνεται ότι  όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς θα πρέπει να διασφαλίσουν το αδιάβλητου των διαδικασιών, χωρίς καμία συμμετοχή των ασφαλισμένων και η αυστηρή τήρηση σειράς πρωτοκόλλου για τις εκκρεμείς συντάξεις καθώς και την εξασφάλιση της συνεργασίας των υπηρεσιών με τους δικηγόρους.

Το τεράστιο κοινωνικό πρόβλημα και η ταλαιπωρία των εκατοντάδων χιλιάδων ασφαλισμένων δεν μπορεί να αφήνει κανέναν απαθή!

https://www.e-forologia.gr/cms/viewContents.aspx?id=221330&utm_source=daily_newsletter&utm_medium=email&utm_content=top_news&utm_campaign=25/03/2021&smclient=3ef25751-ec76-11e6-8a95-0cc47a6bceb8

Παρατείνονται οι συμβάσεις των εργαζομένων σε προνοιακούς φορείς

Την παράταση των συμβάσεων ορισμένου χρόνου των απασχολουμένων στα Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας και σε άλλους προνοιακούς φορείς, προανήγγειλε από τη Βουλή η υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Δόμνα Μιχαηλίδου.

Η υφυπουργός διευκρίνισε ότι σε λίγες ημέρες θα κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή η τροπολογία για την παράταση των συμβασιούχων ώστε να παραμείνουν στις θέσεις τους μέχρι να εξεταστούν οι ενστάσεις τους με προσοχή από τους αρμόδιους φορείς όπως απαιτείται.

Παράλληλα, με την ίδια τροπολογία επεκτείνεται για ένα εξάμηνο ακόμα, η διάρκεια των συμβάσεων των 500 εργαζομένων, οι οποίοι είχαν προσληφθεί στις 14 Μαρτίου 2020 για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών που είχαν δημιουργηθεί στα Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας και τις δομές προστασίας και φροντίδας χρονίως πασχόντων εξαιτίας της πανδημίας. Πρόκειται για τη δεύτερη στη σειρά παράταση των συγκεκριμένων συμβάσεων. Η ενίσχυση των δομών προστασίας των ευάλωτων συμπολιτών μας κρίθηκε αναγκαία, καθώς ο υγειονομικός κίνδυνος από την Covid-19 συνεχίζεται.

«Στην κρίσιμη αυτή περίοδο εξαντλούμε όλες τις δυνατότητες που έχουμε για να εξασφαλίσουμε θέσεις εργασίας αναγκαίες για την ασφαλή διαβίωση των φιλοξενούμενων στις δομές προστασίας και θα εξακολουθήσουμε να το πράττουμε για όσο ακόμα χρειασθεί», δήλωσε από το βήμα της Βουλής η υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Δόμνα Μιχαηλίδου

https://ypergasias.gov.gr/parateinontai-oi-symvaseis-ton-ergazomenon-se-pronoiakous-foreis/

Τα Ψηφιακά Εργαλεία Υγείας Πρωτοστατούν στην Βελτίωση των Συνθηκών Ζωής των Ασθενών

Στα αποτελέσματα της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης Κορυφής για την καινοτομία των ασθενών 2020 (EPIS 2020) στην οποία και συμμετείχαν πάνω από 250 άτομα από 40 χώρες, διαφαίνεται η θετική συμβολή των ψηφιακών εργαλείων υγείας στην καθημερινότητα και την βελτίωση των συνθηκών ζωής των ασθενών.
Το μέγεθος της συμβολής έγινε κατανοητό μέσω διαφορετικών παραγόντων δράσης όπως: οργανώσεις ασθενών, επαγγελματίες υγείας, διαμορφωτές πολιτικής και προγραμματιστές τεχνολογίας. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια των επιμέρους διαδραστικών συνεδριάσεων της Συνόδου Κορυφής (EPIS 2020) κατατέθηκε ένας πλήρης κατάλογος συστάσεων από τους
εκπροσώπους των ασθενών όλων των παραγόντων δράση.
Αναλυτικότερα περιγράφονται ως εξής:  Ευρωπαϊκή Συμμετοχή K3

Περισσότεροι από το 50% των Δήμων της χώρας έχουν ενταχθεί στο myKEPlive

Στην προσθήκη 26 ακόμα Δήμων στο πρόγραμμα myKEPlive για ραντεβού με βιντεοκλήση προχωρά το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Πρόκειται για τους Δήμους:

Αλεξανδρούπολης, Ανατολικής Σάμου, Άνδρου, Άργους Ορεστικού, Αρχανών–Αστερουσίων, Βόρειας Κέρκυρας, Δίου-Ολύμπου, Δυτικής Σάμου, Ήλιδας, Ιητών, Καρπάθου, Καρύστου, Κέας, Κεντρικών Τζουμέρκων, Κερατσινίου–Δραπετσώνας, Κομοτηνής, Μήλου, Μυτιλήνης, Παρανεστίου, Πάργας, Πρέβεζας, Σάμης, Σουλίου, Τροιζηνίας–Μεθάνων, Φλώρινας, Φυλής.

 

 

Μέσα σε οκτώ μήνες λειτουργίας, περισσότεροι από το 50% του συνολικού αριθμού των Δήμων της χώρας έχουν ήδη ενταχθεί στο πρόγραμμα. Συγκεκριμένα, υπηρεσίες μέσω βιντεοκλήσης παρέχουν 224 ΚΕΠ σε 177 Δήμους, ενώ συνολικά έχουν πραγματοποιηθεί περισσότερα από 40.000 ραντεβού, τα οποία μεταφράζονται σε αντίστοιχη μείωση των μεταβάσεων για εξυπηρέτηση με φυσική παρουσία μέσα στην περίοδο της πανδημίας.

Από τον Απρίλιο του 2020 έχουν ήδη εκπαιδευτεί για τη λειτουργία της πλατφόρμας 1.072 υπάλληλοι των ΚΕΠ. Στο πλαίσιο του μνημονίου συνεργασίας που υπέγραψε ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης με το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ) στο επόμενο διάστημα πρόκειται να πραγματοποιηθούν νέα τριήμερα επιμορφωτικά προγράμματα για την χρήση του myKEPlive από υπάλληλους των ΚΕΠ.

Υπενθυμίζεται ότι μέσω του myKEPlive παρέχονται διαδικασίες υψηλής ζήτησης μέσω των τεσσάρων θεματικών υπηρεσιών:

  1. Πληροφόρηση- Αίτηση,
  2. Υπηρεσίες προς Επιχειρήσεις,
  3. Εξυπηρέτηση Πολιτών με Αναπηρία,
  4. Εξυπηρέτηση από το Δήμο σας.Οι πολίτες εισέρχονται στην πλατφόρμα και ρυθμίζουν το ραντεβού τους χρησιμοποιώντας τους κωδικούς τους στο Taxisnet. Κατά τη χρήση της υπηρεσία δεν αποθηκεύονται τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών, ενώ οι τηλεδιασκέψεις με τους υπαλλήλους των ΚΕΠ δεν καταγράφονται.

https://www.e-forologia.gr/cms/viewContents.aspx?id=221325&utm_source=daily_newsletter&utm_medium=email&utm_content=see_also&utm_campaign=24/03/2021&smclient=3ef25751-ec76-11e6-8a95-0cc47a6bceb8

Γαστροϊσοφαγικός καρκίνος: Εγκρίθηκε η πρώτη ανοσοθεραπεία

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε το nivolumab για τη θεραπεία ενηλίκων με ανεγχείρητο προχωρημένο, υποτροπιάζον ή μεταστατικό καρκίνο του οισοφάγου εκ πλακωδών κυττάρων (ESCC) μετά από προηγούμενη συνδυαστική χημειοθεραπεία με βάση τη φθοριοπυριμιδίνη και την πλατίνα. Μετά από μελέτη στην Ιαπωνία, φάνηκε πως οι ασθενείς παρουσίασαν μεγάλη βελτίωση όταν έλαβαν το nivolumab αντί της χημειοθεραπείας. Η έγκριση έχει δοθεί και σε άλλες 5 χώρες, μεταξύ των οποίων η Ιαπωνία και οι Ηνωμένες Πολιτείες.

«Η έγκριση της πρώτης ανοσοθεραπείας σαν θεραπεία δεύτερης γραμμής για τους ασθενείς με πλακώδη καρκινώματα του οισοφάγου αναμένεται να βελτιώσει εντυπωσιακά την κλινική πορεία των ασθενών για τους οποίους, οι έως τώρα θεραπευτικές επιλογές ήταν περιορισμένες και τις περισσότερες φορές ανεπαρκείς», δήλωσε ο Μιχάλης Καραμούζης, Ιατρός Παθολόγος – Ογκολόγος, Αναπληρωτής Καθηγητής στην Ιατρική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Ο καρκίνος του οισοφάγου είναι η έβδομη πιο συχνή μορφή καρκίνου και η έκτη πιο κοινή αιτία θανάτου λόγω καρκίνου, παγκοσμίως. Κάθε χρόνο, διαγιγνώσκονται 53.000 νέα περιστατικά καρκίνου του οισοφάγου στην Ευρώπη ενώ η διάγνωση της πλειονότητας των περιστατικών πραγματοποιείται σε προχωρημένο στάδιο και επηρεάζει την καθημερινή ζωή του ασθενούς-κυρίως την ικανότητά του να καταναλώνει στερεά αλλά και υγρά.

To nivolumab είναι ένας αναστολέας του ανοσολογικού σημείου ελέγχου προγραμματισμένου θανάτου-1 (PD-1), ο οποίος είναι μοναδικά σχεδιασμένος για να αξιοποιεί το ίδιο το ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού και έτσι να συμβάλλει στην αποκατάσταση της αντικαρκινικής ανοσολογικής ανταπόκρισης. Αυτό, το έχει κάνει μια από τις σημαντικότερες θεραπευτικές επιλογές σε πολλαπλούς τύπους καρκίνου.

Μέχρι σήμερα, περισσότεροι από 35.000 ασθενείς έχουν μπει στο πρόγραμμα κλινικής ανάπτυξης του nivolumab. Η μέχρι τώρα απόδοσή του είναι αρκετά ελπιδοφόρα. Ας ελπίσουμε ότι θα συνεχίσει να λειτουργεί εξίσου αποδοτικά και στο μέλλον.

Πηγή: https://dailypharmanews.gr/site/post/17050/Egkrithike-i-proti-anosotherapeia-stin-Europaiki-Enosi-gia-gastrooisofagiko-tupo-karkinou-

Σαρηγιάννης: Οδικός χάρτης για “κανονικό” καλοκαίρι

Ο εμβολιασμός κατά της CoViD-19 εργαζόμενων σε τουρισμό, εστίαση, εμπόριο, εκπαίδευση και πολιτισμό, μετά τους ηλικιωμένους και τις ευάλωτες ομάδες, θα σημάνει 70.000 λιγότερα κρούσματα ως τον Ιούνιο.

Μια στρατηγική εμβολιασμού στοχευμένη σε συγκεκριμένες κατηγορίες εργαζόμενων, μόλις ολοκληρωθεί ο εμβολιασμός των μεγαλύτερων ηλικιών και των ευάλωτων ομάδων, μπορεί να οδηγήσει ως τον Ιούνιο σε μιας μορφής κανονικότητα κατά την κρίσιμη καλοκαιρινή περίοδο.

Ο καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής του ΑΠΘ, Δημοσθένης Σαρηγιάννης, παρουσιάζε την πρόταση που επεξεργάστηκε με ειδικά μοντέλα συμπεριφοράς και την επίπτωση που μπορεί να έχει η προσαρμογή του προγράμματος εμβολιασμού, με προτεραιότητα σε συγκεκριμένες επαγγελματικές ομάδες. Τα μοντέλα δείχνουν πως μια τέτοια επιλογή μπορεί να μειώσει κατά 70.000 τον συνολικό αριθμό των κρουσμάτων ως τον Ιούνιο.

Η πρόταση της ερευνητικής ομάδας προβλέπει πως στην επόμενη φάση εμβολιασμών –μετά τους άνω των 60 και τους πολίτες με υποκείμενα νοσήματα- η προτεραιοποίηση δεν θα γίνει με βάση την ηλικία, αλλά την ιδιότητα και τον βαθμό συμμετοχής της κάθε κατηγορίας επαγγέλματος στη μετάδοση του ιού.

“Τα μοντέλα συμπεριφοράς που χρησιμοποιήσαμε υπολογίζουν τις ενεργές επαφές ανά κατηγορία εργασίας. Προτείνουμε τον εμβολιασμό κατά προτεραιότητα των επαγγελματιών με μεγαλύτερη παρουσία σε χώρους συγχρωτισμού, όπως οι υπηρεσίες καταλυμάτων, η εστίαση, το εμπόριο, ο πολιτισμός και άλλες κατηγορίες που θα ανοίξουν σταδιακά“, εξηγεί ο κ. Σαρηγιάννης και προσθέτει: “Υπολογίζεται πως αυτοί οι εργαζόμενοι είναι περίπου 800.000 άνθρωποι. Με ένα εντατικό πρόγραμμα, αυτοί μπορούν να εμβολιαστούν σε ένα διάστημα της τάξης του ενός μήνα. Αν αυτό γίνει μέχρι το τέλος Ιουνίου, τα μοντέλα δείχνουν ότι θα έχουμε 71.500 λιγότερα κρούσματα, δηλαδή μια μείωση σε ποσοστό περίπου 22% – 23%”.

Ενδεικτικά, μπορούν να πάρουν προτεραιότητα οι εργαζόμενοι σε τουριστικά καταλύματα (ρεσεψιόν, υπηρεσίες καθαριότητας, τεχνικοί, σερβιτόροι) σε αεροδρόμια και λιμάνια, στην ακτοπλοΐα, σε εστιατόρια, καφέ – μπαρ και χώρους διασκέδασης, καταστήματα τροφίμων και άλλων ειδών, θέατρα και χώρους άλλων πολιτιστικών εκδηλώσεων, οδηγοί λεωφορείων και ταξί, διανομείς. Επίσης, εργαζόμενοι σε παροχή τεχνικών υπηρεσιών, στη μεταποίηση, στη γεωργία και εκπαιδευτικοί.

560 διασωληνωμένοι στις 25 Μαρτίου

Αξιολογώντας τη σημερινή επιδημιολογική εικόνα της χώρας, με την έκρηξη του αριθμού κρουσμάτων και κυρίως την εντεινόμενη πίεση στο σύστημα υγείας, ο κ. Σαρηγιάννης θεωρεί απίθανο να ανοίξει κάποια δραστηριότητα στις 16 Μαρτίου, ενώ είναι επιφυλακτικός και για τις 22.

“Εμείς κάνουμε τις προβολές και τους υπολογισμούς, με βάση την 16η Μαρτίου, γιατί αυτό λέει το σχέδιο μέχρι στιγμής, αλλά δεν βλέπω κανέναν τρόπο να ανοίξει κάτι εκείνη τη μέρα. Θεωρώ de facto την παράταση του lockdown για τουλάχιστον άλλη μια εβδομάδα. Και αυτή δεν ξέρω αν θα φτάσει», υποστηρίζει, και προσθέτει: «Θυμίζω ότι το Νοέμβριο είχαμε αρχίσει να ανοίγουμε σταδιακά δραστηριότητες όταν η κάλυψη στις ΜΕΘ ήταν στο 60%. Σήμερα είμαστε στο 66% πανελλαδικά, με ιδιαίτερη πίεση στην Αττική, και η πρόβλεψη είναι να αυξηθεί περαιτέρω τις επόμενες εβδομάδες”.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις των δυναμικών μοντέλων, η κορύφωση της παρούσας φάσης της πανδημίας θα φανεί αύριο και μεθαύριο (9 και 10 Μαρτίου). Ο κυλιόμενος εβδομαδιαίος μέσος όρος καθημερινών κρουσμάτων, που χθες ήταν στα 2.015, προβλέπεται να φτάσει αυτή την εβδομάδα στα 2.150 κρούσματα, πριν αρχίσει με αργό ρυθμό κάποια αποκλιμάκωση.

Η σταδιακή μείωση θα αρχίσει να φαίνεται αρχικά στον αριθμό των νέων μολύνσεων, αλλά δυστυχώς, θα αργήσει να “αγγίξει” τις ΜΕΘ και τον αριθμό των θανάτων. “Από τους 466 διασωληνωμένους σήμερα προβλέπεται να φτάσουμε ως και τους 560 ως τις 25 Μαρτίου, δηλαδή σε ποσοστό κάλυψης 76% πανελλαδικά, ενώ και ο αριθμός των θανάτων μοιραία θα αυξηθεί, καθώς ένα μέρος αυτών των ανθρώπων θα καταλήξει. Κι όλα αυτά υπό την προϋπόθεση ότι οι μεταλλάξεις δεν θα αποδειχτούν ακόμη πιο δυναμικές από όσο μέχρι σήμερα”, τονίζει.

Ο κ. Σαρηγιάννης υποστηρίζει πως πρέπει η Πολιτεία να προσαρμόσει την στρατηγική αντιμετώπισης της πανδημίας, λαμβάνοντας συγκεκριμένα μέτρα στις εστίες μετάδοσης και να μην στηρίζεται κυρίως στην ατομική ευθύνη. «Η ατομική ευθύνη είναι πολύ σημαντική και πρέπει ο καθένας μας να την αναλαμβάνει, αλλά δεν μπορεί να στηριζόμαστε σε αυτήν», επισημαίνει, για να προσθέσει: “Η COVID-19 χαρακτηρίζεται από υπερμεταδότες, από χώρους όπου υπάρχει συνωστισμός και γίνεται διασπορά. Είναι απαραίτητο να μειωθεί ενεργά η έκθεση σε αυτούς τους χώρους, όπως τα μέσα μεταφοράς και οι χώροι εργασίας. Να περιοριστεί ο αριθμός των επιβατών στα μέσα μεταφοράς, να απολυμανθούν οι εργασιακοί χώροι και να εφαρμοστεί μεγαλύτερο ποσοστό τηλεργασίας. Αλλιώς περιοριζόμαστε σε μια αμυντική στρατηγική, κλείνοντας τα πάντα, για να αποσυμφορήσουμε τα νοσοκομεία”.

Πηγή: iatronet.gr