Αποδέκτες της Ψηφιακής Υγείας

Η υγειονομική περίθαλψη είναι ένα ξεχωριστό κομμάτι της οικονομίας και λειτουργεί με τους δικούς του ρυθμούς και δεδομένα. Σε έρευνες που γίνονται σχεδόν ετησίως σε πάνω από 4.000 άτομα, συγκεντρώνεται πληθώρα πληροφοριών σχετικά με το πώς κινείται η συγκεκριμένη αγορά, τις αλληλεπιδράσεις των μερών, το συναίσθημα του καταναλωτή αλλά και το πώς έχει επέμβει σε όλα τα παραπάνω η Ψηφιακή υγεία.

Όλο και περισσότεροι χρήστες φαίνεται να μπαίνουν στον ψηφιακό  κόσμο. Το ποσοστό των ενεργών χρηστών στις ΗΠΑ άγγιζε πέρυσι το 46%. Το βήμα είναι πολύ μεγάλο, αν  σκεφτούμε πως το 2015 το ποσοστό αυτό ήταν στο 19%. Οι χρήστες φαίνεται να ψάχνουν τρόπους για να διατηρούν την υγεία τους σε σταθερά καλά επίπεδα. Έτσι, αναζητούν μέχρι και εναλλακτικούς τρόπους θεραπείας όπως την χαλάρωση, διαλογισμό και διαχείριση πόνου.  Πολλοί επιθυμούν και κρατούν ηλεκτρονικά  αντίγραφα ασφαλείας  του ιατρικού ιστορικού της υγείας τους , ενώ το 77% δεν έχει πρόβλημα να μοιραστεί διαδικτυακά τα ιατρικά του δεδομένα, προκειμένου να έχει σωστότερη περίθαλψη. Αυτό βέβαια με την προϋπόθεση πως οι ίδιοι θα γνωρίζουν ποιος πρόκειται να επεξεργαστεί τα προσωπικά τους δεδομένα.

Ένα ακόμα εύρημα που αξίζει να αναφερθεί είναι ότι περίπου το 62% των ατόμων που είναι χρήστες της ψηφιακής υγείας, θα μοιράζονταν τα ιατρικά τους δεδομένα για έρευνα και μελέτη ενώ ένα μικρότερο ποσοστό θα το έκανε με χρηματικό αντάλλαγμα. Επιπλέον, πρώτο σε δημοτικότητα ως ψηφιακό μέσο για την υγεία έρχεται το τηλέφωνο με ποσοστό 60%, ακολουθεί το email και τέλος τα μηνύματα (sms). Γενικότερα αυτά τα μέσα φαίνεται να χρησιμοποιούνται πολύ περισσότερο από άτομα 25-34 ετών, ενώ οι μεγαλύτερες ηλικίες ακολουθούν αλλά σε μικρότερα ποσοστά.

Συνολικά, οι πληροφορίες και τα δεδομένα που συλλέγονται περιλαμβάνουν πολλούς τομείς, όπως είναι οι διατροφικές συνήθειες, οι τοπικές καιρικές συνθήκες και  η άθληση. Όλα αυτά μπορούν να δημιουργήσουν ένα σύστημα ψηφιακών  βιοδεικτών που θα είναι εξίσου βοηθητικοί με τους φυσικούς βιοδείκτες (ποσοστό σακχάρου στο αίμα, καρδιακοί παλμοί κλπ) ώστε να υπάρχει καλύτερη και πιο στοχευμένη θεραπεία αλλά και πρόληψη.

Βασικό πλεονέκτημα της ψηφιακής υγείας είναι ότι η εικονική περίθαλψη (virtual care) που προσφέρει,  δεν έχει σχέση με πληρωμές και παρόχους, είναι άμεση και βοηθά διαχρονικά στο ταξίδι του ασθενούς. Οι ασθενείς συνήθως δηλώνουν ότι θέλουν να εξοικονομήσουν χρόνο και χρήματα ενώ ταυτόχρονα να παρακολουθούν στενά την υγεία τους. Ο στόχος που έχουν οι καταναλωτές επομένως, πολλές φορές είναι διαφορετικός από τον στόχο που έχει η βιομηχανία. Η ευκαιρία όμως παρουσιάζεται εκεί που οι στόχοι των δύο μερών διασταυρώνονται.  

ΠΗΓΗ: https://rockhealth.com/reports/digital-health-consumer-adoption-2016/

 

You Might Also Like

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *