Όταν αναφερόμαστε στον e-ΕΦΚΑ, εννοούμε τον Ηλεκτρονικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης, που στοχεύει στην υποστήριξη ενός σύγχρονου και αποτελεσματικού μοντέλου κοινωνικής ασφάλισης με ίσους κανόνες, διαδικασίες και δικαιώματα για όλους τους ασφαλισμένους.Εφαρμόζονται ήδη 8 συγκεκριμένες δράσεις για την βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών που παρέχονται στους πολίτες.
1. Νέο Ενιαίο Τηλεφωνικό Κέντρο 1555
Είναι κέντρο εξυπηρέτησης πολιτών για ασφαλιστικά, εργασιακά και κοινωνικά θέματα. Λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο χωρίς χρέωση. Στόχος του είναι η πληροφόρηση των πολιτών και η υποβολή αιτημάτων για διευθέτηση υποθέσεων.
2. Πάνω από 50 Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες
Έχουν δημιουργηθεί πάνω από 50 ηλεκτρονικές υπηρεσίες για να πραγματοποιούνται οι συναλλαγές ηλεκτρονικά, ώστε οι πολίτες να έχουν ελεύθερο χρόνο.
3. My EFKA Live
Είναι ουσιαστικά μια υπηρεσία που λειτουργεί μέσω τηλεδιάσκεψης ή βιντεοκλήσης, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι πολίτες που κατοικούν σε απομακρυσμένες περιοχές ή νησιά.
4. Υποθέσεις του ΕΦΚΑ εξυπηρετούνται μέσω ΚΕΠ
Οι πολίτες μπορούν να διεκπεραιώσουν μέσω των ΚΕΠ 13 νέες ψηφιακές υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ, και το επόμενο διάστημα αναμένεται να προστεθούν και νέες υπηρεσίες.
5. Εξυπηρέτηση στον e-ΕΦΚΑ με ηλεκτρονικό ραντεβού
Είναι αποτέλεσμα της πανδημίας και έχει καταστεί πλέον μόνιμο εργαλείο για τη διευκόλυνση των πολιτών.
6. Πύργος Ελέγχου
Ο Πύργος Ελέγχου είναι ένα σύγχρονο ψηφιακό σύστημα, το οποίο, μέσω ΕΦΚΑ, παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο τη πορεία των αιτημάτων συνταξιοδότησης.
7. Ένταξη Ιδιωτών Δικηγόρων και Λογιστών
Ιδιώτες δικηγόροι και λογιστές, μέσω ΕΦΚΑ μπορούν να βοηθήσουν στην επιτάχυνση της διαδικασίας απονομής των εκκρεμών συντάξεων.
8. Ψηφιακός Εκσυγχρονισμός
Προσπάθεια για ολική διασύνδεση των αρχείων του e-ΕΦΚΑ, από διεύθυνση σε διεύθυνση και από Ταμείο σε Ταμείο.
Ενταξη e-ΕΦΚΑ στο support.gov.gr
Στην υπηρεσία εξυπηρέτησης πολιτών support.gov.gr εντάσσεται ο e-ΕΦΚΑ, στο πλαίσιο της συνεχούς αναβάθμισης και βελτίωσης των ψηφιακών υπηρεσιών που προσφέρει στους πολίτες και στις επιχειρήσεις.
Μέσω της νέας υπηρεσίας, οι πολίτες μπορούν να υποβάλλουν στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης Gov.gr ερωτήματα σχετικά με την χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών του e-ΕΦΚΑ και μετά την επεξεργασία τους, να παραλαμβάνουν τις απαντήσεις τους.
ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ
• Για την υποβολή αιτήματος εξυπηρέτησης, ο συναλλασσόμενος επιλέγει “επικοινωνία” στη σελίδα της ψηφιακής υπηρεσίας του e-ΕΦΚΑ που διατίθεται από το Gov.gr, για την οποία επιθυμεί να υποβάλλει αίτημα εξυπηρέτησης ή ερώτημα.
• Η είσοδος στην υπηρεσία πραγματοποιείται με χρήση των προσωπικών κωδικών TaxisNet, ενώ ανάλογα με την υπηρεσία για την οποία ενδιαφέρεται ο συναλλασσόμενος, ενδέχεται να απαιτηθούν πρόσθετα στοιχεία.
• Κατά τη συμπλήρωση των στοιχείων, ζητείται να καταχωρηθεί μία έγκυρη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) και τηλέφωνο επικοινωνίας του συναλλασσόμενου. Τα στοιχεία επικοινωνίας χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη.
• Μετά την υποβολή του αιτήματος, παραλαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (email) με τον μοναδικό αριθμό εξυπηρέτησης τους ερωτήματος που έχει τεθεί.
• Τα αιτήματα προωθούνται αυτόματα στα αρμόδια τμήματα των Γενικών Διευθύνσεων της Διοίκησης του e-ΕΦΚΑ, χρεώνονται άμεσα σε εξιδεικευμένους υπαλλήλους, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι να παράσχουν τις απαραίτητες πληροφορίες, διευκρινίσεις ή και έγγραφα, σχετικά με τα αιτήματα ή ερωτήματα των πολιτών.
• Όταν ο εξειδικευμένος υπάλληλος ολοκληρώσει την απάντηση, ο συναλλασσόμενος λαμβάνει ειδοποίηση μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) για να παραλάβει την απάντηση, από το προσωπικό αποθετήριο εξυπηρέτησης του Gov.gr.